تاریخچه برند سیتروئن

تاریخچه برند سیتروئن

شرکت خودروسازی سیتروئن در سال 1919 توسط آندره گوستاو سیتروئن تاسیس شد. آندره یک فعال صنعتی بود که در زمینه تولید انبوه جنگ افزار فعالیت می کرد. با این وجود، در اواسط دهه 1910 میلادی، وی علاقه به صنعت خودروسازی نشان داد.

بعد از جنگ جهانی اول، تنها یک کارخانه خالی برای او باقی ماند. کارخانه ای که او نام خود، سیتروئن، را بر روی آن گذاشت. بدین ترتیب کمپانی سیتروئن آغاز به کار کرد.

سیتروئن اولین خودروی خود، تایپ A، را با تبلیغات گسترده معرفی کرد. این خودرو خودرویی کلاسیک با موتور چهار سیلندر و حداکثر سرعت 64 کیلومتر بر ساعت بود. اندکی بعد، این خودرو به موفقیتی در بازار خودروی فرانسه تبدیل شد و این آغازی برای یک کمپانی موفق بود.

تاریخچه سیتروئن

رویدادهای مهم در تاریخچه سیتروئن

از 1920 تا 1960

در 1920، سیتروئن تولید انبوه وسایل نقلیه ای با طراحی ساده را آغاز کرد که به خوبی جوابگوی بازار خودروی رو به رشد فرانسه بود. با تنها یک سال حضور در بازار این کمپانی موفق به فروش بیش از 10 هزار دستگاه خودرو شد. در سال 1921، سیتروئن دومین مدل خود را به نام B2 معرفی کرد که نسخه ای قدرتمندتر از تایپ A بود.

تاریخچه سیتروئن

دو سال بعد سیتروئن توانست تولید خود را به 5 هزار دستگاه رسانده و در سال 1927، و تنها 8 سال بعد از ظهور این کمپانی، به چهارمین خودروساز جهان تبدیل شود. در سال 1931 این کمپانی شروع به مونتاژ وسایل نقلیه تجاری کرد و سیتروئن C4F را معرفی کرد. سه سال بعد، سیتروئن اولین خودروی دیفرانسیل جلوی جهان، سیتروئن Traction Avant را معرفی کرد.

با رسیدن به اواخر دهه 30 میلادی، نسخه آزمایشی یکی از موفق ترین محصولات سیتروئن، 2CV، که در کشور ما به نام ژیان معروف شد، معرفی شد. تولید این خودرو به دلیل جنگ جهانی دوم تا سال 1948 به تعویق افتاد. گفته می شود که بیش از 5 میلیون ژیان ساخته شده است.

از 1960 تا 1980

این کمپانی دهه 1960 را به طور فوق العاده ای با معرفی DS19 در پاریس شروع کرد. این خودرو اولین خودرویی بود که سیتروئن با گستره وسیعی از آپشن های سفارشی و 76 ترکیب رنگ مختلف به فروش رساند. در سال 1969 سیتروئن یک بار دیگر رقبا را پشت سر گذاشت و اولین خودروی فرانسوی دارای انژکتور برقی، DS 21، را معرفی کرد. در سال 1976 پژو 30% سهام سیتروئن را خرید و کمپانی مادر PSA، پژو-سیتروئن، را تشکیل داد که دومین خودروساز بزرگ اروپا و نهمین خودروساز بزرگ جهان شد.

تاریخچه سیتروئن

از 1980 تا 2000

در دهه 1980 سیتروئن با معرفی ویسا II و چارلستون دوباره معروفیت خود را در جهان به دست آورد. در اوایل دهه 90 میلادی سیتروئن تولید خودروهای برقی را با معرفی Citela آغاز کرد که یک مدل الکتریکی بسیار زیبا بود. با آغاز قرن جدید، سیتروئن سری C معروف خود را که شامل C1، C2، C3، C4، C5 و C6 می شد را معرفی کرد که به موفقیتی ناگهانی در بازار خودرو تبدیل شد.

تاریخچه سیتروئن

سیتروئن اتوموبیل در حال حاضر

در حال حاضر سیتروئن یکی از بزرگترین خودروسازان فرانسه است که البته موفقیت چندانی در سایر بازارها ندارد. در واقع اخیرا کمپانی مادر این برند وارد مشکلات سخت اقتصادی شده است که باعث شد دانگ فنگ موتور 14 درصد از سهام کمپانی مادر را تصاحب کند.

تاریخچه سیتروئن


محصولات معتبرترین برندهای خودروسازی جهان را در اتومبیل داودی بیابید