سوالاتی که باید پیش از خرید یک خودروی دست دوم بپرسید

سوالاتی که باید پیش از خرید یک خودروی دست دوم بپرسید

خودروهای استفاده شده از خودروهای صفر ارزانتر هستند، اما خرید یک خودروی صفر مسلما نیازی به پرسش سوالات زیادی ندارد. اما سوالات مهمی هستند که لازم است قبل از خرید یک خودروی دست دوم بپرسید تا خریدی مطمئن داشته باشید.

1- سابقه این خودرو چیست؟

این اولین سوالی است که باید پرسیده شود. این خودرو از کجا آمده است؟ تا کنون چند نفر مالک آن بوده اند؟ آیا تا کنون تصادف یا صدمه جدی داشته است؟ چند کیلومتر راه رفته است؟ اینها سوالاتی هستند که باید قطعا پرسیده شوند و در صورتی که مالک خودرو از پاسخ دادن به آنها طفره رود باید در مورد خرید این خودرو تردید کنید.

2- آیا می توانم سابقه سرویس های خودرو را ببینم؟

در صورتی که مالک خودرو سوابق سرویس ها و تعمیرات خودرو را داشته باشد، دیدن آن کمک بزرگی است. چراکه می تواند اطلاعات خوبی در مورد وضعیت نگهداری خودرو بدهد. بسیاری از نمایندگی ها سوابق تعمیرات و سرویس های خودرو را نگه می دارند و می توانید آنها را از نمایندگی دریافت کنید.

تعمیر و نگهداری خودرو

3- سند ماشین کجاست؟

سند ماشین می تواند نشان دهد که آیا خودرو واقعا متعلق به شخصی است که قصد خرید آن را دارد یا خیر. یا اینکه خودرو ممکن است دزدی باشد و یا اینکه حق فروش خودرو را نداشته باشد. سند خودرو همچنین می تواند نشان دهد که آیا شماره شناسایی خودرو (VIN) با خودرو مطابقت دارد یا خیر.

4- آیا می توانم خودرو را به یک کارشناس نشان دهم؟

یک کارشناسی که سوی یک مکانیک یا کارشناس خودرو انجام شود قطعا ارزش صرف هزینه را دارد. برخی از فروشندگان ایرادات خودرو را به گونه ای پنهان می کنند که افراد عادی توانایی تشخیص آنها را ندارند. در نتیجه باید در مورد خرید خودروهای دست دوم حتما با یک کارشناس خبره مشورت کرد.

5- آیا کسی به طور مرتب داخل خودرو سیگار می کشیده؟

سیگار به همان اندازه که برای بدن انسان ضرر دارد، برای خودرو هم ضرر دارد. آسیب های سیگار فراتر از بوی بد کابین هستند. دود سیگار حالت چسبنده دارد و به همه قسمت های خودرو از چرم و پارچه گرفته تا شیشه و پلاستیک می چسبد. این دود علاوه بر اینکه باعث زرد شدن اشیا می شود، همچنین باعث ایجاد ترکیبات سمی شیمیایی خواهد شد.

سیگار کشیدن در خودرو

6- آیا خودرو هنوز گارانتی دارد؟

وقتی که شما یک خودروی دست دوم می خرید، بهتر است که خودرو دارای گارانتی باشد تا به این ترتیب خیالتان در مورد سرویس ها و قطعات مصرفی خودرو راحت باشد.

7- آخرین بار که خودرو به معاینه فنی رفته چه زمانی بوده است؟

معاینه فنی علاوه بر اینکه از طرف پلیس امری ضروری به شمار می رود، معیار خوبی برای سلامت موتور، سیستم تعلیق و سایر قسمت های فنی خودرو است. در نتیجه داشتن معاینه فنی معتبر نکته مثبتی برای خودرو به شمار می رود.

تعمیر و معاینه فنی خودرو

8- آیا خودرو دارای تغییرات خارج از کارخانه (افترمارکت) است؟

این مهم است که بدانید که آیا خودرویی که قصد خرید آن را دارید در خارج از کارخانه دستکاری شده است یا خیر. این تغییرات ممکن است صرفا شامل بخش های تزئینی، مثل اسپویلر، باشند. اما گاهی هم ممکن است در جهت افزایش عملکرد خودرو باشند. لازم است بدانید که برخی از این تغییرات، از جمله شیشه های دودی یا تغییرات اگزوز، ممکن است از نظر پلیس غیر مجاز بوده یا باعث رد شدن خودرو در معایه فنی شوند. ضمن اینکه استفاده از قطعات نامرغوب می تواند باعث ایجاد خطر شود.

 


محصولات معتبرترین برندهای خودروسازی جهان را در اتومبیل داودی بیابید