بررسی تویوتا آریون نمایشگاه اتومبیل داودی

بررسی تویوتا آریون نمایشگاه اتومبیل داودی

تویوتا آریون یکی از پرطرفدارترین خودروهای بازار ماست که ترکیبی از قدرت موتور بالا، فضای زیاد، کیفیت مثال زدنی و آپشن های زیاد را در کنار یکدیگر قرار داده و به عنوان یکی از خوشنام ترین خودروهای بازار شناخته می شود.

تویوتا آریون در واقع نسخه ارتقا یافته تویوتا کمری می باشد. این خودرو بیشتر در بازارهای خاورمیانه، استرالیا، شرق آسیا و ... به عنوان نسخه ای بالاتر از کمری عرضه می شود. تویوتا کمری در این بازارها عموما با موتور 4 سیلندر 2500 سی سی یا موتور هیبریدی عرضه می شود. در نتیجه نسخه قوی تر و مجهزتر آن با نام آریون وارد این بازارها شد تا جای خالی تویوتا آوالون در این بازارها را پر کند. تویوتا آریون برای اولین بار در سال 2006 وارد بازار شد و تولید آن تا سال 2017 ادامه داشت. نسخه ای که بیشترین حضور را در بازار ما داشت، مدل 2012 آن بود که به طور گسترده ای وارد بازار ما شد. اما با ممنوعیت واردات خودروهای بالای 2500 سی سی، واردات این خودروی محبوب نیز متوقف شد.

تویوتا آریون

همانطور که گفته شد، تویوتا آریون از همان پلتفرم خوشنام کمری استفاده می کند. پیشرانه آریون یک پیشرانه 6 سیلندر با حجم 3500 می باشد که حداکثر توان آن به 268 اسب بخار می رسد. حداکثر گشتاور این پیشرانه نیز به 336 نیوتن متر در دور موتور 4700 دور بر دقیقه می رسد. جعبه دنده تویوتا آریون از نوع 6 دنده اتوماتیک است و نیروی موتور را به چرخ های جلو منتقل می کند. شتاب صفر تا صد آریون با این مشخصات 7.2 ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن به 228 کیلومتر بر ساعت می رسد. مصرف سوخت تویوتا آریون نیز 9.3 لیتر در هر صد کیلومتر در سیکل ترکیبی می باشد.

تویوتا آریون

تفاوت های تویوتا آریون با کمری منحصر به مشخصات فنی و پیشرانه نمی شود. بلکه این خودرو در آپشن ها و ظاهر نیز تفاوت هایی با کمری دارد. از مهمترین تفاوت های ظاهری آریون با کمری می توان به سپرهای جلو و عقب، فرم جلو پنجره، اسپویلر عقب و ... اشاره کرد.

تویوتا آریون

از نظر آپشن ها و امکانات رفاهی و ایمنی آریون نسبت به خودروهای زمان خود وضعیت بسیار خوبی دارد. حتی این خودرو را می توان با توجه شرایط موجود خودروی قابل قبولی از نظر آپشن ها دانست. از میان آپشن های تویوتا آریون می توان به موارد زیر اشاره کرد:

قابلیت پخش CD و MP3 - قابلیت کنترل سیستم صوتی از روی فرمان - صدای دیجیتال - 10 اسپیکر- اتصال موبایل با بلوتوث - قابلیت باز شدن صندوق عقب و در باک بنزین به کمک ریموت کنترل - ایموبلایزر - روشن شدن خودکار چراغ‌های جلو (سنسور نور) - کروز کنترل - آینه‌های برقی جانبی - کامپیوتر سفری - فرمان تلسکوپی - سیستم تهویه مطبوع خودکار دوگانه - صندلی‌های عقب تاشو - تنظیم صندلی راننده به صورت الکتریکی - چراغ‌های هالوژنی - برف پاک‌کن‌های خودکار (سنسور باران) - آینه‌ داخل الکتروکرومیک - طرح چوب روی فرمان - تنظیم صندلی‌ کمک راننده به صورت الکتریکی - طرح چوب - چراغ‌های زنون - رینگ‌های 17 اینچی - سپر‌های اسپرت جلو و عقب - صندلی اسپرت راننده – سانروف- کیسه هوای سرنشینان جلو - کیسه هوای جانبی - کیسه هوای پرده‌ای جلو و عقب - کیسه هوای زانویی برای راننده- سیستم های ترمز و پایداری ABS - EBD - BA - TRC - VSC

تویوتا آریون

 

خرید تویوتا آریون نمایشگاه اتومبیل داودی

با توجه به اطلاعات فوق اگر علاقمند به خرید تویوتا آریون نمایشگاه اتومبیل داودی هستید، می توانید از مشاوره های کارشناسان فروش نمایشگاه بهره مند شوید تا شما را با کارکرد و قابلیت های این خودرو پرطرفدار بیشتر آشنا نمایند. همچنین در صورت تمایل می توانید از سایر محصولات جذاب نمایشگاه اتومبیل داودی دیدن کنید تا انتخاب شایسته ای با توجه به نیاز خود داشته باشید. برای مشاهده آگهی های تویوتا آریون نمایشگاه داودی لینک زیر را باز کنید:

 

تویوتا آریون نمایشگاه اتومبیل داودی

 

 


محصولات معتبرترین برندهای خودروسازی جهان را در اتومبیل داودی بیابید