مروری بر تاریخچه کپی کاری خودروهای چینی از برندهای دیگر

مروری بر تاریخچه کپی کاری خودروهای چینی از برندهای دیگر

خودروهای کپی چینی به بخشی اصلی از بازار خودروی این کشور تبدیل شده اند. معرفی خودروهایی مانند زوتی SR9 و Weikerui V7 که در نگاه اول ممکن است با پورشه ماکان و فولکس واگن e-UP در همین راستا هستند.

صنعت خودروسازی چین مدتهاست که از تقلید فاصله گرفته است و بسیاری از برندهای چینی خودروهایی را معرفی می کنند که می توانند با محصولات اروپا و آمریکا رقابت کنند. اما حتی بزرگترین برندهای چینی هم ممکن است یکی دو خودروی کپی شده یا حداقل مشابه برندهای خارجی در میان مدلهای خود داشته باشند. در اینجا به معرفی برخی از این خودروهای کپی چینی در سالهای اخیر می پردازیم.

لیفان 320 – مینی هاچبک

لیفان 320 یک خودروی سوپرمینی است که در سال 2008 در نمایشگاه خودروی پکن معرفی شد و تشابه آن به مینی هاچبک رسوایی بزرگی به بار آورد. یک فیس لیفت در سال 2013 تا حدودی این خودرو را از مقایسه با مینی فاصله داد. اما اکنون این خودرو بیشتر به فیات 500 شباهت پیدا کرده است.

لیفان 320

لندویند X7 – رنج روور ایوک

معرفی لندویند X7 در سال 2014 موجی از انتقادات را در مورد کپی کاری این خودرو از لندروور ایوک برانگیخت. در واقع لندویند X7 به قدری از ایوک تاثیر گرفته بود که لندروور از این خودرو در دادگاه شکایت کرد. با این وجود، مقامات چینی جانب لندویند را گرفتند و این خودرو وارد فروش شد.

لندویند X7

Shuanghuan SCEOBMW X5

این خودرو در قسمت جلو شباهت به نسل اول لکسوس RX دارد. اما قالب کلی و بخش عقبی آن به طور غیرقابل انکاری به BMW X5 شباهت دارد. ب ام و در این مورد ساکت ننشست و از Shuanghuan به خاطر ساخت SCEO به دادگاه شکایت کرد و نتیجه آن ممنوعیت فروش این خودرو در آلمان بود.

Shuanghuan SCEO

CH Lithia – آئودی R8

با دیدن این عکس قطعا به یاد آئودی R8 می افتید. اما CH Auto به قدری به این طراحی علاقه داشته که آن را بر روی ابرخودروی الکتریکی خود، Lithia، اعمال کرده است. قسمت جلو و عقب این خودرو نسبتا متفاوت و جذاب هستند. اما فرم کلی خودرو به طور غیرقابل انکاری به R8 شباهت دارد.

CH Lithia

جیلی Beauty Leopard- هیوندای کوپه

این خودرو نمادی از کپی کاری صنعت خودروسازی چین است. جیلی Beauty Leopard در جلو از هیوندای کوپه و در عقب از تویوتا سوپرا الهام گرفته است. خوشبختانه جیلی این رویه را در طراحی خودروهای ولوو در پیش نگرفته است.

جیلی Beauty Leopard

 Youxia رنجر X – تسلا مدل S

Youxia در داخل و خارج کابین تسلا مدل S را یادآوری می کند. برای این خودرو شتاب صفر تا صد 5.6 ثانیه و گستره حرکتی 457 کیلومتر ادعا شده است.

 Youxia رنجر X

یوموگو 330- کیا پیکانتو

یوموگو 330 یکی از نزدیک ترین کپی هایی است که تا کنون دیده ایم. اما امتحان اصلی برای این سوپرمینی زمانی است که وارد بازار فروش شود.

یوموگو 330

جیلی Merrie 300 – مرسدس بنز کلاس C

از عقب جیلی Merrie یک سدان ناشناخته چینی دیگر است، اما در قسمت جلو یک مرسدس بنز C کلاس است. در اینجا هیچ نشانه ای از تغییرات دیگری نیست و به طور کامل یک کپی از بنز است که البته لوگوی جیلی بر روی آن قرار گرفته است.

جیلی Merrie 300

زوتی SR9 – پورشه ماکان

برای ساخته زوتی SR9 بدنه پورشه ماکان به طور کامل کپی شده است. این خودرو اما با قیمت بسیار پایین تری نسبت به پورشه به فروش می رسد و از یک موتور چهار سیلندر توربوشارژ 2 لیتری نیرو می گیرد که از ساخته های میتسوبیشی است و 187 اسب بخار توان تولید می کند.

زوتی SR9


محصولات معتبرترین برندهای خودروسازی جهان را در اتومبیل داودی بیابید