برندهای چینی که در آینده نزدیک وارد بازار آمریکا خواهند شد

برندهای چینی که در آینده نزدیک وارد بازار آمریکا خواهند شد

خودروهای چینی چند سالی است که در خیابان های کشورمان به وفور دیده می شوند. اما حضور این خودروها به دلایل مختلف در بازارهای سطح بالا و رقابتی مانند اروپا و آمریکا تا کنون ممکن نبوده است. اما اکنون خبر می رسد که چینی ها عزم خود را جزم کرده اند تا خودروهایشان را وارد خیابان های آمریکا کنند.

همانطور که اخیرا اعلام شده است که کمپانی چینی چری قصد دارد محصولات لوکس خود که با برند اکسید (Exceed) تولید می شوند را با همکاری یک هولندینگ مستقر در کالیفورنیا به نام HAAH به تولید برساند. قطعات منفصله این خودروها در چین تولید شده و در خاک آمریکا مونتاژ خواهند شد. در سوی دیگر، اعلام شده است که کمپانی جیلی با ولوو ادغام خواهد شد و از طریق این برند سوئدی فعالیت هایش در آمریکا را آغاز خواهد کرد. هرچند که برنامه های دولت ترامپ و شیوع ویروس کرونا باعث کند شدن فعالیت های مربوط به ورود خودروهای چینی به آمریکا شده اند. 

در بهترین حالت، انتظار می رود که واردات قطعات خودروهای چینی از اواخر سال 2021 یا اوایل سال 2022 آغاز شود. تا آن زمان جزئیات بیشتری از آینده روابط تجاری چین و آمریکا و برنامه های خودروسازان چینی منتشر خواهد شد. در ادامه به بررسی برنامه های سه برندی که در میان چینی ها بیشترین جدیت را برای ورود به بازار آمریکا دارند خواهیم پرداخت.

وانتاس (Vantas)

این برند که تازه همین هفته پیش از آن رونمایی شده است، به سرعت جایگاه اول در رقابت برای تبدیل شدن به اولین برند خودرویی چینی که به بازار آمریکا وارد می شود را از آن خود کرده است. کمپانی مادر این برند، غول خودروسازی چینی، چری، است که همچنین خودروها و شاسی بلندهایش را با برندهای آریزو و تیگو به فروش می رساند. برند لوکس این مجموعه که اکسید نامیده می شود، اساس ساخت خودروهای جدید برند وانتاس خواهد بود. بر اساس توافقی که توسط هولدینگ خودرویی HAAH اعلام شده است، وانتاس برنامه دارد تا دو خودروی شاسی بلند را در اواخر 2021 یا اوایل 2022 وارد بازار آمریکا کند. این خودروها در اصل محصولات برند اکسید هستند و برای تطبیق با استانداردها و تست های آمریکای شمالی، تقویت شده و برند آنها تغییر پیدا کرده است.

Vantas

لینک & کو (Link & Co)

پیشتر در ماه فوریه جیلی خبر از ادغام خود با خودروساز سوئدی ولوو را داده بود. این ادغام بیشتر مربوط به قطعات و بخش های مشترک بین جیلی، ولوو و برند چهار ساله ای به نام لینک&کو است که برای پر کردن فاصله قیمتی و اعتباری بین جیلی و ولوو به وجود آمده است. اولین محصول این برند لینک&کو 01 است که یک شاسی بلند کوچک می باشد که بر پایه پلتفرمی مشترک با ولوو XC40 در سال 2017 ساخته شده است. انتظار می رفت که این برند در فاصله چند سال وارد خاک آمریکا شود، اما سیاست های تعرفه ای ترامپ به طور واضحی برنامه های جیلی را نابود کرد. لینک&کو از مزیت شبکه فعال نمایندگی های فعال ولوو در آمریکا بهره می برد و در نتیجه نسبت به رقبا کار بسیار راحت تری برای وارد شدن به بازار آمریکا و تطبیق خود با قوانین سختگیرانه این بازار خواهد داشت.

Lync & Co 01

گک موتور (GAC Motor)

دو سال قبل گروه خودروسازی گوانگژو (GAC) یک نمایش پر سر و صدا در نمایشگاه خودروی آمریکای شمالی در شهر دیترویت داشت. در این نمایشگاه گک با حضور چشمگیر مدلهای تولیدی و خودروهای مفهومی به میدان آمد. یکی از این مدلها یک شاسی بلند سه ردیفه به نام GAC GS8 بود که به گفته این خودروساز قرار بود تا اواخر 2019 واردات آن به آمریکا آغاز شود.

GAC motor GS8

در ژانویه سال 2019 گک به رسانه های خودرویی اعلام کرد که معرفی GS8 در آمریکا تا نیمه اول سال 2020 به تعویق افتاده است. در آن زمان گک اعلام کرد که مذاکرات خود را با نمایندگان فروش در آمریکا آغاز کرده و مذاکراتش به خوبی پیش رفته است. اما از آن زمان خبر دیگری از این اقدامات نشده است.


محصولات معتبرترین برندهای خودروسازی جهان را در اتومبیل داودی بیابید