چگونه از خودروی خود در هنگام قرنطینه نگهداری کنیم؟

چگونه از خودروی خود در هنگام قرنطینه نگهداری کنیم؟

احتمالا شما نیز، همانند اکثر مردم جهان، این روزها کمتر از قبل از خودروی خود استفاده می کنید. قرنطینه در حال حاضر دهها هزار خودرو را در خانه ها نگه داشته است و بیشتر از اینکه خودروها در خیابان ها باشند، در حال پارک در پارکینگ ها و کنار خیابان ها هستند. در اینجا توصیه هایی برای نگهداری از خودرو در این شرایط جمع آوری شده است.

داخل یا بیرون؟

اگر یک پارکینگ شخصی دارید، برای نگه داشتن خودرو در آن شک نکنید تا ریسک پوشانده شدن آن با گرد و خاک، فضولات پرندگان و بدتر از آن، زنگ زدگی، را از بین ببرید. اما اگر پارکینگ شخصی ندارید، می توانید خودروی خود را با یک کاور بپوشانید. این کاورها در شکل ها و کیفیت های متفاوتی در فروشگاههای آنلاین موجود هستند و می توانند خودرو را از بسیاری از موارد مضر حفاظت کنند. همچنین باز گذاشتن اندکی از پنجره خودرو نیز می تواند عاقلانه باشد تا جلوی رشد قارچ در کابین خودرو گرفته شود.

ترمزها و تایرها

هر جایی که خودروی خود را پارک می کنید، لازم است که محل پارک خودرو بدون شیب باشد. در این شرایط بهتر است که ترمز دستی را نکشید. دقت داشته باشید که دیسک های ترمز پس از مدتی که بدون استفاده بمانند دچار زنگ زدگی می شوند. در نتیجه لازم است که اگر خودروی خود را پس از مدت طولانی روشن می کنید، در هنگام ترمزهای اولیه مواظبت نمایید.

نگهداری از خودرو در قرنطینه

باتری

اگر برای مدت طولانی از خودروی خود استفاده نمی کنید، اولین بخشی از خودرو که دچار مشکل می شود، باتری خودرو است. باتری ها در آب و هوای سرد زودتر خالی می شوند. بهتر است برای جلوگیری از خالی شدن باتری خودرو، هر از گاهی برای مدتی کوتاه خودرو را روشن کنید یا اینکه سر باتری ها رو بردارید.

روغن و مایع رادیاتور

اگر برای مدت حداقل چند ماه از خودروی خود استفاده نکنید، نیاز است که قبل از اینکه مجددا از آن استفاده کنید، روغن موتور آن را عوض کنید. روغن موتور استفاده شده مواد شیمیایی از خود آزاد می کند که در طولانی مدت میتواند به قطعات مکانیکی خودرو صدمه برساند. در نتیجه بهتر است که قبل از اینکه خودروی خود را بخوابانید، روغن آن را تعویض کنید. همین مساله برای مایع رادیاتور نیز صدق می کند و نیاز است که قبل از خواباندن خودرو تعویض شود. لازم است که با توجه به دستورالعمل دفترچه خودرو به میزان ضدیخ خودرو دقت نمایید.

نگهداری از خودرو در قرنطینه

سوخت

شاید بسیاری از افراد این مساله را ندانند، اما سوخت خودرو نیز دارای تاریخ انقضا است و پس از مدتی خاصیت خود را از دست می دهد. پر کردن باک خودرو باعث جلوگیری از تشکیل هوا در باک و افزایش عمر سوخت خودرو می شود.

بازگشت به جاده

اگر تمامی این موارد احتیاطی را رعایت کرده باشید، خودروی شما مجددا برای بازگشت به جاده مشکلی نخواهد داشت. بد نیست که لیستی از اقدامات انجام شده را تهیه کنید که در هنگام استفاده مجدد بتوانید آن را به راحتی برای حرکت آماده کنید. این ایده خوبی است که قبل از استفاده مجدد، خودروی خود را از خاک بشویید، ترمزها را امتحان کنید و تمامی مایعات خودرو را چک کنید.


محصولات معتبرترین برندهای خودروسازی جهان را در اتومبیل داودی بیابید