مینی از مدل ۲۰۲۰ کلابمن و کانتریمن جان کوپر رونمایی کرد

مینی از مدل ۲۰۲۰ کلابمن و کانتریمن جان کوپر رونمایی کرد

مینی، از مدل‌های ارتقا یافته کانتریمن و کلابمن رونمایی کرد که قدرت آن‌ها به ۳۰۱ اسب‌بخار افزایش پیدا کرده است.

کمپانی مینی سرانجام از مدل‌های JCW جدید (John Cooper Works) کانتریمن و کلابمن که برای علاقه مندان به سرعت طراحی شده‌اند، رونمایی کرد. با وجود مشخصات فنی قابل‌ توجه در مورد این خودروها که بدان‌ها خواهیم پرداخت، یک خبر بد وجود دارد و آن حذف جعبه‌ دنده‌ی دستی است.

 

 

در دل این دو محصول اسپرت جدید خود از پیشرانه‌ی ۲ لیتری ۴ سیلندر توربو استفاده شده است.این پیشرانه توان تولید ۳۰۱ اسب‌ بخار قدرت و ۴۴۹ نیوتن‌ متر گشتاور را دارد. قدرت و گشتاور مدل‌های جدید JCW نسبت به نسخه‌ی پیشین افزایش قدرت قابل توجهی را تجربه کرده‌اند. از مهمترین تغییرات مدل‌های جدید JCW حذف گیربکس دستی و استفاده از یک جعبه‌ دنده‌ی ۸ سرعته‌ی خودکار از نوع استپ ترونیک می باشد. اما به دلیل افزایش قدرت پیشرانه، سرعت‌ گیری آن‌ها بهتر از مدل‌های فعلی شده است. مدل کلابمن JCW می‌تواند در ۴.۹ ثانیه و مدل سنگین‌تر کانتری‌من JCW در ۵.۱ ثانیه سرعت خود را از حالت سکون به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسانند. این اعداد برای چنین خودروهای فوق‌العاده هستند؛ به‌خصوص که مینی قابلیت تعویض دنده با استفاده از پدال های پشت فرمان را هم فراهم کرده است. حداکثر سرعت هر دو مدل نیز به‌صورت الکترونیکی روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

 

 

تغییرات مدل‌های JCW جدید محدود به پیشرانه و جعبه‌دنده‌ نیستند، بلکه این مدل‌‌ها در ظاهر و بخش‌های دیگر نیز با نسخه‌های عادی کلابمن و کانتری‌من تفاوت دارند. به‌گفته‌ی مینی شاسی هر دو مدل اصلاح شده و مقاومت بیشتری دارد. این اصلاح شاسی سبب شده تا خودرو استحکام بالاتری از خود نشان دهد و زاویه‌ی کمبر بهتری برای چرخ‌های جلو ایجاد شود. دیفرانسیل جدید هم برای محور جلو در نظر گرفته شده است که توانایی خودرو در پیچ‌ها را افزایش می‌دهد. برای متوقف کردن این مدل‌ها از ترمزهای قوی با کالیپرهای ۴ پیستون در پشت و دیسک ۱۴.۱ اینچی استفاده شده است.

 

 

مینی گفته که تمام بخش‌های مدل‌های جدید JCW شامل پیشرانه و جعبه‌دنده را در پیست مسابقه تست و حتی برای خنک کاری بهتر پیشرانه در شرایط سخت هم سیستم خنک‌کننده‌ی جدید ارتقا یافته برای این مدل‌ها طراحی کرده است. در بخش ظاهری مدل‌های JCW نیز می‌توان به رینگ‌های ۱۸ اینچی به‌صورت استاندارد اشاره کرد که با پرداخت مبلغ اضافی امکان سفارش آن‌ها با سایز ۱۹ اینچ نیز وجود دارد.

 

 

دیگر تغییرات ظاهری شامل دو رنگ سقف و بدنه به‌صورت سفارشی، چراغ‌های اصلی LED در جلو و عقب و چراغ‌های عقب با نقش پرچم بریتانیا اشاره کرد. در کابین هم امکاناتی مانند نمایشگر لمسی ۶.۵ اینچی، سیستم اطلاعات و سرگرمی، صندلی‌های اسپرت، غربیلک فرمان اسپرت، اهرم تعویض دنده‌ی ویژه و تودوزی سقف مخصوص مدل‌های JCW وجود دارند. مینی جزییات مربوط به قیمت و زمان دقیق عرضه‌ی مدل‌های کلابمن JCW و کانتری‌من JCW را به‌زودی اعلام خواهد کرد.

 


محصولات معتبرترین برندهای خودروسازی جهان را در اتومبیل داودی بیابید