نسل جدید پورشه ماکان توربو معرفی شد

نسل جدید پورشه ماکان توربو معرفی شد

کمپانی خودروسازی پورشه از نسخه 2020 کراس‌ اور ماکان توربو مجهز به پیشرانه ۴۳۵ اسب بخاری و برچسب قیمتی 83600 دلار رونمایی کرد.

پس‌ از معرفی نسخه بروز شده کراس‌ اور ماکان در سال گذشته حال نوبت به نسخه توربو این خودرو رسیده است. مهندسین پورشه در دل این خودرو یک پیشرانه 2.9 لیتری V6 تویین توربو با 440 اسب بخار قدرت و 550 نیوتن متر گشتاور را جایگزین موتور 3.6 لیتری V6 تویین توربوی قبلی کرده اند. اگرچه این پیشرانه از حجم کمتری نسبت موتور 3.6 لیتری قبلی برخوردار بوده و گشتاور آن 50 نیوتن متر کمتر است اما قدرت یکسانی تولید می کند.

 

 

یک گیربکس 7 سرعته اتومات دو کلاچه و سیستم دو دیفرانسیل مدیریت کشش پورشه، نیروی موتور جدید را به هر چهارچرخ انتقال می دهد. حاصل ترکیب مذکور این است که کراس اور جدید پورشه ظرف 4.3 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد که 0.3 ثانیه نسبت به نسخه پیشین بهبود یافته است. بیشینه سرعت این خودرو نیز به لطف پکیج Sport Chrono به 270 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. نسل جدید ماکان توربو دارای ترمزهای بسیار قدرتمندی می باشد که با استفاده از پوشش کاربید تنگستن (تکنولوژی پوشش سطح پورشه)، سرعت پاسخگویی آن افزایش و سایش آن کاهش یافته و تا 90 درصد دوده کمتری نسبت به دیسک‌های ترمز چدنی معمولی تولید می‌کند. پورشه برای محصول جدید خود امکان سفارش ترمزهای کامپوزیت سرامیکی پورشه به همراه تعلیق بادی قابل تنظیم و سیستم کنترل گشتاور بُرداری را نیز فراهم کرده است.

 

 

خودوری مورد اشاره در بخش بیرونی همانند دیگر محصولات سری توربوی پورشه تغییراتی جزیی را نسبت به نسخه‌های ضعیفتر تجربه کرده که محدود به سر اگزوزهای چهارتایی، اسپویلر بزرگ‌تر، رینگ‌های استاندارد 20 اینچی و جلوپنجره متفاوت می باشد. پورشه برای بخش داخلی محصول جدید صندلی‌ های اسپرت جلو با تنظیم برقی 18 جهته، رو سقفی آلکانترا، سیستم صوتی Bose با 14 بلندگو و نمایشگر 10.9 اینچی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی را در نظر گرفته است. در کنار موارد مذکور امکان سفارس شارژر بی‌سیم نیز وجود دارد. پورشه ماکان توربو مدل 2020  قیمت پایه 83600 دلار راهی بازار ایالات‌ متحده می‌شود.

 


محصولات معتبرترین برندهای خودروسازی جهان را در اتومبیل داودی بیابید