مقایسه کیا اپتیما و رنو تالیسمان نمایشگاه اتومبیل داودی

مقایسه کیا اپتیما و رنو تالیسمان نمایشگاه اتومبیل داودی

بدون شک می توان بخش سدان های خانوادگی لوکس را یکی از پرطرفدارترین بخش ها در بازار خودروی ما دانست. بخشی که در آن محصولات به شدت محبوبی مانند تویوتا کمری، هیوندای سوناتا، هوندا آکورد، فولکس واگن پاسات، کیا اپتیما، رنو تالیسمان، پژو 508 و ... به رقابت می پردازند.

در میان این خودروهای به شدت پرطرفدار، رنو تالیسمان و کیا اپتیما دو نماینده از دو طیف مختلف بازار هستند که هر یک نیز طرفداران پروپاقرصی دارند. در واقع این دو خودروی لوکس و جذاب تفاوت های بسیاری نیز با یکدیگر دارند. در بین این رقبا تالیسمان کمترین حجم موتور را داشته و کیا اپتیما یکی از پرحجم ترین موتورها را دارد. تالیسمان از فرانسه می آید و از استیل اروپایی بهره می برد. در طرف مقابل اپتیما با یک ظاهر شرقی به میدان آمده است و فلسفه ای کاملا متفاوت با تالیسمان دارد. همچین تالیسمان خودروی تازه واردی بوده و سابقه چندانی ندارد. این در حالی است که سابقه کیا اپتیما بسیار بیشتر از تالیسمان است.

در همین راستا، رنو تالیسمان در حالی وارد بازار شد که رقبای شرقی این خودرو بازار را قبضه کرده بودند و وارد شدن به این بازار کار آسانی برای هر خودرویی نبود. اما تالیسمان با قدرت وارد بازار شد و فروش خیره کننده ای را نیز به همراه داشت. میزان استقبال از تالیسمان به حدی بود که این خودرو به سرعت به یکی از پرطرفدارترین خودروهای وارداتی به کشورمان تبدیل شد. تالیسمان در سال 2016 وارد کشورمان شد و نسخه های موجود در کشورمان عمدتا از مدل 2016 و 2017 هستند.

مقایسه کیا اپتیما و رنو تالیسمان

رنو تالیسمان از یک پیشرانه چهار سیلندر 1.6 لیتری توربوشارژ نیرو می گیرد که با همکاری مشترک رنو و نیسان طراحی شده است. این پیشرانه که در نیسان جوک اسپرت نیز دیده می شود، یکی از مدرنترین و پربازده ترین پیشرانه های وارد شده به کشورمان است. حداکثر توان تولیدی موتور رنو تالیسمان 190 اسب بخار بوده و حداکثر گشتاور آن 260 نیوتن متر است که این بیشینه گشتاور در دور موتور 2500 دور بر دقیقه به دست می آید. گیربکس رنو تالیسمان از نوع 7 سرعته دو کلاچه است و نیروی موتور را به چرخ های جلوی این خودرو منتقل می کند.

در طرف مقابل، کیا اپتیما دارای یک پیشرانه چهار سیلندر به حجم 2400 سی سی است که حداکثر توان آن 177 اسب بخار است و حداکثر گشتاور آن به 231 اسب بخار می رسد. جعبه دنده کیا اپتیما از نوع 6 سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک است که نیروی موتور را به چرخ های جلوی خودرو منتقل می کند. تا به اینجای کار قابل پیشبینی است که تالیسمان از نظر قدرت و شتاب نسبت به اپتیما برتری محسوسی داشته باشد. در عمل نیز همینطور است. چراکه شتاب صفر تا صد اپتیما 9.5 ثانیه بوده، در حالی که صفر تا صد تالیسمان تنها 7.7 ثانیه است. در عمل نیز با توجه به ارتفاع اکثر شهرهای ایران از سطح دریا، تالیسمان شتاب بهتری از اپتیما ارائه می دهد.

مقایسه کیا اپتیما و رنو تالیسمان

برای خودروهایی در این سطح، داشتن سطح بالای آپشنها مساله بسیار مهمی است و هر دوی این خودروها لیست بلندبالایی از آپشنهای ایمنی و رفاهی را ارائه می کنند. اما در کل تالیسمان با توجه به مدل طراحی بالاتر، آپشنهای جدیدتری نسبت به اپتیما دارد. مهمترین آپشن های تالیسمان عبارتند از:

فرمان برقی – رینگ های 17 اینچی – حالت رانندگی ECO و Sport و Comfort – سنسور پارک در جلو و عقب – سیستم هشدار نقطه کور BSM – سقف پانوراما – روکش چرمی صندلی ها – اتوپارک – سیستم نمایش اطلاعات روی شیشه جلو HUD – دوربین 360 درجه – ماساژور – سنسور نور و باران – ترمز پارک برقی – سیستم ورود بدون کلید – سیستم تهویه مطبوع دوگانه – کروز کنترل- سیستم صوتی Bose – صفحه نمایش 4.2 اینچی یا 8.7 اینچی – مجهز به 13 بلندگو- ترمزهای جلو و عقب دیسکی خنک شونده - ABS - EBD - ESP - ASR - BAS – TCS- کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو – جانبی – پرده ای

همچنین آپشن های کیا اپتیما عبارتند از:

حالت رانندگی EcoMinder (برای کاهش مصرف سوخت) - سنسور عقب - پشت سری‌های فعال شونده - سیستم نشان دهنده باد چرخ‌ها - آینه‌های برقی به همراه گرمکن - شیفتر تعویض دنده از پشت فرمان - سقف پانوراما - کروز کنترل - دوربین عقب - سیستم روشن شدن خودرو بدون کلید - تهویه هوای جداگانه برای سرنشینان جلو - پوشش چرمی فرمان - آینه الکتروکرومیک به همراه Homelink و قطب‌نما - روشن شدن خودکار چراغ‌ها (سنسور نور) - نمایشگر LCD - سیستم صوتی با قابلیت پخش CD و MP3 - سیستم SIRIUS Satellite Radio - ورودی‌های USB و AUX - همچنین سیستم صوتی سفارشی به صورت Infinity 5.1 surround sound audio system به همراه رادیوی HD - 8 اسپیکر به قدرت 500 وات - نویگیشن با صفحه نمایش 7 اینچی- کیسه هوا برای سرنشینان جلو و عقب - کیسه هوای پرده‌ای - کیسه هوای جانبی (6 کیسه هوای پیشرفته)

مقایسه کیا اپتیما و رنو تالیسمان

هر دوی این خودروها در نمایشگاه اتومبیل داودی موجود بوده و کارشناسان ما آماده ارائه هر گونه خدمات مشاوره، خرید و فروش این خودروها و سایر خودروهای لوکس و وارداتی هستند. برای مشاهده نمونه های موجود کیا اپتیما و رنو تالیسمان نمایشگاه داودی مشهد لینک های زیر را باز کنید:

کیا اپتیما نمایشگاه اتومبیل داودی

رنو تالیسمان نمایشگاه اتومبیل داودی


محصولات معتبرترین برندهای خودروسازی جهان را در اتومبیل داودی بیابید