پژو 208 خودروی سال اروپا شد

پژو 208 خودروی سال اروپا شد

این خودروی کوچک فرانسوی با غلبه بر رقبایی مانند تسلا مدل 3 و پورشه تایکان توانست به این عنوان ارزشمند دست پیدا کند.

پژو 208 در رقابتی نزدیک با تسلا مدل 3 عنوان بهترین خودروی سال اروپا را کسب کرد. همچنین در این رقابت پورشه تایکان نیز با اختلاف اندکی نسبت به تسلا مدل 3 جایگاه سوم را به دست آورد. هیات ژوری 7 گزینه را از میان لیستی از بهترین خودروهای سال، که تازه معرفی شده یا مورد به روزرسانی قرار گرفته اند، را انتخاب کردند. این لیست شامل BMW سری 1، فورد پوما، پژو 208، پورشه تایکان، رنو کلیو، تسلا مدل 3 و تویوتا کرولا می شد. در نهایت آرای مربوط به هر خودرو به صورت زیر بود:

  1. پژو 208: 281
  2. تسلا مدل 3: 242
  3. پورشه تایکان: 222
  4. رنو کلیو: 211
  5. فورد پوما: 209
  6. تویوتا کرولا: 152
  7. ب ام و سری 1: 133

پژو 208

هیات ژوری که وظیفه رای دادن به این خودروها را بر عهده داشتند شامل 59 ارزیاب خودرویی از سراسر اروپا بود. این هیات به صورت کاملا مستقل از یکدیگر رای خود را می دهند. برگزارکنندگان این جایزه در بیانیه ای اعلام کردند: این خودرو (پژو 208) به لطف گزینه های استثنایی که برای قوای فنی دارد، از نسخه های الکتریکی گرفته تا پیشرانه های سنتی بنزینی و گازوئیلی، بالاتر از رقبای خود قرار گرفته است.

پژو 208

به اعتقاد بسیاری، خودروی تمام الکتریکی تسلا مدل 3 شانس بسیار بالایی برای کسب این جایزه داشت. این خودرو از زمان معرفی در فورویه 2019 به طور حیرت انگیزی در اروپا موفق ظاهر شده است و به سرعت به جایگاه پرفروش ترین خودروی برقی قاره اروپا تبدیل شده است. این در حالی است که این خودرو به طور متوسط 3 برابر گرانتر از سایر خودروهای برقی است. این خودرو همچنین خودروهای ممتاز سنتی، که غالبا از موتورهای بنزینی یا گازوئیلی استفاده می کنند، مانند BMW سری 3، را نیز شکست داد.

پژو 208

پژو 208 نیز از آمار فروش بسیار بالایی برخوردار است. چراکه این خودرو نسخه های دیگری نیز در میان زیرمجموعه های گروه پژو-سیتروئن مانند سیتروئن، واکسهال و اوپل دارد. این خودرو از ویژگی های واقعا جذابی بهره مند است. مردم عاشق استایل این خودرو هستند و طراحی کابین آن بسیار پیشرفته است.


محصولات معتبرترین برندهای خودروسازی جهان را در اتومبیل داودی بیابید