کیا موهاوی یا هیوندای وراکروز (IX55)؟ مقایسه شاسی بلند های بزرگ کره ای!

کیا موهاوی یا هیوندای وراکروز (IX55)؟ مقایسه شاسی بلند های بزرگ کره ای!

شاسی بلندها در سراسر جهان خودروهایی محبوب و پرفروش هستند. کشور ما هم از این قاعده مستثنی نبوده و خودروهای شاسی بلند طرفداران بسیاری دارند. به خصوص شاسی بلندهای قدرتمند و بزرگی مانند هیوندای وراکروز و کیا موهاوی که علیرغم عرضه نه چندان طولانی مدت، همواره خودروهایی بسیار محبوب بوده اند.

در کلاس خودروهای شاسی بلند لوکس در کشورمان بازیگران اصلی محدود به گزینه هایی مانند تویوتا لندکروزر، پرادو، هیوندای وراکروز، کیا موهاوی و ... بوده است. در این کلاس دو محصول کره ای که همزمان وارد بازار ما شده و همزمان واردات آنها متوقف شد، گزینه هایی بسیار پر استقبال و محبوب هستند. این دو شاسی بلند، بر خلاف اکثر محصولات کیا و هیوندای، بر روی پلتفرم های متفاوتی ساخته شده اند و تفاوت هایی از نظر فنی با یکدیگر دارند. اما هر دوی آنها طرفداران بسیار داشته و خودروهایی بسیار محبوب در بازار ما به شمار می روند.

کیا موهاوی یا هیوندای وراکروز

هیوندای وراکروز، که در برخی بازارها IX55 نیز نامیده می شود، یک کراس اور است که بر پایه پلتفرمی مشترک با هیوندای سانتافه ساخته شده است. این خودرو را می توان در واقع نسخه بزرگ شده سانتافه دانست که تمامی مزایای سانتافه، به همراه فضای بزرگتر و امکانات بیشتر را ارائه می کند. وراکروز از استایلی اروپایی و جذاب بهره برده که حتی بعد از گذشت سالها هنوز هم جذاب و خوش استایل است. هیوندای وراکزور سواری نسبتا راحتی دارد و با داشتن سه ردیف صندلی، فضای کافی را برای نشستن 7 نفر فراهم می کند. در نتیجه جزو بهترین گزینه ها برای استفاده خانواده های پرجمعیت است.

کیا موهاوی یا هیوندای وراکروز

در طرف مقابل، کیا موهاوی از استایلی عضلانی بهره می برد که بی شباهت به شاسی بلندهای آمریکایی نیست. در ساخت کیا موهاوی از ساختار بدنه روی شاسی استفاده شده است که آن را کاملا از رقیب کراس اورش متمایز می سازد. کیا موهاوی همانند هیوندای وراکروز دارای 3 ردیف صندلی است و فضای کافی برای سرنشینانش را در اختیار می گذارد. طراحی کیا موهاوی کار طراح بزرگ، پیتر شرایر است و این طراح سرشناس تلاش داشته تا هر کسی با دیدن موهاوی قدرت و توانایی های آن را به خوبی احساس کند. به همین دلیل هم طراحی موهاوی بدون آلایش بوده و دارای خطوط صاف و بدون منحنی است.

کیا موهاوی یا هیوندای وراکروز

هیوندای وراکروز از یک پیشرانه 6 سیلندر به حجم 3800 سی سی نیرو می گیرد. این پیشرانه 260 اسب بخار قدرت داشته و حداکثر گشتاور آن به 347 نیوتن متر می رسد. این پیشرانه توانایی کافی برای به حرکت درآوردن این شاسی بلند را دارد و شتاب و کشش خوبی را به آن می دهد. بنابراین رانندگان وراکروز نگرانی چندانی از بابت پاسخگویی پیشرانه نخواهند داشت. در عمل نیز این شاسی بلند تقریبا 2 تنی با داشتن شتاب صفر تا صد 8.7 ثانیه وضعیت مطلوبی را دارد.

کیا موهاوی یا هیوندای وراکروز

در طرف مقابل، کیا موهاوی با دو نوع پیشرانه به کشور ما آمده است. یکی از این پیشرانه ها 6 سیلندر با حجم 3800 سی سی بوده که دارای 271 اسب بخار قدرت و حداکثر گشتاور 362 نیوتن متر می باشد. این پیشرانه توان بیشتری نسبت به پیشرانه وراکروز تولید می کند و به خوبی پاسخگوی نیازهای رانندگان است. اما موهاوی یک برگ برنده نیز دارد که پیشرانه 8 سیلندر آن است. این پیشرانه 4600 سی سی حجم داشته و حداکثر قدرت آن به 340 اسب بخار می رسد. همچنین حداکثر گشتاور این پیشرانه 435 نیوتن متر می باشد. این پیشرانه کیا موهاوی را در 8 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می رساند.

کیا موهاوی یا هیوندای وراکروز

در پایان می توان گفت که هیوندای وراکروز یک خودروی خانوادگی تر است که سواری راحت تری داشته و طراحی آن نیز مدرن تر و دلنشین تر است. در طرف مقابل موهای با داشتن پیشرانه قدرتمندتر، ظاهر خشن تر و ساختار بدنه بر روی شاسی، یک آفرودر توانمند است که به خوبی می تواند در شرایط سخت پاسخگو باشد.

هر دوی این خودروها در نمایشگاه اتومبیل داودی موجود بوده و کارشناسان ما آماده ارائه هر گونه خدمات مشاوره، خرید و فروش این خودروها و سایر خودروهای لوکس و وارداتی هستند. برای مشاهده نمونه های موجود هیوندای وراکروز و کیا موهاوی نمایشگاه داودی مشهد لینک های زیر را باز کنید:

هیوندای وراکروز نمایشگاه اتومبیل داودی

کیا موهاوی نمایشگاه اتومبیل داودی

 


محصولات معتبرترین برندهای خودروسازی جهان را در اتومبیل داودی بیابید