هیوندای i10 مدل 2020 رونمایی شد

هیوندای i10 مدل 2020 رونمایی شد

کمپانی هیوندای از نسل سوم هاچ‌ بک محبوب i10 رونمایی کرد. این خودرو که تغییرات محسوسی در داخل و خارج به خود دیده، در اروپا توسعه یافته و تولید می‌شود.

طی گزارشی که از اتوموتیو نیوز منتشر شده است، خودرو های کوچک به‌ علت مقررات سختگیرانه‌ آلایندگی که خودروسازان را مجبور می‌ کند مبلغ بیشتری برای ساختن خودرو های کامپکت و شهری هزینه کنند، این خودرو ها درمعرض خطر حذف از سبد تولید قرار دارند. لذا، ساخت خودرو شهری متناسب با قوانین زیست‌ محیطی جدید، کاری دشوارتر از گذشته است. در‌ حالی‌ که گزارشاتی از این دست منتشر می شود، هیوندای کماکان به تولید خودرو شهری ادامه می دهد؛ لذا این خودروساز کره‌ ای از نسل سوم هاچ‌ بک i10 رونمایی کرده که شاهد پیشرفت چشمگیر طراحی در مقایسه با مدل موجود در بازار بوده است.

 

 

با وجود آن که ابعاد آن تقریبا یکسان باقی مانده اما در ظاهر بزرگتر به نظر می رسد. این خودرو در عرض و ارتفاع تنها ۲۰ میلی‌متر افزایش داشته؛ در‌ حالی‌ که در طول و فاصله‌ محوری شاهد افزایش محسوسی بوده است. علاوه بر این، i10 جدید از رینگ‌ های 16 اینچی آلیاژی سفارشی تازه طراحی‌ شده‌ بهره می برد. به‌ طور کلی، هیوندای i10 2020 نسبت به نسل پیشین خود ظاهر جذاب‌ تری دارد.

 

 

در بخش جلویی خودرو جلو پنجره عریضی به چشم می‌خورد که در کناره های آن چراغ های نور در روز با ظاهر دایره ای قرار گرفته‌اند. ظاهر جدید i10 تا حدودی عضلانی بوده و با دماغه آن هماهنگی مناسبی دارد. این هاچ‌ بک کوچک را می توان در 10 رنگ مختلف از قبیل قرمز اژدها، برنجی، آبی فیروزه‌ای، مشکی فانتوم، سفید قطبی، خاکستری، نقره‌ای براق، آبی قهرمانی، قرمز گوجه‌ای و آبی سنگی سفارش داد. این در حالیست که امکان سفارش رنگ مشکی یا قرمز به صورت مجزا برای سقف وجود دارد تا از رنگ بدنه متمایز باشد.

 

 

درون i10 2020 و در بخش کابین شاهد یک غربیلک فرمان نسبتا ساده سه پرده و یک مانیتور 8 اینچی لمسی هستیم. نسل جدید این هاچ‌ بک کره‌ای در نسخه های چهار صندلی و پنج صندلی به بازار عرضه می‌شود.

 

 

هیوندای برای محصول جدید خود شارژر بی‌سیم و اپلیکشن گوشی هوشمند فراهم کرده تا بتوان برخی از قسمت‌های خودرو مثل تنظیمات سیستم تهویه را از راه دور کنترل کرد. در بخش ایمنی هم i10 جدید به انواع رادار ها از جمله رادار تصادف، رادار تشخیص عابر پیاده، رادار حرکت بین خطوط و همچنین دستیار نور بالا که به‌ طور خودکار بین نور های بالا و پایین جابجا می‌ شود، هشدار توجه راننده و هشدار کنترل سرعت مجهز شده است.

 

 

هیوندای i10 مدل 2020 با دو پیشرانه مختلف عرضه می‌شود که هردو تنفس طبیعی می باشند. پیشرانه اول یک نمونه 1 لیتری 3 سیلندر با توان تولید 66 اسب بخار قدرت و 96 نیوتن متر گشتاور است اما موتور دوم یک نمونه 1.2 لیتری 4 سیلندر بوده که می تواند 82 اسب بخار قدرت و 118 نیوتن متر گشتاور تولید کند. پیشرانه های مذکور به‌ صورت استاندارد با یک گیربکس 5 دنده دستی هماهنگ شده اند. البته امکان سفارش نمونه 5 سرعته اتوماتیک نیز فراهم می باشد.

 

 

نسل جدید هیوندای i10 برای اولین بار در نمایشگاه فرانکفورت به نمایش عمومی درمی‌آید و مقرر است تا نیمه‌ نخست سال ۲۰۲۰، راهی بازار های اروپایی شود.


محصولات معتبرترین برندهای خودروسازی جهان را در اتومبیل داودی بیابید