کیا سراتو یا مزدا 3؟ مقایسه سدان های جمع و جور لوکس!

کیا سراتو یا مزدا 3؟ مقایسه سدان های جمع و جور لوکس!

بازار سدان های جمع و جور لوکس در کشور ما بازار بسیار داغی است. چرا که این خودروها در دسترس ترین خودروهای خانوادگی هستند که در عین برخورداری از کیفیت بالا و لوکس بودن، فضای مناسب را نیز برای استفاده خانوادگی فراهم می کنند.

از میان خودروهای جمع و جور لوکس در کشور ما می توان به مواردی مانند مزدا3، کیا سراتو، هیوندای النترا، تویوتا کرولا، ام جی GT و ... اشاره کرد. تمامی این خودروها گزینه های بسیار محبوب و شایسته در بازار کشورمان هستند. در این مطلب قصد داریم دو مورد از خوشنام ترین و پرفروش ترین خودروهای این کلاس، یعنی مزدا3 و کیا سراتو، را در برابر یکدیگر قرار دهیم و آنها را با یکدیگر مقایسه کنیم.

مزدا3 یا کیا سراتو

 مزدا 3 جزو معدود خودروهای این لیست است که در داخل کشورمان مونتاژ می شود. اما به واسطه مونتاژ بسیار خوب گروه بهمن و داخلی سازی بسیار پایین قطعات، این خودرو همواره به عنوان یک خودروی باکیفیت و مناسب معروف بوده است. مزدا 3 که جایگزین مزدا 323 شده است، همواره جزو خودروهای اسپرت و جوان پسند بازار ما بوده است. گروه بهمن بعد از گذشت مدتی از عرضه مزدا3، نسخه فیس لیفت آن را نیز با نام "مزدا3 نیو" وارد خط تولید کرد. همچنین در به روزرسانی های بعدی چند آپشن جدید را نیز به آن افزود تا در برابر رقبا حرفهایی برای گفتن داشته باشد.

مزدا3 یا کیا سراتو

در طرف مقابل کیا سراتو برای اولین بار به صورت وارداتی به بازار کشورمان وارد شد. اولین نسلی از این خودرو که به کشورمان آمد چندان مورد استقبال بازار نبود. اما نسل دوم آن ورق را برگرداند و به یکی از محبوبترین خودروهای بازار ما تبدیل شد. استقبال از این نسل به حدی بود که مدتها بعد از معرفی نسل بعدی، سایپا رو به مونتاژ آن آورد و آن را با نام هایی مانند سراتو مونتاژ و سراتو آپشنال به فروش رساند. در این مقایسه برای برابر بودن شرایط، نسخه مونتاژی سراتو، یا همان سراتو آپشنال را در برابر مزدا3 قرار داده ایم.

کیا سراتو یا مزدا3

مزدا3 از یک پیشرانه 4 سیلندر به حجم 2 لیتر نیرو می گیرد. این پیشرانه توانایی تولید 145 اسب بخار قدرت و 187 نیوتن متر گشتاور را دارد. جعبه دنده مزدا3 از نوع گیربکس اتوماتیک 5 سرعته است که قابلیت تیپ ترونیک را دارد. شتاب صفر تا صد مزدا3 با این مشخصات فنی 9.2 ثانیه بوده و مصرف سوخت آن 7.6 لیتر در هر صد کیلومتر در سیکل ترکیبی است.

مزدا3 یا کیا سراتو

در سوی دیگر رقابت کیا سراتو نیز دارای یک پیشرانه 2 لیتری است که 154 اسب بخار قدرت داشته و حداکثر گشتاور آن به 194نیوتن متر می رسد. جعبه دنده کیا سراتو از نوع 6 سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک بوده و نیروی موتور را به چرخ های جلوی سراتو منتقل می کند. شتاب صفر تا صد سراتو 10.5 ثانیه بوده و مصرف سوخت آن 7.7 لیتر در هر صد کیلومتر در سیکل ترکیب می باشد.

مزدا3 یا کیا سراتو

با توجه به مشخصات ذکر شده می توان گفت که مزدا 3 خودروی اسپرت تر و جوان پسندتری نسبت به سراتو است. چرا که نه تنها شتابگیری بهتری دارد، بلکه با داشتن ارتفاع پایین تر نسبت به سطح زمین، هندلینگ بالاتری را نیز ارائه می کند. در سوی دیگر سراتو خودروی خانوادگی تری است و سواری راحت تر و فضای داخلی آن بیشتر برای خانواده ها مناسب است.

مزدا3 یا کیا سراتو

هر دوی این خودروها در نمایشگاه اتومبیل داودی موجود بوده و کارشناسان ما آماده ارائه هر گونه خدمات مشاوره، خرید و فروش این خودروها و سایر خودروهای لوکس و وارداتی هستند. برای مشاهده نمونه های موجود مزدا3 و کیا سراتو نمایشگاه داودی مشهد لینک های زیر را باز کنید:

مزدا3 نمایشگاه اتومبیل داودی

کیا سراتو نمایشگاه اتومبیل داودی

 


محصولات معتبرترین برندهای خودروسازی جهان را در اتومبیل داودی بیابید