BMW سری 2 گرن کوپه وارد میدان رقابت شد

BMW سری 2 گرن کوپه وارد میدان رقابت شد

اولین BMW سری 2 گرن کوپه تاریخ برای رقابت با آئودی A3 سدان و مرسدس بنز CLA معرفی شد. همانطور که از اسم این خودرو مشخص است، سری 2 گرن کوپه، همانند برادر بزرگترش سری 8 گرن کوپه، یک خودروی 4 در است که از فرم کوپه الهام گرفته است که در طراحی آن از پنجره های بدون قاب و پنجره عقب شیب دار استفاده شده است.

برخلاف سری 2 کوپه فعلی، گرن کوپه بر اساس پلتفرم دیفرانسیل جلوی ULK ب ام و ساخته شده است که مشابه سری 1 جدید است و هر دو دارای فاصله محوری 2670 میلیمتر هستند. هر چند که سری 2 گرن کوپه از نظر طول بسیار بزرگتر و از نظر ارتفاع اندکی پایینتر از هاچبک سری 1 است، طول گرن کوپه دقیقا 4526 میلیمتر است که آن را دقیقا مابین سری 1 و سری 3 سدان قرار می دهد. برخلاف ظاهر اسپرتش، این خودرو از یک صندوق عقب نسبتا بزرگ با حجم 430 لیتر بهره می برد.

بالاترین نسخه این خودرو مدل M235i xDrive است که از قوی ترین موتور چهار سیلندر ب ام و نیرو می گیرد و توانایی تولید 300 اسب بخار را در بازه دور موتور 5000 تا 6250 دور بر دقیقه و 450 نیوتن متر گشتاور را در بازه 1750 تا 4500 دور بر دقیقه دارد. با بهره گیری از قابلیت کنترل لانچ، M235i شتاب صفر تا صد 4.9 ثانیه و بیشینه سرعت محدود شده 250 کیلومتر بر ساعت را به دست آورده است.

قدرت موتور از طریق یک گیربکس اسپرت استپ ترونیک (Steptronic) و سیستم تمام چرخ محرک ب ام و به هر چهارچرخ منتقل می شود و قابلیت رد کردن گوشه ای این خودرو با استفاده از یک دیفرانسیل لغزش محدود مکانیکی تقویت شده است.

البته حتی نسخه های استاندارد سری 2 گرن کوپه نیز از از برخی تجهیزات بهبود چابکی بهره می برند، چرا که ب ام و همواره می خواهد نمادی از دینامیک رانندگی در کلاس خود باشد. در همین راستا، خودروهای ب ام و با سیستم فعال کننده نزدیک محدودیت لغزش چرخ(ARB) که از مدل i3 گرفته شده و لغزش چرخ را به طور موثرتری مدیریت می کند و سیستم انحرافی توزیع گشتاور که برای محدود کردن کم فرمانی، ترمزها را بر روی داخل چرخ اعمال می کند، تولید می شوند.

برای کسانی که بودجه کافی برای خرید M235i را ندارند، می توانند بین مدلهای 218i بنزینی و 220d دیزلی یکی را انتخاب کنند. مدل 218i از یک واحد سه سیلندر توبوشارژ نیرو می گیرد که 138 اسب بخار توان و 220 نیوتن متر را تولید می کند و ادعا شده است که شتاب صفر تا صد آن 8.7 ثانیه است. مدل 220d از موتور دو لیتری توربودیزل BMW استفاده می کند که توان 200 اسب بخار و گشتاور 400 نیوتن متر را تولید می کند و در 7.5 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت میرسد. در هر دو این خودروها چرخهای جلو محرک هستند و نسخه 218 هم با گیربکس 6 دنده دستی و هم گیربکس هفت دنده اتوماتیک دوکلاچه در دسترس است. این در حالی است که 220d انحصارا با یک گیربکس 8 سرعته دارای مبدل گشتاور جفت شده است.

ب ام و سری 2 گرن کوپه طراحی کابین خود را با سری 1 مشترک است و با همان تجهیزات الکترونیکی شامل نسل جدید پشت آمپر دیجیتال، هدآپ دیسپلی، دستیار شخصی هوشمند BMW و کلید نمایشی که عملکردهای مختلفی را که از راه دور انجام می شوند را کنترل می کند، ارائه می شود.

ابزارهای کمکی راننده که توسط ب ام و سری 2 گرن کوپه ارائه می شوند شامل هشدار خروج از خط با بازگشت فعال به خط در کنار پکیج کمکی راننده BMW با هشدار تعویض خط، هشدار برخورد از عقب و هشدار ترافیک می باشد.

 

 

 


محصولات معتبرترین برندهای خودروسازی جهان را در اتومبیل داودی بیابید