هیوندای سانتافه یا کیا سورنتو؟ رقابت برادران محبوب کره ای!

هیوندای سانتافه یا کیا سورنتو؟ رقابت برادران محبوب کره ای!

این دو برادر کره ای شباهت های بسیاری به هم دارند. به گونه ای که از نظر فنی می توان این دو خودرو را تقریبا مشابه دانست. کیا سورنتو و هیوندای سانتافه از پلتفرم مشترکی استفاده می کنند و قوای محرکه و پیشرانه آنها نیز یکسان است. حتی از نظر سیستم انتقال قدرت و سیستم تمام چرخ محرک این دو خودرو کاملا مشابه هستند.

در بازار خودروی ما برای کسانی که قصد خرید یک شاسی بلند لوکس با ظرفیت هفت نفر را داشته باشند گزینه های چندان زیادی وجود ندارد. در واقع به دلیل محدودیت حجم موتور برای خودروهای وارداتی و بسته شدن سایت ثبت سفارش، شاسی بلندهای بزرگ زیادی وارد کشور ما نمی شود. در این بین خودروهایی مثل هیوندای سانتافه، کیا سورنتو، تویوتا لندکروزر و ... جزو معدود گزینه های موجود هستند. در این میان دو برادر کره ای یعنی سانتافه و سورنتو بسیار پرفروش تر از سایر رقبا بوده اند. اما این دو خودرو به دلیل شباهت های فراوانی که به هم دارند، انتخاب را برای خریداران مشکل می کنند. اگر شما هم برای انتخاب بین این دو خودرو مردد هستید، شاید این مطلب به شما کمک کند.

مقایسه کیا سورنتو و هیوندای سانتافه

این دو برادر کره ای شباهت های بسیاری به هم دارند. به گونه ای که از نظر فنی می توان این دو خودرو را تقریبا مشابه دانست. کیا سورنتو و هیوندای سانتافه از پلتفرم مشترکی استفاده می کنند و قوای محرکه و پیشرانه آنها نیز یکسان است. حتی از نظر سیستم انتقال قدرت و سیستم تمام چرخ محرک این دو خودرو کاملا مشابه هستند. همین شباهت ها انتخاب این دو خودرو را بسیار سخت تر می کند. چراکه انتخاب خودروی برتر بین این دو خودرو را به امری سلیقه ای تبدیل می کند.

علیرغم این شباهت ها، هیوندای سانتافه و کیا سورنتو تفاوت هایی نیز دارند. مهمترین تفاوت این دو خودرو را می توان در طراحی و شکل ظاهری آنها جستجو کرد. جایی که کیا با بهره گیری از خطوط صاف تر سورنتو را به خودرویی عضلانی تبدیل کرده که یاد آور شاسی بلند های استخوان دار آمریکایی است. همین امر باعث می شود که کیا سورنتو خودرویی اسپرت تر و قلدرتر به چشم بیاید. از سوی دیگر، هیوندای سانتافه چهره شرقی تری دارد. بهره گیری از خطوط شکسته و منحی و های زیاد و زوایای نرم در طراحی هیوندای سانتافه، آن را به خودرویی لوکس و مدرن تبدیل کرده است. همانطور که قبلا هم ذکر شد، انتخاب میان طراحی این خودرو کاملا امری سلیقه ای است و هر دوی این خودروها بسیار لوکس و جذاب هستند.

مقایسه کیا سورنتو وهیوندای سانتافه

از نظر فنی این دو خودرو شباهت های بسیار زیادی دارند. پیشرانه این دو خودرو یکسان بوده و از نوع چهار سیلندر خطی با حجم 2400 سی سی و حداکثر قدرت 188 اسب بخار می باشد. حداکثر گشتاور این پیشرانه نیز برای سانتافه 245 نیوتن متر و برای سورنتو 241 نیوتن متر اعلام شده است که تفاوت قابل ملاحظه ای به شمار نمی رود. البته لازم به ذکر است که وزن خالص سورنتو حدودا 90 کیلوگرم سنگین تر از سانتافه است که این اضافه وزن تاثیر اندکی بر روی مصرف سوخت و شتابگیری سورنتو می گذارد. در هر دوی این شاسی بلندها، گشتاور موتور از طریق یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک به هر چهار چرخ خودرو منتقل می شود.

در هر دوی این خودروها لیست کاملی از تجهیزات و آپشن های رفاهی و ایمنی موجود است که از این نظر این دو خودرو باجی به یکدیگر نمی دهند. هر دوی این خودروها نیز با نسخه های مختلفی از نظر آپشنها و امکانات به کشور ما وارد شده اند. از جمله مهمترین آپشنهای سانتافه می توان موارد زیر را نام برد:

سیستم ترمز پارک الکترونیکی EPB - حافظه تنظیم صندلی - سیستم Smart Key - سیستم استارت دکمه‌ای - گرمکن صندلی برای 4 سرنشین - آینه‌های الکتروکرومیک - روکش چرمی صندلی‌ها - کروز کنترل - سقف پانوراما - دوربین عقب - نشان دهنده باد لاستیک‌ها - سیستم کمکی در سربالایی HAC - سیستم ترمز کمکی در سرپایینی DBC - سیستم صوتی با قابلیت پخش CD و MP3 - ورودی USB و AUX و iPod - مجهز به 6 بلندگو - صفحه نمایش 4.2 اینچی

هیوندای سانتافه

همچنین از جمله مهمترین آپشن های سورنتو می توان موارد زیر را نام برد:

سیستم تعلیق با قابلیت ثابت نگاه داشتن ارتفاع هنگام حمل بار – سیستم انطباق روشنایی چراغ با چرخش فرمان - سیستم کمکی پارک هوشمند – ترمز پارک الکترونیکی – کروز کنترل – دکمه استارت خودرو – سیستم ورود بدون کلید – سقف پانوراما – گرمکن فرمان – سنسور باران – گرمکن برای صندلی های جلو و ردیف دوم  – روکش استیلی برای پدال ها – سیستم تهویه مطبوع دوگانه – صندلی راننده با تنظیم در 10 جهت و تهویه مطبوع – صندلی سرنشین جلو با تنظیم در 8 جهت و تهویه مطبوع – خروجی تهویه مطبوع برای سرنشینان عقب- صفحه نمایشگر لمسی 4.3 اینچی – هندزفری – بلوتوث

کیا سورنتو

هیوندای سانتافه و کیا سورنتو نمایشگاه اتومبیل داودی:

 

نمایشگاه اتومبیل داودی مشهد، به عنوان بزرگترین مرکز خرید و فروش خودروهای لوکس و وارداتی در شرق کشور، طیف گسترده ای از محصولات لوکس از برندهای معتبر جهانی را عرضه می کند. از جمله محصولات قابل عرضه نمایشگاه اتومبیل داودی، هیوندای سانتافه و کیا سورنتو در نسخه ها و نسل های مختلف هستند که امکان انتخاب را از بین گزینه های بسیار زیادی برای مشتریان محترم فراهم می کند. اتومبیل داودی با داشتن دهها سال سابقه در امر خرید و فروش خودروهای لوکس، افتخار دارد که در مراحل مختلف از مشاوره تا خرید و فروش خودرو همراه مراجعه کنندگان محترم باشد. برای مشاهده آگهی های مربوط به کیا سورنتو و هیوندای سانتافه نمایشگاه اتوبیل داودی لینک های زیر را باز کنید:


هیوندای سانتافه نمایشگاه اتومبیل داودی

کیا سورنتو نمایشگاه اتومبیل داودی

 


محصولات معتبرترین برندهای خودروسازی جهان را در اتومبیل داودی بیابید