قدیمی ترین کمپانی های خودروسازی در جهان

قدیمی ترین کمپانی های خودروسازی در جهان

اولین خودرو بیش از 200 سال قبل و در سال 1808 ساخته شده است. سوخت این خودرو هیدروژن و موتور آن از نوع احتراق داخلی بود. بدون شک صنعت خودروسازی تا کنون راه زیادی را آمده است و کمپانی های خودروسازی در برابر آزمون های زیادی قرار گرفته اند. در اینجا قدیمی ترین برندها و کمپانی های خودروسازی که هنوز هم به ساخت خودرو مشغول هستند قرار گرفته اند.

9. کادیلاک

سال تاسیس: 1901- کشور: ایالات متحده آمریکا

هنری فورد در سال 1901 کمپانی خودروسازی فورد را تاسیس کرد که این دومین تلاش وی برای ساخت یک کمپانی خودروسازی بود. در پی اخلافات با سایر مالکان، لموئل براون و ویلیام مورفی، فورد از این کمپانی جدا شد و نام خود را با خود برد. این کمپانی در سال 1902 به کادیلاک تغییر نام داد و بعد توسط جنرال موتورز خریداری شد و از آن زمان شاخه ساخت خودروهای لوکس این کمپانی شده است.

کادیلاک

8. فیات

سال تاسیس: 1899- کشور: ایتالیا

نام این کمپانی از سرواژه عبارت (Fabrica Italiana Automobili Torino) به معنی کارخانه خودروسازی ایتالیا، تورینو است. این کمپانی در سال 1899 تاسیس شده است. در کنار خودروسازی، این کمپانی به ساخت اسلحه نیز اشتغال داشته است.

فیات

7. رنو

سال تاسیس: 1899 – کشور: فرانسه

برادران لوئیس، مارسل و فرناند رنو این کمپانی را در سال 1899 تاسیس کردند. در واقع لوئیس مدتی پیش از تاسیس این کمپانی نمونه های اولیه خودروها را طراحی کرده بود و در زمانی که وی مشغول طراحی بود، برادرانش کار چرخاندن بیزینس را انجام دادند.

رنو

6. لندروور

سال تاسیس: 1896- کشور: انگلستان

این کمپانی با نام اولیه کمپانی خودروسازی لنکشایر در سال 1896 در انگلستان تاسیس شد. این برند در طول تاریخ خود تغییر نام های بسیاری را تجربه کرده است. از جمله این نام ها می توان به لیلاند موتور، بریتیش لیلاند موتور، گروه روور و ... اشاره کرد.

لندروور

5. اشکودا

سال تاسیس: 1895- کشور: جمهوری چک

این کمپانی در سال 1895 و با نام لائورین و کلمنت تاسیس شد و در ابتدا به ساخت دوچرخه، موتورسیکلت و خودرو اشتغال داشت. از زمانی که این خودرو ساخت خودرو در سال 1905 را آغاز کرد، به سرعت به بزرگترین خودروساز امپراطوری اتریش-مجارستان تبدیل شد. در سال 2000 این کمپانی زیرمجموعه گروه فولکس واگن قرار گرفت.

اشکودا

4. مرسدس بنز

سال تاسیس: 1883- کشور: آلمان

این برند معروف خودروسازی عملا تا قبل از سال 1926 وجود نداشت. بلکه در این سال و با ادغام دو کمپانی خودروسازی دیگر به وجود آمد. یکی از این دو کمپانی، شرکت خودروسازی دایملر بود که توسط گوتلیب دایملر و ویلهلم میباخ در سال 1890 تاسیس شده بود. در همین حال، کمپانی صنایع خودروهای بنزین سوز بنز در سال 1833 تاسیس شد. این دو کمپانی در سال 1926 با هم ادغام شده و مرسدس بنز را به وجود آوردند.

مرسدس بنز

3. خودروسازی اوپل

سال تاسیس: 1826- کشور: آلمان

این کمپانی در 21 ژانویه 1826 به عنوان سازنده ماشین خیاطی تاسیس شد. این کمپانی ساخت دوچرخه را از سال 1886 و اولین خودروی خود را از 1899 آغاز کرد. در سال 1913 این کمپانی ساخت چرخ خیاطی را متوقف کرده و تنها به ساخت خودرو مشغول شد. در آن زمان این کمپانی بزرگترین خودروسازی آلمان به شمار می رفت و در 1930 به بزرگترین خودروسازی اروپا تبدیل شد.

اوپل

2. تاترا

 سال تاسیس: 1850- کشور: جمهوری چک

این کمپانی با نام Ignatz Schustala & Comp کار خود را آغاز کرد و به ساخت خودروها سنگین، وانت و بعدها خودروهای سواری مشغول شد. این کمپانی به طور رسمی در سال 1999 تولید خودروهای سواری را متوقف کرد، اما همچنان به تولید وانت ها ادامه می دهد.

تاترا

1. پژو

سال تاسیس: 1810- کشور: فرانسه

پژو در سال 1810 کار خود را به عنوان سازنده قهوه ساز خانگی آغاز کرد و در سال 1830 به طور ناگهانی رو به ساخت دوچرخه، و بعد از آن خوردکننده نمک، فلفل و قهوه، آورد. پژو در سال 1882 شروع به ساخت خودرو کرد.

پژو


محصولات معتبرترین برندهای خودروسازی جهان را در اتومبیل داودی بیابید