رونمایی رسمی سوپر اسپرت بوگاتی چنتودیچی

رونمایی رسمی سوپر اسپرت بوگاتی چنتودیچی

جدیدترین محصول بوگاتی، چنتودیچی با الهام از مدل EB 110 و در ۱۱۰ سالگی تأسیس بوگاتی، با تیراژ تولید ۱۰ دستگاه و قیمتی نزدیک به ۹ میلیون دلار معرفی شد. بوگاتی با طراحی جسورانه‌ و امروزی این خودرو، خاطره مدل کلاسیک را نیز زنده کرده است.

بوگاتی از نخستین تصاویر رسمی EB 110 سوپراسپرت هومیج چنتودیچی (Centodieci) برای رونمایی در فستیوال کنکور دالگانس (Pebble Beach Concours d’Elegance) پرده برداری کرد. این خودرو که با الگوبرداری از مدل EB110 که در سال 1991 معرفی شد، طراحی گردید، طراحی منحصر به فرد این خودرو، سوپراسپرت کلاسیک بوگاتی را به یاد می‌آورد. البته مدیر طراحی بوگاتی آقای «Achim Anscheidt» با بیان اینکه طراحی این خودرو چالش‌ برانگیز بوده، می گوید:

انتقال نمای کلاسیک به هزاره جدید بدون کپی کردن از لحاظ فنی پیچیده بود. ما مجبور شدیم برای ترکیب نیاز های هوایی پیچیده شیرون با ظاهر کاملا جدید، روش جدیدی را ایجاد کنیم

 

 

با وجود این چالش‌ها، طراحی چنتودیچی فوق العاده به نظر می‌رسد زیرا با موفقیت توانسته ویژگی‌ های طراحی شیرون و EB110 را ترکیب کند. باله‌های افقی و جلوپنجره نعل اسبی کوچک بر شباهت این خودرو به مدل EB110 را افزوده است. چنتودیچی همچنین به اسپلیتر جدید و کاپوتی با آئرودینامیک بهینه‌ شده مجهز شده در حالی‌ که چراغ‌ های جلوی LED بسیار باریک یاد طراحی شیرون را در دهن زنده می کند.

 

 

در کنار موارد فوق بد نیست به ۵ حفره‌ی مدور در نمای جانبی اشاره کنیم که از نسخه‌ی کلاسیک EB 110 الهام‌ گرفته شده است. از موارد جالب توجه می توان به ۴ اگزوز با ساختار دوگانه و چیدمان عمودی در عقب نیز اشاره نمود.

 

 

براساس اطلاعات موجود، بوگاتی EB 110 سوپراسپرت چنتودیچی از پلتفرم و تجهیزات فنی شیرون استفاده می‌کند؛ اما بازطراحی شده تا ظاهری شبیه به EB 110 سوپراسپرت مدل ۱۹۹۱ داشته باشد. ساختار سپر و جلوپنجره، همراه‌ با چراغ‌ها و ادوات فیبرکربن، نمایی کاملا متفاوت از شیرون فراهم کرده‌اند. همچنین، رینگ‌های جدید با چند گروه LED باریک در پشت، بدنه‌ی محصول جدید بوگاتی را آینده‌ نگر و چشمگیر نشان می‌دهند.

 

 

از دیدگاه فنی، اندکی تفاوت بین بوگاتی EB 110 سوپراسپرت هومیج و شیرون وجود دارد. با این اوصاف، پیشرانه‌ی هشت لیتری ۱۶ سیلندر W شکل، با ۴ توربوشارژر روی EB 110 مدرن نصب شده است که به‌جای ۱۵۰۰ اسب‌بخار، قدرت ۱۶۰۰ اسب‌ بخار و گشتاور ۱۶۰۰ نیوتن‌متر فراهم خواهد کرد. زمان سرعت‌ گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت هم، ۲.۴ ثانیه خواهد بود. این خودرو برای رسیدن به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت، ۶ ثانیه و برای نیل به سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت تنها به ۱۳.۱ ثانیه نیاز دارد. نهایت سرعت بوگاتی چنتودیچی، محدود به ۳۸۰ کیلومتربرساعت خواهد بود.

 

 

از چنتودیچی فقط 10 دستگاه ساخته شده که در هر سال تنها دو دستگاه تحویل خریداران می‌شود. با وجود قیمت 8 میلیون یورویی که مدیران بوگاتی برای این خودرو تعیین کرده اند، تمامی 10 دستگاه آن از قبل فروش رفته اند.

 

 


محصولات معتبرترین برندهای خودروسازی جهان را در اتومبیل داودی بیابید