نیسان اسکای لاین ۲۰۲۰ معرفی شد

نیسان اسکای لاین ۲۰۲۰ معرفی شد

نیسان از سدان اسکای‌ لاین ۲۰۲۰ برای بازار ژاپن رونمایی کرد که نسخه فیس‌لیفت اینفینیتی Q50 است. از مهمترین ویژگی های این خودور تجهیز آن به فناوری نیمه خودران پروپایلوت ۲ می باشد.

خودروساز ژاپنی نیسان از مدل جدید سدان اسکای‌لاین (Skyline) برای بازار ژاپن رونمایی کرد که از آخرین فناوری کمک راننده پروپایلوت (ProPILOT) بهره می‌برد. بنا به گفته مدیرعامل این شرکت پروپایلوت ۲ اولین سیستم کمک راننده در جهان است که از ترکیب رانندگی ناوبری‌شده در بزرگراه با قابلیت‌های رانندگی خودران در مسیر مستقیم بهره می برد. این سیستم برای رانندگی در بزرگراه با امکان تغییر مسیر حرکت ابداع شده که در ارتباط نزدیک با سیستم ناوبری خودرو عمل می‌کند. برای استفاده از این قابلیت‌، راننده باید مقصد نهایی خود را در سیستم ناوبری تعیین کرده و مسیری از پیش تعیین‌شده را انتخاب کند. هنگامی که خودرو وارد بزرگراه می‌شود، رانندگان می‌توانند از سیستم رانندگی نیمه خودران بهره بگیرند.

 

 

نیسان با اطمینان می‌گوید امکان رانندگی بدون قرار دادن دست روی فرمان را فراهم می‌کند. به عبارت دیگر هنگامی که خودرو در مسیر مشخصی در حال حرکت است، راننده می‌تواند دست خود را از روی فرمان بردارد، اما برای تغییر مسیر حرکت باید به‌صورت دستی عمل کند. همچنین سیستم پروپایلوت توجه راننده را کنترل می‌کند و اگر راننده قادر به پاسخ دادن به هشدار نباشد، چراغ‌های فلاشر خودرو را روشن کرده و آن را به آهستگی متوقف خواهد کرد.

 

 

نیسان اسکای‌لاین ۲۰۲۰ در کنار پروپایلوت ۲ از تعدادی تغییرات ظاهری کوچک از جمله جلوپنجره جدید این شرکت بهره می‌برد. با توجه به گنجاندن طرح دایره‌ای در چراغ‌های عقب LED برای شباهت با مدل‌های قبلی اسکای‌لاین، عقب خودرو همچنان بدون تغییر و شبیه نسخه قبل از فیس‌لیفت باقی می‌ماند.

 

 

نیسان اسکای‌لاین جدید در چهار تیپ ارائه‌ شده است: جی‌تی، جی‌تی‌ تایپ P، جی‌تی تایپ SP و 400R. نام مدل آخر از خودرو نمادین نیسان R33 GT-R Nismo 400R گرفته شده و مانند سایر مدل‌های آن از پیشرانه ۳ لیتری خورجینی ۶ سیلندر مجهز به توربوشارژر دوگانه بهره می‌برد. قدرتمندترین خودرو اسکای‌لاین تیپ 400R بوده که پیشرانه آن می‌تواند ۴۰۰ اسب‌بخار قدرت و ۴۷۵ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند؛ در حالی که سه تیپ دیگر از پیشرانه‌ ای با قدرت ۳۰۰ اسب‌ بخار بهره می برند.

 


محصولات معتبرترین برندهای خودروسازی جهان را در اتومبیل داودی بیابید