تاریخچه برند آئودی

تاریخچه برند آئودی

آئودی (Audi AG) یکی از بهترین خودروسازان جهان در حال حاضر است. این برند در سال 1885 ایجاد شد. در آن زمان کمپانی واندرِر (Wanderer) تشکل شد که در نهایت به یکی از شاخه های اصلی آئودی تبدیل شد.

در سال 1899 فردی به نام آگوست هورش کمپانی را پایه ریزی کرد که "آ.هورش و شرکا" نام داشت. این نقطه آغاز آئودی بود. این کمپانی در شهر کلن آلمان قرار داشت که جایی بود که هورش اولین خودروی خود را ساخت. این شرکت در سال 1902 به رایشن باخ منتقل شد و دو سال بعد وی یک شرکت سهامی به نام "خودروسازی آگوست هورش و شرکا" را تاسیس کرد. در سال 1909 هورش دومین کمپانی خودروسازی خود را به نام خودروسازی آگوست هورش سهامی عام تاسیس کرد.

با این وجود، کمی بعد هورش از سوی شرکای سابقش به دلیل حق ثبت نشان تجاری مورد شکایت قرار گرفت. در نتیجه در سال 1910، هورش نام خود را از شرکتش حذف کرد و آن را به شرکت سهامی عام آئودی عوض کرد. در همان سال، هورش خودروی آئودی تایپ 1 را معرفی کرد که به سرعت محبوب شد. کمی بعد، آئودی شروع به شرکت در مسابقات کرد و سه سال پیاپی برنده مسابقات بین المللی آلپاین اتریش شد. این آغاز تاریخ آئودی بود؛ تاریخی پر از افتخار و موفقیت.

آئودی R8

رویدادهای مهم در تاریخ آئودی

1914 تا 1920

در پی موفقیت آئودی تایپ A، آئودی خودروهای زیاد دیگری را معرفی کرد. در سال 1921 آئودی به اولین خودروسازی تبدیل شد که خودروهایی با فرمان سمت چپ تولید می کرد. در سال 1932 آئودی با شرکتهای واندرر، هورش و DWK ادغام شد تا اتحادیه آئودی را به وجود بیاورد. همین مساله باعث ایجاد لوگوی چهار حلقه آئودی شد. در همان سال آئودی اولین خودروی دیفرانسیل جلو تولید انبوه جهان را معرفی کرد.

تاریخچه آئودی


1940 تا 1980

در سال 1940، با توجه به آغاز جنگ جهانی دوم، آئودی توجه خود را به تولید خودروهای نظامی معطوف کرد. به زودی این کمپانی به عنوان تامین کننده وسایل ارتش آلمان، محبوبیتی بی نظیر را کسب کرد. همانند سایر صنایع آلمان، کارخانه های این اتحادیه بارها مورد حمله هوایی نیروهای متفقین قرار گرفتند. با وجود صدمات فراوانی که در طول جنگ به این شرکت وارد شد، آئودی دست از تلاش نکشید و در سال 1949 مجددا شروع به تولید مدلهای پیش از جنگ کرد. در سال 1952 مرسدس بنز تملک این کمپانی را به دست آورد و تولیدات آن را به کارخانه اینگلوشتات، که جزو مدرنترین مراکز تولید خودرو در اروپا بود، منتقل کرد. در سال 1964 فولکس واگن مجددا این کمپانی در اختیار گرفت.

تاریخچه آئودی

1980 تا 2000

در دهه 80 میلادی آئودی اولین خودروی جهان با بدنه کاملا گالوانیزه را تولید کرد و جوایز متعددی را کسب کرد. در دهه 90 میلادی آئودی برخی از بهترین خودروهای تاریخ خود را معرفی کرد. در سال 2000 آئودی اولین خودروسازی شد که چراغ های بیرونی LED را در خودروهایش استفاده کرد.  

تاریخچه آئودی

آئودی در حال حاضر

امروزه آئودی یکی از بهترین خودروسازان سرتاسر جهان است و چندین زیرمجموعه دارد. این خودروساز در حال حاضر تلاش های بسیاری برای معرفی خودروهای برقی و تکنولوژی های جدید در خودروهایش دارد.    

تاریخچه آئودی


محصولات معتبرترین برندهای خودروسازی جهان را در اتومبیل داودی بیابید