پژو 308 جدید با پیشرانه هیبرید می آید

پژو 308 جدید با پیشرانه هیبرید می آید

پژو 308 هاچبک محبوب فرانسوی است که در کلاس C یکی از رقبای سرسخت بازار است. این خودرو در بازارهای مختلف با نسخه هایی مانند سدان و استیشن نیز عرضه می شود. حالا خبر می رسد که پژو قصد به روزرسانی این خودروی محبوب خود را دارد.

سه سال قبل بود که پژو از 308 به روزرسانی شده رونمایی کرد. اما اکنون احساس می شود که این هاچبک جذاب در حال پا به سن گذاشتن است. از آن مهمتر این است که این روزها بازار خودروی اروپا با خودروهای بسیار جذابی مانند فورد فوکوس، فولکس واگن گلف، اشکودا اکتاویا و ... پر شده است. در نتیجه این خودروساز فرانسوی نیاز به یک فیس لیفت جدید برای پژو 308 را احساس کرده است. همچنین بر اساس گزارشات، پژو 308 جدید در اواخر سال 2021 یا اوایل 2022 عرضه خواهد شد.

پژو 308 جدید

بر اساس گزارشات، تغییرات مهمی بر روی 308 اعمال خواهد شد. از جمله اینکه این خودرو بر روی نسخه به روزرسانی شده پلتفرم EMP2 پژو-سیتروئن ساخته خواهد شد. گفته می شود که تریم های معمولی این خودرو پیشرانه های بهینه تر و الکتریکی جدیدی دریافت خواهند کرد. اما چیزی که بسیار جلب توجه می کند، پیشرانه هیبریدی این خودرو است.

بر اساس گزارشات، بالاترین نسخه پژو 308 ساختار سه پیشرانه ای خواهد داشت. یکی از آنها یک موتور 1.6 لیتری بنزینی است که به وسیله دو موتور الکتریکی که بر روی دو اکسب خودرو قرار گرفته اند، پشتیبانی می شود. وضعیتی مشابه آنچه که در پژو 3008 پلاگین هیبرید دیده می شود. احتمال داده می شود که پژو 308 جدید بیش از 300 اسب بخار قدرت داشته و از سیستم تمام چرخ محرک بهره خواهد برد. به همین دلیل مستقیما در برابر فولکس واگن R قرار می گیرد که آنهم خودرویی هیبرید خواهد بود.

پژو 308 جدید

پژو 308 پرفورمنس جدید توسط شاخه مهندسی اسپرت جدیدالتاسیس پژو ساخته خواهد شد. پژو 308 جدید همچنین ترمزهای بزرگتر و سیستم تعلیق سفت تری خواهد داشت. البته این خودرو نسخه GTI نخواهد داشت و این نسخه در انحصار هاچبک داغ پژو 208 خواهد ماند.

پژو 308 جدید

در مورد نسخه های معمولی پژو 308 آنچه که معلوم است این است که این نسخه ها پیشرانه های بنزینی و دیزلی خواهند داشت. همچنین گفته می شود که نسل جدیدی از پژو 308 نیز در حال آماده شدن است. اما هنوز هیچ چیزی در مورد آن قطعی نشده است.


تگ ها

محصولات معتبرترین برندهای خودروسازی جهان را در اتومبیل داودی بیابید