توافق رسمی فیات کرایسلر و پژو برای ادغام

توافق رسمی فیات کرایسلر و پژو برای ادغام

دو کمپانی فیات کرایسلر و پژو سیتروئن در مورد یک قرارداد برای ادغام و تشکیل چهارمین خودروساز بزرگ دنیا به توافق رسیدند.

این دو کمپانی اعلام کرده اند که یک توافق نامه ترکیبی الزام آور را در قراردادی امضا کرده اند که احتمالاً تحت نظارت تنظیم کننده های رقابت در بروکسل قرار خواهد گرفت. سهامداران هر گروه سهام 50 درصدی را در شرکت جدید خواهند داشت که درآمد 170 میلیارد دلاری و نیروی کار مجموعا 400 هزار نفری را به همراه قابلیت سرمایه گذاری در تکنولوژی های جدیدی که مربوط به خودروهای آینده می شود، فراهم خواهد کرد.

توافق پژو سیتروئن فیات کرایسلر

فروش 8.7 میلیون خودرو در سال، شرکت حاصل از ادغام این دو خودروساز را در جایگاه چهارم بزرگترین خودروسازان دنیا و بالاتر از جنرال موتورز و هیوندای-کیا قرار خواهد داد. این توافق باعث تغییر شکل در بخشی از خودروسازی می شود که از زمان تولید اولین خودروهای تولید انبوه در اوایل قرن بیستم مشاهده نشده بود. صرف هزینه های بسیار زیاد برای توسعه خودروهای الکتریکی و سیستم های خودران، در حالی که خودروسازان زیر فشار از سوی نهادهای تنظیم کننده برای کاهش آلاینده ها و مبارزه بر علیه گرمایش زمین، خصوصا در اروپا هستند، مورد نیاز است.

پژو 2008 دوج چلنجر

این توافق بعد از آن به دست آمد که پیشنهادی مشابه از سوی FCA به رنو در اوایل امسال با شکست مواجه شد. در آن زمان رنو دولت فرانسه را مسول شکست مذاکرات معرفی کرد.

بر اساس سرمایه های موجود دو شرکت در بازار سهام، شرکت جدید ارزش سهامی معادل 41.1 میلیارد دلار خواهد داشت. علیرغم پیشبینی کاهش هزینه حدودا 3.7 میلیارد دلاری، پژو سیتروئن و فیات کرایسلر اعلام کرده اند که هیچکدام از کارخانه های آنها بر اثر این ادغام تعطیل نخواهد شد.

DS7 در کنار آلفارومنو جولیا

فردیناند دودنهوفر از مرکز مطالعات خودرویی CAR در دانشگاه دویسبورگ-اسن می گوید: شرکت اوپل که هم اکنون زیرمجموعه پژو سیتروئن است، بازنده این ادغام خواهد بود و پیشبینی می شود که حداقل 10000 شغل مهندسی در مجموع از بین برود. وی اضافه می کند: "نقش اوپل در گروه جدید ضعیفتر خواهد شد و باید در کنار برندهای تولید انبوه دیگر مانند فیات، سیتروئن و پژو برای مشتریان ثابتی رقابت کند."

با مجموعه ای از برندهایی که شامل برندهای لوکس، ممتاز و خودروهای سواری تولید انبوه می شود، برندهای موجود در این گروه جدید شامل موارد زیر خواهد بود: پژو، سیتروئن، اوپل، واکسهال و DS از سوی PSA و جیپ، دوج، آلفارومئو، فیات، کرایسلر و مازراتی از FCA.

برندهای پژو سیترئون فیات کرایسلر

اعلام این توافق در حالی صورت گرفت که دو طرف در اواخر اکتبر سال جاری عنوان کردند که در حال پیش بردن مذاکرات برای ادغام هستند. علیرغم اینکه این انتقال به طور گسترده ای از سوی تحلیل گران مورد استقبال قرار گرفت، برای نیز اعلام خطر کرده اند. مواردی مانند یافتن راهی برای کاهش هزینه ها، خصوصا در اروپا، و کاهش تعداد برندهای فعال از این موارد هستند.

پژو-سیتروئن و فیات کرایسلر گفته اند که آنها انتظار دارند که بسته به اجازه سهامداران و شفافیت از نظر نهادهای تنظیمی، این انتقال بین 12 تا 15 ماه طول بکشد. با اعلام این خبر سهام PSA با رشد 1.5 درصدی مواجه شد، در حالی که سهام FCA ثابت مانده است.  

   خودروهای پژو سیتروئن و فیات کرایسلر

نمایشگاه اتومبیل داودی مشهد


نمایشگاه اتومبیل داودی به عنوان بزرگترین مرکز خرید و فروش خودروهای لوکس و وارداتی در شرق کشور، با ارائه خدماتی نظیر خرید، فروش و مشاوره خرید خودروها امکان خریدی مطمئن و پر سود را برای مشتریان گرامی فراهم می کند. نمایشگاه اتومبیل داودی مشهد با دهها سال سابقه و برخورداری از کارشناسان مجرب، در خدمت همشهریان گرامی است.

 


محصولات معتبرترین برندهای خودروسازی جهان را در اتومبیل داودی بیابید