بدترین اشتباهاتی که افراد در هنگام رانندگی در برف می کنند

بدترین اشتباهاتی که افراد در هنگام رانندگی در برف می کنند

رانندگی در برف چالشهایی را به همراه دارد که که شما در سایر زمان های سال با آنها روبرو نیستید. تقریبا نیمی از تصادفات مربوط به شرایط جوی در آمریکا در شرایط برفی و یخی اتفاق می افتد.

رانندگی در شرایط برفی به معنی روبرو شدن با تمامی خطرهایی است که در شرایط استاندارد ممکن است اتفاق بیفتند، به علاوه خطرهایی که به واسطه برف و شرایط خاص جاده به آنها اضافه خواهند شد. برای سالم ماندن در هنگام رانندگ در شرایط برفی، شما باید سرعت خود را کاهش داده، فاصله خود را با خودرویی جلویی افزایش دهید و بیش از پیش مراقب باشید. پیش از اینکه وارد جاده شوید، باید اطمینان حاصل کنید که خودروی شما برای شرایط زمستانی که با آن روبرو خواهید شد، آمادگی دارد. در ادامه به بزرگترین اشتباهاتی که رانندگان در هنگام رانندگی در برف می کنند خوهیم پرداخت.

رانندگی در برف

1- رانندگی سریع در شرایط جاده برفی یکی از بزرگترین اشتباهات است. سرعت های مجاز رانندگی جاده ها برای شرایط عادی تعریف شده اند و در شرایط برفی لازم است که رانندگان سرعت خود را کاهش دهند.

2- از سوی دیگر رانندگی خیلی کند نیز در شرایط برفی یک اشتباه خطرناک است. رانندگی خیلی کند نیز به اندازه رانندگی سریع در شرایط برفی خطرآفرین است چرا که باعث ایجاد زنجیره ای از خودروها در پشت سر شما شده و در احتمال بروز تصادف زنجیره ای را به شدت افزایش می دهد.

3- رانندگی با تایرهایی با عمق آج کوتاه در شرایط برفی شما را در خطر از دست دادن کنترل خودرو قرار می دهد. چسبندگی به جاده کلید رانندگی ایمن در شرایط زمستانی است. اگر تایرهای شما در هنگام رانندگی دارای آج عمیق نباشند، خودرو لیز خورده و کنترل آن بسیار دشوار خواهد بود.

رانندگی در برف

4- اگر خودروی خود را برای فصل زمستان آماده نکنید، به آن فشار بیش از حد وارد کرده و خود را در ریسک خرابی ناگهانی یا تصادف قرار می دهید. آماده نکرد خودرو برای زمستان یکی از بزرگترین اشتباهاتی است که می توانید مرتکب شوید. شما باید از سلامت لاستیک های خود اطمینان حاصل کرده، سطح مایعات خودرو را بررسی کنید و تیغه های برف پاک کن خود را بازرسی کنید.

5- در صورتی که در زمان بارش برف خودروی خود را از برف پاک نکنید، برف دید شما را محدود کرده و همچنین باعث خواهد شد که رانندگان دیگر نتوانند به خوبی شما را ببینند. شما نمیتوانید از خطرات اطراف خود به خوبی آگاه شوید، اگر شیشه های پوشیده از برف داشته باشید. برای پاک کردن برف خودروی خود وقت بگذارید و آن را کاملا از برف عاری کنید.

رانندگی در برف

6- اعتماد بیش از حد به سیستم تمام چرخ محرک خودرو باعث چرخش خودرو و تصادف می شود. تنها اینکه خودروی شما دو دیفرانسیل است، به این معنی نیست میتواند از پس تمامی شرایط آب و هوایی برآید.

7- در جاده های برفی ترمزهای خودرو را به عنوان تنها عامل ایمنی دفاعی استفاده نکنید. بسیار آسان است که در جاده به چراغ ترمز خودروی جلویی چشم بدوزید و خود را با آن خودرو تنظیم کنید. اما چنین چیزی شما را از آگاهی کامل نسبت به شرایط جاده پیش رو غافل می کند. مساله اینجاست که خود راننده جلویی نیز احتمالا همین کار را با خودروی جلوتر از خودش کرده است و به این ترتیب تصادفات زنجیره ای اتفاق می افتند.

8- غفلت از چک کردن مداوم باد لاستیک ها باعث خرابی لاستیک شده و ریسک ایمنی بزرگی به همراه دارد. تایرهای بسیار پرباد کنترل خودرو را، خصوصا در شرایط برفی، بسیار سخت تر می کنند.

رانندگی در برف


محصولات معتبرترین برندهای خودروسازی جهان را در اتومبیل داودی بیابید