نسل بعدی تویوتا لندکروزر در آگوست 2020 با پیشرانه ای هیبریدی و گیربکس CVT می آید

نسل بعدی تویوتا لندکروزر در آگوست 2020 با پیشرانه ای هیبریدی و گیربکس CVT می آید

نسل فعلی تویوتا لندکروزر در سال 2007 معرفی شد و به نظر می رسد که جانشین آینده این شاسی بلند 4×4 در ماه آگوست امسال معرفی خواهد شد. گفته می شود که در همراهی با سمت و سوی فعلی فناوری صنعت خودروسازی، تویوتا لندکروزر یک پیشرانه هیبرید را به عنوان جایگزینی برای پیشرانه قدیمی هشت سیلندر خود معرفی خواهد کرد.

بر اساس اعلام منابع ژاپنی، این پیشرانه تازه وارد از نوع 6 سیلندر خورجینی 3.5 لیتری هیبرید خواهد بود که 300 اسب بخار را در دور موتور 6600 دور بر دقیقه تولید می کند و گشتاور آن به 356 نیوتن متر در دور 5100 دور بر دقیقه می رسد. این پیشرانه تا حدودی ضعیف تر از پیشرانه هشت سیلندر 4.6 لیتری فعلی خواهد بود که 320 اسب بخار در دور موتور 3400 دور بر دقیقه را تولید می کند.

البته این احتمال وجود دارد که اعداد اعلام شده برای خروجی های این پیشرانه V6 هیبرید صرفا برای پیشرانه بنزینی به تنهایی باشد. برای مقایسه، واحد بنزینی در لکسوس LS 500h و LC 500h مقدار 295 اسب بخار توان و 350 نیوتن متر گشتاور را تولید می کند. این در حالی است که موتورهای الکتریکی 176 اسب بخار و 300 نیوتن متر گشتاور را تولید می کنند که خروجی کلی سیستم را به 354 اسب بخار می رساند. هنوز معلوم نیست که آیا پیشرانه 5.7 لیتری هشت سیلندر که در بازار آمریکا برای لندکروزر ارائه می شود، همچنان ادامه خواهد داشت، یا تولید آن نیز متوقف می شود.

تویوتا لندکروزر جدید

گزارشات ژاپنی به این موضوع اشاره می کنند که قوای محرکه لندکروزر جدید از سیستم هیبرید چند سطحی استفاده می کند که ترکیبی از سیستم انتقال قدرت متغیر پیوسته (CVT) سنتی و گیربکس چهارسرعته اتوماتیک است و توسط لکسوس ارائه داده شده است. بر اساس گزارشات، این مجموعه با سیستم دائمی 4WD همراه خواهد بود.

تویوتا لنکروزر همچنین جدیدترین خودرویی خواهد بود که بر اساس پلتفرم TNGA این کمپانی ساخته خواهد شد. هدف این است که در عین حال که برای عملکرد عالی در آفرود، ساختار شاسی نردبانی حفظ شود، وزن خودرو نیز کاهش یابد. به علاوه، برای این مدل جدید قابلیت انتخاب دو نوع چیدمان کابین در دسترس خواهد بود: یک ساختار 3 ردیفه با 8 صندلی و یک ساختار دو ردیفه با 5 صندلی. انتظار می رود که فاصله محوری خودرو به اندازه 50 میلیمتر افزایش یابد.

این شاسی نردبانی 4×4 همچنین از آخرین نسخه مجموعه ایمنی فعال تویوتا به نام "احساس ایمنی تویوتا" بهره مند خواهد بود. این مجموعه شامل ایمنی پیش از تصادف (حمایت در جلوگیری از تصادف با تشخیص عابران پیاده و رادار موج میلیمتری به علاوه دوربین یک چشمی) کروز کنترل راهنمایی شده با رادار با کنترل ترمز، هشدار خروج از خط، نور بالای اتوماتیک و ... می شود. نسل آینده لندکروزر مواردی مانند تشخیص دوچرخه، جلوگیری از رد کردن تابلوها و کروز کنترل راداری با بازه سرعتی بیشتر را به این موارد خواهد افزود.

 


محصولات معتبرترین برندهای خودروسازی جهان را در اتومبیل داودی بیابید