جوک 2020 ؛ چهره جدید کمپانی نیسان

جوک 2020 ؛ چهره جدید کمپانی نیسان

سرانجام کمپانی نیسان 10 سال پس از معرفی یکی از پرفروش‌ ترین شاسی بلند های دنیا، نیسان جوک را با ظاهری بروزتر و طراحی مدرن تر معرفی نمود.

به مانند گذشته کمپانی نیسان برای نسل دوم جوک از طرح‌ های خلاقانه و ایده‌های نوین بهره جسته است. این سبک طراحی همانند نسل اول می‌ تواند برای مخاطبان، بسیار زیبا و چشم‌ نواز یا کاملا ناخوشایند باشد. البته نیسان همچنان تلاش کرده به الگوی طراحی سری پیشین وفادار بوده و طرح کلی محصول نوین را با الهام از مدل ساخت ۲۰۱۰ تولید کند.

 

 

اولین موردی که در برخورد با جوک جدید نمود می یابد، ظاهر متمایز آن بوده که از چراغ‌ های گرد بزرگ گرفته تا قوس‌های گلگیر نوین را در بر گرفته است. البته به نظر می‌رسد خودروساز ژاپنی در مقایسه با نسل قبلی جوک طراحی مرسوم‌ تری را برگزیده است. بارزترین تفاوت در بخش جلوی این خودرو، جلو پنجره‌ آن است که کاملا ظاهر جدیدی به خود گرفته و چراغ‌ های نازک و گرد آن هماهنگی بصری خوبی فراهم کرده است.

 

 

پس از نمای بیرونی، به بخش درونی آن می رسیم که شاهد تغییرات فراوان قوای محرک و تجهیزات فنی جوک جدید نسبت به نسل اول هستیم. نیسان برای محصول جدید پیشرانه‌ کم‌ مصرف توربوشارژ با امکان انتخاب سیستم تک یا دو دیفرانسیل به همراه گیربکس دستی یا خودکار را در نظر گرفته است. نسخه‌ پایه جوک جدید از پیشرانه‌ ۳ سیلندر یک لیتری توربوشارژر بهره می برد که توان تولید ۱۱۷ اسب‌بخار قدرت را دارد. محصول 2020 نیسان با گیربکس ۶ سرعته دستی یا ۷ سرعته‌ اتومات دو کلاچه و دنده پشت فرمان، عرضه خواهد شد.

 

 

پس از بازخورد های منفی بخاطر فضای ناکافی سرنشینان عقب در نسل اول جوک، نیسان در نسل جدید اقدام به افزایش فاصله بین صندلی‌ های عقب و جلو نمود تا نواقص موجود در طراحی نسل اول را برطرف نماید. علاوه بر بخش سرنشینان خودرو، صندوق عقب جوک ۲۰۲۰ نیز جادارتر از نسل اول شده به نحوی که ۴۲۲ لیتر فضای مفید فراهم می‌کند. ابعاد این خودرو نسبت به نسل اول، در طول ۸۵ میلی‌متر، در عرض ۳۵ میلی‌متر و در ارتفاع ۲۵ میلی‌مترافزایش داشته است.

 

 

داشبورد و کابین جوک، نسبت به نسل قبلی زیباتر و کاراتر شده است. فرمان مدرن D شکل، حس بسیار خوبی به راننده می‌دهد. پنل پشت فرمان هم، بجای فرم سیلندری نسل قبل از نمای تخت با نمایشگر دیجیتال بهره می برد. روی داشبورد نیز، نمایشگر لمسی ۸ اینچ وجود دارد که به جدیدترین سیستم سرگرمی نیسان، رابط کاربری اندروید اتو و اپل‌ کار پلی در کنار امکان تبادل اطلاعات بین خودرو و گوشی هوشمند از طریق اینترنت مجهز می باشد. به لطف فناوری مذکور، کاربر می تواند اعمالی مانند باز و بسته‌ شدن قفل درها، خاموش و روشن کردن چراغ‌ ها و تعیین مسیر برای ناو‌بری ماهواره‌ ای خودرو را به کمک گوشی هوشمند و از راه دور انجام دهد. نسخه‌ های آپشنال نیسان جوک 2020، با سیستم‌های مدرن مثل ترمز اضطراری خودکار، هشدار خروج از خط، تشخیص نقطه‌ کور و فناوری‌ های مرتبط با رانندگی خودران نیسان اتوپایلوت تولید می‌شوند.

 

 

هنوز قیمت نهایی نیسان جوک ۲۰۲۰ مشخص نشده اما انیسان می‌گوید این خودرو از اواخر ماه نوامبر امسال وارد بازار خواهد شد.


محصولات معتبرترین برندهای خودروسازی جهان را در اتومبیل داودی بیابید