تاریخچه برند هیوندای

تاریخچه برند هیوندای

برای دهه ها هیوندای در خط مقدم طراحی و ساخت خودروهای مدرن قرار داشته است. حتی خود کلمه هیوندای نیز از کلمه کره ای "هانجا" به معنی مدرنیته برگرفته شده است.

برای دهه ها هیوندای در خط مقدم طراحی و ساخت خودروهای مدرن قرار داشته است. حتی خود کلمه هیوندای نیز از کلمه کره ای "هانجا" به معنی مدرنیته برگرفته شده است. در سال 2010 بزرگترین تاسیسات مجتمع ساخت خودرو در جهان توسط هیوندای راه اندازی شد. این خودروساز کره ای در سرتاسر جهان در حدود 75000 نیروی کار دارد و محصولاتش در 193 کشور در اقصی نقاط جهان به فروش می رسند.

لوگو هیوندای

چه زمانی هیوندای ساخت خودرو را آغاز کرد؟

کمپانی مهندسی و ساخت و ساز هیوندای در سال 1947 شروع به کار کرد. با این وجود، کمپانی خودروسازی هیوندای تا سال 1967 تاسیس نشده بود. جالب است بدانید که اولین مدل هیوندای "کورتینا" (Cortina) نام داشت. این خودرو با همکاری کمپانی فورد در سال 1968 تولید شد. آنها اولین خودروی خودشان را در سال 1974 عرضه کردند. این خودرو اولین خودروی تاریخ کره بود. اکوادور اولین مقصد خارجی محصولات هیوندای بود و پس از چندی نیز صادرات به کشورهای اروپای غربی نیز آغاز شد.

هیوندای کورتینا
هیوندای پونی

چه زمانی هیوندای صادرات به آمریکا را آغاز کرد؟

در سال 1986 هیوندای صادرات مدل اکسل را به ایالات متحده آغاز کرد. این خودرو نامزد دریافت بهترین محصول توسط مجله فورچون گردید. در ادامه در سال 1988 سوناتا عرضه شد. این اولین خودرویی بود که هیوندای با تکنولوژی خودش می ساخت. با افزایش استقلال فناوری، هیوندای اولین پیشرانه بنزین سوز چهارسیلندر اختصاصی خود را ساخت. این پیشرانه که آلفا نام داشت، سیستم انتقال قدرت خودش را هم داشت.

هیوندای اکسل

چه زمانی هیوندای سهام کیا را خرید؟

در سال 1998 هیوندای اکثریت سهام کیاموتورز را تصاحب کرد. علت این امر شرایط سخت خودروسازی کره جنوبی و بحران مالی در آسیا بود.

هیوندای و قابلیت اطمینان

سرمایه گذاری سنگین هیوندای در آمریکای شمالی جواب داد و هیوندای از شرایط افت فروش خود برگشت. در سال 2004 هیوندای در مطالعه قابلیت اطمینان JP Power در زمینه کیفیت اولیه برند در کنار هوندا در رتبه دوم و پس از تویوتا قرار گرفت.  از آن زمان این کمپانی دستاوردهای زیادی را در زمینه کیفیت و قابلیت اطمینان به دست آورده است . همیشه در بالاترین رتبه های رنکینگ های معتبر قرار گرفته است. این برند جایگاه چهارم مورد احترام ترین کمپانی های خودروسازی را به دست آورده و در زمینه کیفیت اولیه در مطالعه قابلیت اطمینان JP Power در رتبه سوم و پس از پورشه و لکسوس قرار گرفت.

هیوندای سوناتا جدید

چه زمانی هیوندای جنسیس را ساخت؟

برند جنسیس در واقع تا پیش از سال 2015 به عنوان یک برند مستقل وجود نداشته است. بلکه در سال 2004 و به عنوان مدل هیوندای جنسیس، که یک سدان لوکس از هیوندای بود، ساخته شد. هیوندای جنسیس با استقبال فوری مواجه شد. به گونه ای که هیوندای تصمیم گرفت که آن را تبدیل به یک برند جداگانه کند. اولین مدل تحت برند جنسیس مدل G90 بود. این خودرو همچنین پرچمدار برند نیز به شمار می رود. مدلهای G80 و G90 در اواخر سال 2019 در ایالات متحده معرفی شدند.

هیوندای جنسیس G90

هیوندای و خودروهای برقی

هیوندای برای اولین بار در سال 1991 یک خودروی تمام برقی را تولید کرد که نسخه الکتریکی سوناتا بود. هیوندای به طور رسمی ساخت خودروهای برقی هیبریدی را در سال 2009 آغاز کرد.

هیوندای کونا برقی

و این ما را به زمان حال می رساند. هیوندای همچنان یک غول صنعت خودروسازی است و در خط مقدم خودروهای الکتریکی و هیبریدی قرار دارد. در کنار هیوندای، کیا نیز به طور فوق العاده ای محبوب است و به راحتی در خیابان ها دیده می شوند.

هیوندای سانتافه

 

خرید انواع خودروهای لوکس هیوندای


برای خرید انواع خودروهای هیوندای و سایر برندهای روز دنیا می توانید به نمایشگاه اتومبیل داودی مراجعه کنید. نمایشگاه اتومبیل داودی با کارشناسانی مجرب و ارائه انواع برندهای لوکس و خاص موجود در کشور، آماده ارائه خدمات خرید، فروش و مشاوره جهت خرید و فروش خودروهاست. برای مشاهده آگهی های خودروهای هیوندای نمایشگاه اتومبیل داودی لینک زیر را باز کنید:


خودروهای هیوندای نمایشگاه اتومبیل داودی 

 


محصولات معتبرترین برندهای خودروسازی جهان را در اتومبیل داودی بیابید