تاریخچه مرسدس AMG

تاریخچه مرسدس AMG

آ ام گ زمانی آغاز شد که دو نفر از تیونرهای مرسدس کارگاه خودشان را در شهر برگشتال راه اندازی کردند. آ ام گ امروزه نامی بسیار شناخته شده است، اما در زمان شروع کارگاهی بسیار کوچک و متواضع بود.

هانس ورنر آفرشت یکی از مهندسان مرسدس بنز بود که پس از تعطیلی همه فعالیت های مسابقه ای این کمپانی در سال 1965، به همراه همکارش ارهارد ملشر کارگاه خود را تاسیس کرد و به تقویت خودروهای مرسدس بنز پرداخت. اولین محصول آنها یکی مرسدس بنز 300SE بود که توان موتور آن را از 170 اسب بخار به 238 اسب بخار رسانده بودند. این خودرو با رانندگی مانفرد شیک مسابقه اتومبیلرانی قهرمانی آلمان در سال 1965 را برنده شد.

مرسدس بنز AMG

خبر موفقیت آنها به سرعت همه جا را پر کرد و دو سال بعد آنها تصمیم گرفتند که کار خود در کمپانی مرسدس را رها کرده و صرفا به کار در کارگاه خود بپردازند. آنها در کارگاه خود شروع به تقویت مدلهای مختلف مرسدس بنز کرده و حتی قوی ترین و جذاب ترین محصولات مرسدس بنز را قدرتمنتر و جذاب تر از قبل می کردند. کسب و کار آنها به دلیل افزایش تقاضا برای طراحی داخلی دست ساز و پیشرانه های تقویت شده به شدت رشد کرد و کارگاه آنها به آفالترباخ، جایی که هنوز هم در آنجا مستقر است، منتقل شد.  

در میانه دهه 1980 میلادی، AMG نه تنها به تقویت خودروهای تولید شده می پرداخت، بلکه حتی خودروهایی که هنوز تولید نشده بودند را نیز تقویت و تیون می کردند. به عنوان مثال، AMG 500SEC در سال 1984 در هر سیلندر چهار سوپاپ داشت که هیچ یک از محصولات خالص مرسدس تا سالها بعد این قابلیت را نداشتند. در سال 1986 آ ام گ با معرفی یکی از معروف ترین محصولات تاریخش، به برندی جهانی تبدیل شد. این خودرو یک سدان سایز متوسط W124 بود که AMG قدرتمندترین پیشرانه مرسدس بنز (5.6 لیتری) را با سیلندر های چهار سوپاپ بر روی آن نصب کرد.   

مرسدس c63 AMG

در سال 1990 روابط بین مرسدس و AMG از حالت یک شرکت تیونینگ صرف فراتر رفت و حالت رسمی به خود گرفت. این کار نه تنها باعث شد که مرسدس اعتبار AMG را کسب کند، بلکه باعث شد که AMG بتواند محصولات خود را از طریق نمایندگی های مرسدس بنز به فروش برساند و مهمتر از هر چیز این بود که مرسدس و آ ام گ شروع به طراحی مشترک محصولات کردند. اولین محصول این همکاری C63 AMG بود که بر پایه W202 در سال 1993 ساخته شد. این خودرو، خودرویی مهم بود چرا که آغازگر این مساله بود که یک نسل کامل محصولات توسط AMG ساخته شوند.

مرسدس SLK AMG Black Series

AMG بقیه دهه 1990 را به گسترش سبد محصولاتش و ارتقای سایر محصولات نه چندان پرفروش مرسدس مانند شاسی بلندهای G کلاس و ML کلاس برای اولین بار گذراند. در سال 2001 مرسدس و AMG فناوری را به کار گرفتند که تا پیش از جنگ جهانی مسابقات گرندپریکس را قبضه کرده بود. با نصب سوپرشارژر بر روی موتور 5.4 لیتری V8 سطح جدیدی از قدرت و عملکرد به دست آمد. یکی دیگر از نقاط عطف تاریخ AMG، موتور جدید 6.2 لیتری V8 تنفس طبیعی بود که به طور کامل توسط AMG طراحی و ساخته شده بود و مرسدس هیچ نقشی در طراحی آن نداشت. در همین زمان مرسدس و AMG اوین محصول بلک سریز را معرفی کردند که که SLK AMG بلک سریز بود.

آ ام گ در سالهای بعد به ساخت و تقویت مدلهای بسیاری پرداخت که برخی از آنها از ماندگارترین محصولات تاریخ خودروسازی بودند. این کمپانی همچنان به تقویت و تیونینگ سبد کامل محصولات مرسدس بنز پرداخته و محصولات این کمپانی را برای رقابت با بزرگترین سازندگان خودروهای اسپرت جهان آماده می کند. 

مرسدس بنز AMG


محصولات معتبرترین برندهای خودروسازی جهان را در اتومبیل داودی بیابید