فولکس واگن آرتئون جدید معرفی شد

فولکس واگن آرتئون جدید معرفی شد

فولکس واگن نسخه فیس لیفت شده فست بک لوکس خود، آرتئون، را به همراه نسخه شوتینگ بریک (استیشن) این خودرو معرفی کرد. در هر دوی این مدلها، نسخه پلاگین هیبریدی موجود خواهد بود و نسخه R با توان 316 اسب بخار، به عنوان بالاترین نسخه هر دو مدل، معرفی خواهد شد.

فولکس واگن آرتئون (Volkseagen Arteon) در سال 2017 معرفی شد، اما تا کنون تنها با بدنه فست بک در دسترس بود. آرتئون شوتینگ بریک نسخه جدیدی از این خودرو است که در قسمت ستون B تا عقب خودرو از طراحی کاملا متفاوتی بهره می برد.   

فولکس واگن آرتئون

عکس های رسمی نشان می دهند که آرتئون شوتینگ بریک فضای بار 565 لیتری را ارائه می دهد. در طرف مقابل، نسخه فست بک فضای 563 لیتری را در اختیار می گذارد. همچنین در صورتی که صندلی های خوابیده باشند، این فضا به 1632 لیتر افزایش پیدا می کند. البته فولکس واگن می گوید که به دلیل اینکه فضای بالای خط کمربند در این اندازه گیری لحاظ نشده است، در حقیقت فضای موجود بسیار بیشتر از این عدد می باشد.

فولکس واگن آرتئون

هر دوی این مدلها در اوایل سال آینده میلادی عرضه خواهند شد. همچنین نسخه آرتئون R در راستای گسترش سبد محصولات R فولکس واگن عرضه خواهد شد. این خودروها از نسل چهارم پیشرانه شناخته شده EA288 فولکس واگن استفاده می کنند، که یک پیشرانه چهار سیلندر بنزینی و مجهز به توربوشارژ است. این پیشرانه 316 اسب بخار توان دارد و گشتاور آن به 410 نیوتن متر می رسد. همچنین این خودرو مجهز به یک گیربکس 7 سرعته اتوماتیک دو کلاچه و نسخه به روز شده سیستم چهار چرخ محرک 4Motion می باشد.  

فولکس واگن آرتئون

گفته می شود که سیستم هدایت گشتاور آرتئون R از سیستمی مشابه در خودروهای مسابقه ای الهام گرفته شده است. این سیستم قادر است که با دقتی در حد میلی ثانیه 100 درصد توان خروجی موتور را در بین هر اکسل یا هر کدام از چهار چرخ تعدیل کند. به گفته فولکس واگن این مساله به چابکی آرتئون جدید کمک شایانی می کند. توزیع گشتاور بر اساس ترکیبی از زاویه فرمان، میزان فشار گاز، شتاب جانبی، ضریب انحراف و سرعت تعیین می شود.

فولکس واگن آرتئون

همچنین، نسخه هیبریدی نیز برای هر دو نسخه آرتئون در دسترس خواهد بود. این پیشرانه هیبرید که از فولکس واگن پاسات GTE گرفته شده است، دارای یک موتور بنزینی توربو با حجم 1.4 لیتر است که توان 154 اسب بخار را تولید می کند. در کنار این موتور بنزینی، یک موتور الکتریکی به قدرت 113 اسب بخار قرار گرفته است که توان خروجی مجموع این دو موتور به 215 اسب بخار می رسد. این توان از طریق یک گیربکس دو کلاچه 6 سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل می شود. این خودرو در حالت صرفا الکتریکی می تواند مسافت 50 کیلومتر را طی کند و سرعت آن در این حالت به 140 کیلومتر بر ساعت می رسد.

فولکس واگن آرتئون

فروش فولکس واگن آرتئون جدید در پاییز امسال آغاز خواهد شد. البته ممکن است که برخی از نسخه های آن به مدت زمان بیشتری برای ورود به بازار نیاز داشته باشند. قیمت این خودرو هنوز اعلام نشده است، اما احتمالا قیمت آغازین آن چیزی در حدود 44.500 یورو برای مدل فست بک در بازار آلمان خواهد بود، که این نشان دهنده این است که آرتئون جدید از نسخه فعلی خودرویی لوکس تر خواهد بود.

فولکس واگن آرتئون جدید


محصولات معتبرترین برندهای خودروسازی جهان را در اتومبیل داودی بیابید