بررسی BMW 523i نمایشگاه اتومبیل داودی

بررسی BMW 523i نمایشگاه اتومبیل داودی

بی ام و 523i یکی از محصولات پرطرفدار BMW است که با داشتن طراحی جذاب، موتور قدرتمند شش سیلندر و امکانات زیاد، فروش بسیار خوبی را در کشورمان دارد و نمونه های مختلف آن بازار داغی دارند.

بی ام و سری پنج یک سدان بزرگ لوکس از BMW است که یکی از پرفروش ترین و پرطرفدارترین محصولات این برند لاکچری آلمانی به شمار می رود. BMW سری پنج در سراتاسر جهان با نسخه های متعددی فروخته می شود که یکی از بهترین این نسخه ها، 523i می باشد. BMW 523i برای اولین بار در سال 2011 وارد بازارهای جهانی شد و به طور همزمان به کشورمان نیز آمد. این خودرو با مدل 2011 و 2012 در بازار ما موجود است و یکی از خوش فروش ترین خودروهای کلاس خود به شمار می رود.

بررسی BMW 523i

بی ام و سری 5 برای اولین بار در سال 1972 معرفی شد. تا کنون هفت نسل از این خودرو وارد بازارهای جهانی شده است و یکی از محبوب ترین و شناخته شده ترین خودروهای جهان به شمار می رود. در واقع سری 5 را می توان یکی از ستون های کلاس خودروهای لوکس بزرگ دانست که در طول تمامی این سالها همواره یکی از بهترین ها بوده است. خودرویی که در این مطلب قصد بررسی آن را داریم نسل ششم سری 5 است که از سال 2011 تولید شد و حضور آن در بازار تا سال 2016 ادامه داشت.

بی ام و سری 5 همواره به تلفیق ویژگی های اسپرت و لاکچری معروف بوده است و 523i نیز از این امر مستثنی نیست. در واقع این خودرو با داشتن موتور شش سیلندر قدرتمند، سیستم تعلیق فوق العاده و المان های لوکس مانند آپشن های زیاد، طراحی چشم نواز و ... حرف های زیادی برای گفتن در برابر رقبایی چون مرسدس بنز کلاس E و لکسوس ES250 دارد.   

بررسی BMW 523i

طراحی BMW سری 5 همواره شیک و لوکس بوده است و این نسل از این خودرو نیز در این زمینه در حد کمال قرار دارد. در واقع هر کدام از خودروهای این کمپانی لوکس ساز آلمانی به قدری زیبا و جذاب هستند که انسان با خود فکر می کند که دیگر بهتر از این امکان ندارد. اما آلمانی ها باز هم با معرفی یک نسل جدید ما را غافلگیر می کنند. در جای جای این خودرو می توان المان های طراحی BMW را مشاهده کرد. جلو پنجره کلیوی شکل، دماغه کشیده، ظاهر کوسه مانند، طرح چراغ ها و ... . حاصل کار یکی از زیباترین خودروهای جهان است که هر بیننده ای را در نگاه اول مجذوب خود می سازد.

بررسی BMW 523i

در زمینه فنی نیز این خودروی لوکس آلمانی حرف های زیادی برای گفتن دارد. موتور BMW 523i از نوع 6 سیلندر با حجم 3 لیتر است. تنفس موتور این خودرو به صورت تنفس طبیعی است و از سیستم پرخوران در آن استفاده نشده است. توان موتور این خودرو 204 اسب بخار است و حداکثر گشتاور آن به 270 نیوتن متر می رسد که این مقدار در دور موتور 4250 دور بر دقیقه حاصل می شود. گیربکس BMW 523i از نوع 8 دنده خودکار استپ ترونیک است و نیروی موتور را به چرخ های عقب خودرو منتقل می کند. شتاب صفر تا صد BMW 523i با مشخصات فنی فوق 7.6 ثانیه بوده و مصرف سوخت این سدان لوکس 7.6 لیتر بر صد کیلومتر در سیکل ترکیبی است.

جدول مشخصات فنی BMW 523i

نوع موتور

6 سیلندر تنفس طبیعی

حجم موتور

3 لیتر

سیستم انتقال قدرت

8 سرعته اتوماتیک استپ ترونیک

حداکثر قدرت

204 اسب بخار

حداکثر گشتاور

270 نیوتن متر

مصرف سوخت

7.6 لیتر بر صد کیلومتر

شتاب صفر تا صد

7.6 ثانیه

بررسی BMW 523i

همانگونه که از یک BMW لوکس در این کلاس قیمتی انتظار می رود، لیست آپشن های 523i شامل موارد بسیار گسترده ای می شود که از میان آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 ریموت کنترل با سیستم V-Info+ - قابلیت اتصال به اینترنت (نشان دادن آب و هوا، اطلاعات مربوط به یک منطقه، نشان دادن سیستم ParkInfo مربوط به برنامه BMW Online، نشان دادن راه‌ها، سرویس Google Directory و اخبار) - چراغ‌های سازگار با مسیر با قابلیت تنظیم ارتفاع - قابلیت تنظیم گستردگی پخش نور چراغ‌ها - سنسور پارک - دوربین عقب - سیستم BMW Night Vision با قابلیت تشخیص پیاده درشب - سیستم کمک کننده پارک - کروز کنترل - سیستم هشدار دهنده خارج شدن و انحراف خودرو از مسیر - سیستم پیشرفته تماس خودکار با اورژانس - سیستم ترمز Brake Energy Regeneration با قابلیت نمایش لنت- کیسه هوا برای سرنشینان جلو - کیسه هوای جانبی برای سرنشینان جلو - کیسه هوای پرده‌ای برای سرنشینان جلو و عقب- سیستم های ترمز و پایداری  ABS - DSC - DTS - CBC - DBC - ESP

 

بررسی BMW 523i

خرید و فروش BMW 523i در مشهد

نمایشگاه اتومبیل داودی مشهد به عنوان عاملیت رسمی پرشیا خودرو و یکی از بزرگترین و پرسابقه ترین مراکز خرید خودروهای لوکس در مشهد، با داشتن طیف کاملی از محصولات BMW آماده خدمات رسانی به همشهریان گرامی است. در لینک زیر می توانید نمونه های BMW 523i موجود در نمایشگاه اتومبیل داودی را مشاهده کنید:

 

ب ام و 523i نمایشگاه داودی مشهد


محصولات معتبرترین برندهای خودروسازی جهان را در اتومبیل داودی بیابید