بزرگترین شکست های تاریخ خودروسازی

بزرگترین شکست های تاریخ خودروسازی

در تاریخ خودروسازی جهان خودروهای بسیاری موفق بوده اند. اما برخی دیگر نیز چندان با اقبال روبرو نشدند. در اینجا لیستی از خودروهای ناموفق تاریخ خودروسازی را مرور می کنیم.

بسیاری از فاکتورها در موفقیت یک خودرو نقش دارند. اما حتی وقتی که بسیاری از این المان ها نیز در کنار هم در یک خودرو جمع شده باشند، هیچ تضمینی نیست که آن خودرو خلاقانه به نظر بیاید یا پرفروش شود. در اینجا برخی از بزرگترین شکست های تاریخ خودروسازی را جمع کرده ایم.

تاکر (Tucker) – 1948

در میان خودروهایی این لیست تاکر یکی از جذاب ترین هاست. این خودرو توسط طراح انقلابی پرستون تاکر و بدون حمایت هیچیک از سه خودروساز برتر آمریکا ساخته شد. این خودرو در سال 1948 و با تعداد بسیار زیادی از آپشن های ایمنی و فنی عرضه شد. بسیاری از افراد جذب این خودرو شدند، اما این خودرو به سری دلایل با شکست مواجه شد. عرضه عمومی ضعیف این خودرو باعث نظرات بد رسانه ها در مورد این خودرو شد. همچنین در آن زمان تحقیقاتی در مورد کلاهبرداری پیرامون این شرکت در جریان بود که موجب بدنامی این خودرو شد.

تاکر

پونیاک آزتک – 2000

بر روی کاغذ پونتیاک آزتک یک برنده بود: یک شاسی بلند سایز متوسط با فضای زیاد و هزینه های نگهداری پایین. این خودرو قرار بود برای پونتیاک یک پیشگام باشد، چرا که در آن زمان جهان داشت به سمت خودروهای شاسی بلند و کراس اور کوچک می رفت. اما فقط یک مشکل بزرگ در مورد استایل این خودرو وجود داشت که باعث شده بود این خودرو در صدر لیست زشت ترین خودروهای تاریخ قرار بگیرد.

زمان عرضه آزتک با محبوبیت فوق العاده کراس اورها همزمان شده بود و اگر حالت تیز و زاویه دار این خودرو نبود، احتمالا به یک موفقیت بزرگ تبدیل می شد. این خودرو به دلیل رانده شدن توسط ستاره اصلی سریال برکینگ بد محبوبیت بسیاری پیدا کرده است.

پونتیاک آزتک

رنو آونتایم – 2001

طراحی رنو آونتایم برجسته بود و بسیاری از خریداران بالقوه را جذب کرد. اما تعداد بسیاری کمی از افراد واقعا خریدار این خودرو شدند. این امر دلایل زیادی داشت. اول اینکه این خودرو به عنوان یک کوپه بازاریابی می شد، که در برابر رقبایی مانند BMW و بنز هیچ شانسی نداشت.

به علاوه، فضای بسیار کم در قسمت عقب و درب های بسیار بزرگ، از دیگر نقاط ضعف این خودرو بودند. این خودرو علیرغم اینکه یک خودروی کوپه بود، هندلینگ چندان خوبی نداشت و ظهور رقبای جدی موجب حذف این خودرو از بازار شد.

رنو اونتایم

آکورا ZDX- 2009

برند لوکس هوندا، آکورا، مدل ZDX را برای تغییر نگاه ها به این برند در سال 2009 عرضه کرد. این این خودرو کاملا برعکس عمل کرد و باعث ایجاد دید منفی به این برند شد. ظاهر این خودرو بسیار حجیم بود که باعث می شد پارک کردن و دنده عقب گرفتن با آن بسیار دشوار باشد. همچنین موتور V6 این خودرو با حجم 3.7 لیتر که 300 اسب بخار توان خروجی داشت، از نظر مصرف سوخت وضعیت بدی داشت. نتیجه، فروش ضعیف این خودرو بود.

آکروا ZDX

نیسان مورانو کراس کابریولت- 2011

ایده نیسان مورانو کراس کابریولت ایده جذابی بود، اما بهتر بود که این ایده هیچ وقت عملی نمیشد. اما نیسان با پافشاری بر روی آن، سقف نیسان مورانو را برید و آن را به یک خودروی دو درب تبدیل کرد. اشتباه نیسان این بود که خودروهای کابریولت و دو نفره زیادی وجود دارند که ظاهر و دینامیک رانندگی بهتری ارائه می کنند. در نتیجه فروش این خودرو هیچگاه به اندازه خودروهای کابریولتی مانند BMW سری 3 کانورتیبل و مرسدس بنز CLK نشد.

نیسان مورانو کراس کابریولت

 


تگ ها

محصولات معتبرترین برندهای خودروسازی جهان را در اتومبیل داودی بیابید