راهنمای درک مدلهای پورشه 911

راهنمای درک مدلهای پورشه 911

پورشه یک برند خودرویی است که هم معنی تاریخ و پرفورمنس است. این برند مدلی به نام 911 دارد که به عنوان یکی از پرسابقه ترین مدلهای اسپرت در تاریخ خودروسازی شناخته می شود.

در حال حاضر پورشه 911 تنوع گسترده ای از مدلهای مختلف دارد که تشخیص تفاوت آنها می تواند برای برخی از افراد گیج کننده باشد. در اینجا راهنمایی برای شناخت مدلهای مختلف پورشه، خصوصا مدلهای فعلی و اخیر، قرار داده شده است .

نگاهی اجمالی به مدلها و تریم ها

قبل از شروع، باید چند عبارت را که در برند پورشه مشترک است را تعریف کنیم:

کابریولت: برای معرفی یک خودروی کانورتیبل (تبدیل شونده) به کار می رود. این عبارت بیشتر در مورد مدلهای 911 استفاده می شود.

تارگا: یک حالت بینابینی جالب بین یک سقف عادی فلزی و یک بدنه کانورتیبل از مدل 911 است. با استفاده از سقف شیشه ای تاشو ، تارگا به راحتی در میان 911 تریم دیگر قابل تشخیص است.

S: یک نسخه اسپرت تر از نسخه اصلی که قدرت بیشتر و آپشن هایی که باعث افزایش پرفورمنس می شوند را ارائه می دهد.

4 : این علامت نشان دهنده تریم هایی است که دو دیفرانسیل هستند.

مدلهای پورشه 911

نسخه های مختلف پورشه 911

911 تارگا 4:  یک نسخه غیرمعمول از 911 است که ترکیبی از سقف فلزی و کابریولت را ارائه می دهد. این طراحی منحصر به فرد دارای یک سقف شیشه ای است که در زیر دریچه عقب جمع می شود و یک دهانه را فقط روی صندلی های ردیف جلو می گذارد و کاملاً کانورتیبل نیست. این تریم به راحتی در نسل فعلی خود توسط نوار رول نقره ای مشخص در پشت صندلی های ردیف جلو قابل تشخیص است. تمامی نسخه های Targa سیستم تمام چرخ محرک را ارائه می دهد.

911 تارگا 4S: بدنه به شکل تارگا با قوای فنی 911 کاررا S.

911 توربو: یک مدل تاریخی دیگر از 911. این خودرو مترادف با لاکچری و پرفرمنس است. توربو که مجهز به یک سیستم تمام چرخ محرک برای کمک به مقابله با افزایش خروجی موتور شش سیلندر تخت دو توربوی آن است، در هر شرایطی می تواند پیست را به آتش بکشد.

911 توربو S: در این نسخه تمرکز بیشتر بر پرفورمنس است. افزایش قدرت و آپشن های متعدد افزایش قدرت به عنوان استانداردهای این نسخه هستند.

مدلهای پورشه 911

911 توربو کابریولت: نسخه قابل تبدیل از 911 کررا است، بنابراین می تواند یک جاده پر پیچ و تاب در برف را  منفجر کند.

911 کابریولت توربو S: در حقیقت نسخه S است که با افزایش قدرت، خروجی مدل 911 توربو S را ارائه می دهد.

911 کررا GTS: به عنوان سرآمد نسخه های911 کررا GTS شناخته می شود که با قدرت فراوان ، ظاهری خیره کننده، چرخ های منحصر به فرد و قطعات تزیینی خاص خود و همه امکانات لازم برای افزایش عملکرد، همه در کنار یک قیمت عالی ارائه می شود.

911 Carrera GTS Cabriolet: نسخه قابل تبدیل 911 Carrera GTS است.

مدلهای پورشه 911

911 Carrera 4 GTS: نسخه تمام چرخ محرک Carrera GTS

911 Carrera 4 GTS Cabriolet: نسخه کانورتیبل از Carrera GTS است که چهار چرخ محرک می باشد.

911 Targa 4 GTS: نسخه GTS از Targa 4 که یک سقف شیشه ای تاشو و سیستم تمام چرخ محرک را ارائه می دهد.

911 GT3 RS: این نسخه شتاب عالی و بالاترین پرفورمنس پورشه را ارائه می دهد. پورشه 911 GT3 RS تجملات و کیفیت سواری را به طور همزمان ارائه می دهد و می تواند هم برای رانندگی در پیست و هم خیابان عادی فوق العاده باشد.

مدلهای پورشه 911

911 R: یک مدل با تولید بسیار محدود است که با این هدف ساخته شده که تا آنجا که ممکن است راننده را درگیر کند. در سالهای اخیر ، پیشرفت فناوری اغلب مرزهایی را بین راننده و ماشین ایجاد کرده است. 911 R با ارائه یک جعبه دنده دستی، موتور قدرتمند GT3 RS ، کاهش حذف صدا و سایر امکانات و جزئیات بیشتر، خلاف این رویه حرکت می کند.


محصولات معتبرترین برندهای خودروسازی جهان را در اتومبیل داودی بیابید