تاریخچه برند کادیلاک

تاریخچه برند کادیلاک

برند کادیلاک که مقر آن در نیویورک است، در سال 1902 توسط ویلیام مورفی و لموئل بوون و هنری لیلاند تاسیس شد. تاریخچه کادیلاک بسیار جالب است، چرا که این کمپانی در طول تاریخ خود با چالش های بسیاری دست و پنجه نرم کرده است.

این کمپانی بر پایه بقایای کمپانی فورد موتور تشکیل شد. زمانی که به دلیل مشاجره میان هنری فورد و سرمایه گذاران، کمپانی وی مجبور به تعطیلی شد، تامین کنندگان مالی فورد، لموئل بوون و ویلیام مورفی، تصمیم به استخدام یک مهندس دیگر گرفتند تا کمپانی را دوباره سرپا کنند. مهندس لیلاند بوون و مورفی را متقاعد کرد که به تولید خودروهایی با موتور یک سیلندر ادامه دهند. زمانی که این موتور تست شد و ثابت شد که کار می کند، یک کمانی جدید با نام کمپانی کادیلاک موتور تشکیل شد. این کمپانی نام خود را از فاتح فرانسوی گرفت که در سال 1701 شهر دیترویت را کشف کرده بود.

تاریخچه کادیلاک

کمی بعد از احیا، اولین مدل های کادیلاک با نام های تونئا و رانابوت معرفی شدند. این خودروها نوعی درشکه بدون اسب بودند که به وسیله موتور تک سیلندر لیلاند به حرکت درمی آمدند. اما به طور شگفت انگیزی شبیه به فورد مدل A بوند. اینگونه بود که این کمپانی مسیر طولانی نوآوری و تکنولوژی خود را آغاز کرد.

رویدادهای مهم در تاریخ کادیلاک

1910 تا 1940

پس از اینکه کادیلاک در سال 1909 توسط جنرال موتورز خریداری شد، این کمپانی شاخه محصولات لوکس جنرال موتورز شد. در سال 1910 این کمپانی اولین خودروی تاریخ را با ساختار بدنه چارچوب بسته ساخت. کمی بعد کادیلاک وسایل نقلیه ای را با سیستم جرقه زنی و سیستم چراغ جلو طراحی کرد. این کمپانی همچنین اولین موتورهای تولید انبوه V8 را ساخت و در استفاده از رنگ های سریع خشک شونده پیشگام بود. نیازی به گفتن نیست که در سال 1930 این کمپانی اولین موتور 16 سیلندر خورجینی را در خودروهای سواری استفاده کرد که با داشتن 160 اسب بخار توان، قدرتمند، نرم و ساکت کار می کرد. در سال 1937 کادیلاک لاساله V8 رکورد سرعت 132 کیلومتر بر ساعت را شکست و به تنها خودروی آمریکا تبدیل شد که داراس سانروف بود.

معرفی برند کادیلاک

1940 تا 1970

اوایل دهه 40 میلادی دوره موفقی برای کادیلاک بود، چرا که این کمپانی خودروهایی را با گیربکس تمام اتوماتیک معرفی کرد که "هیدراماتیک" نام داشت. در سال 1944 کادیلاک تانک M-24 را معرفی کرد که از گیربکس هیدراماتیک و موتور V کادیلاک نیرو می گرفت و در جنگ جهانی دوم نقش زیادی داشت.

در دهه 1950 کادیلاک معروف ترین و رویایی ترین خودروی آمریکایی، یعنی کادیلاک الدورادو، را معرفی کرد. در این زمان این کمپانی نوآوری های دیگری مانند اولین چراغ های جلوی اتوماتیک، رادیوی خودروی جستجوگر سیگنال، اولین شیشه خمیده خودرو، سیستم تهویه و گرمکن اتوماتیک، غربیلک فرمان تلسکوپی، اولین فرمان برقی و ... را معرفی کرد.

معرفی برند کادیلاک

1970 تا 2000

در دهه 1970 کادیلاک اقدام به معرفی سیستم ترمز عقب کامپیوتری کرد و همچنین چیزی که بعدها به نام ایربگ شناخته شد را در خودروهایش استفاده کرد. در دهه 80 میلادی کادیلاک خودروهایی را با سیستم تزریق سوخت انژکتوری و مبدل کاتالیست معرفی کرد. در دهه 90 میلادی این کمپانی سیستم کنترل کشش را ابداع کرده و سیستم دید در شب را اختراع کرد. همچنین کادیلاک سیستمی را در خودروهایش تعبیه کرد که خودروها به کمک آن قادر بودند که بدون وجود مایع خنک کننده موتور، مسافت 80 کیلومتر را بپیمایند.

معرفی برند کادیلاک

کادیلاک در حال حاضر

این کمپانی امروزه در میان بهترین و معروف ترین خودروسازان جهان قرار دارد و تا کنون 5 بار برنده عنوان خودروی سال شده است. می توان گفت که این کمپانی مسول بیش از نیمی از تکنولوژی ها و نوآوری هایی است که در خودروهای امروزی دیده می شود. در نتیجه کادیلاک شهرتی ویژه در بخش تکنولوژی خودرویی دارد.   

معرفی برند کادیلاک


محصولات معتبرترین برندهای خودروسازی جهان را در اتومبیل داودی بیابید