سریع ترین پیکاپ دنیا؛ فورد F-150 تیونینگ راش

سریع ترین پیکاپ دنیا؛ فورد F-150 تیونینگ راش

شرکت تیونینگ آمریکایی Roush نسخه‌ای از فورد F-150 را با قدرت ۶۵۰ اسب‌بخار روانه‌ی بازار کرده که می‌تواند در ۳.۹ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند.

تیونر دیترویتی Roush یک نسخه‌ی سوپرشارژر از پیکاپ فورد F-150 را با قدرت ۶۵۰ اسب بخاری با نام Nitemare معرفی نموده که می‌تواند صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در عرض ۳.۹ ثانیه پر کند. به‌گفته‌ی تیونر این خودرو سریع‌ترین پیکاپ تولیدی جهان بوده و قرار است این رکورد را نیز به نام خود ثبت کند.

 

 

تیونر آمریکایی از یک پیشرانه‌ی ۵ لیتری V8 بر روی این خودرو استفاده کرده است. Roush روی پیشرانه فورد یک سوپرشارژر قوی‌ به نام ROUSHcharged TVS R2650 نصب کرده است. همچنین از سیستم اگزوز اسپرت جدید، فیلتر هوای اسپرت و تیونینگ نرم‌افزاری ECU هم استفاده شده که در نتیجه این تغییرات موتور F-150 می‌تواند ۶۵۰ اسب‌بخار قدرت و ۸۲۶ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند.

 

 

پیش از انجام رکوردگیری دو دستگاه فورد F-150 Nitemare یک نسخه تک کابین و یک نسخه دو کابین مورد بررسی قرار گرفتند. هر دوی این خودروها اقدام به ثبت رکورد در حالت رانندگی اسپرت و با دیفرانسیل‌های قفل‌شده کردند. تایرهای آن‌ها از نوع استاندارد کنتیننتال بوده و فشار آن‌ها روی ۳۲ پوند بر اینچ تنظیم شده بود. مقدار باک بنزین در خودروها نیز کم بود تا وزن بنزین تأثیر کمی داشته باشد.

 

 

در آزمایش نخست نسخه‌ی دوکابین توانست شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر ۴.۱ ثانیه را ثبت کند. در آزمایش دوم نسخه‌ی تک کابین توانست رکورد ۴ ثانیه را از خود بر جای بگذارد. در نهایت این مدل توانست سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر را در ۳.۹ ثانیه‌ ثبت کند که آن را در رده‌ی خودروهای سوپر اسپرت قرار می‌دهد.

 


محصولات معتبرترین برندهای خودروسازی جهان را در اتومبیل داودی بیابید