مدل 2020 مرسدس بنز GLE رونمایی شد

مدل 2020 مرسدس بنز GLE رونمایی شد

مرسدس بنز از مدل‌های ۲۰۲۰ از GLE کوپه و AMG GLE 53 رونمایی کرد. این خودروها دارای مشخصات و طراحی جدیدی هستند.

در ماه‌های گذشته تصاویر غیررسمی زیادی از مدل جدید مرسدس بنز GLE کلاس کوپه با پوشش استتار دیده بودیم. حال مرسدس بنز به‌صورت رسمی از این خودروی لوکس و اسپرت پرده‌برداری کرد. در کنار رونمایی از مدل جدید GLE کوپه برای سال ۲۰۲۰، مرسدس بنز نسخه‌ی AMG این خودرو با نام AMG GLE 53 را نیز معرفی کرد. جالب است که در بازار ایالات متحده‌ی آمریکا خریداران فقط می‌توانند نسخه‌ی AMG را خریداری کنند و امکان خرید نسخه‌‌های دیگر وجود نخواهد داشت.

 

 

از نظر طراحی، با خودروی خیلی خاص و جدیدی رو‌به‌رو نیستیم و می‌توان المان‌های طراحی مدل GLE را در مدل کوپه نیز به راحتی مشاهده کرد. تنها تفاوت‌ها، چراغ‌های جلو و جلوپنجره‌ی جدید نسبت به نسل قبلی هستند که نمایی اسپرت‌تر را برای GLE کوپه ایجاد کرده‌اند. نمای عقب جایی است که به خوبی می‌توان تفاوت مدل جدید و قدیمی را دید؛ چراغ‌ها کاملا جدید هستند و انتهای آن‌ها مقداری انحنا پیدا کرده است. سقف شیب‌دار نیز این مدل را از نسخه‌ی عادی GLE کاملا متمایز می‌کند. در بخش پایینی عقب خودرو خروجی‌های اگزوز دوگانه دیده می‌شوند که مشابه با مدل عادی هستند. درون کابین نیز شاهد اصلاحاتی هستیم. این مدل با توجه به بدنه‌ی کوپه مانندی که دارد، از فضای داخلی کم‌تری در بخش سر سرنشینان عقب و صندوق عقب برخوردار است.

 

 

در خصوص قوای فنی این مدل، باید به پیشرانه‌ی ۳ لیتری ۶ سیلندر توربو اشاره کرد. این پیشرانه‌ می‌تواند ۳۶۲ اسب‌بخار قدرت تولید کند. انتقال نیرو به چرخ‌ها در این خودرو با استفاده از یک جعبه‌دنده‌ی ۹ سرعته‌ی خودکار انجام می‌شود. در برخی کشورها مرسدس نسخه‌ی دیزلی GLE کوپه را نیز عرضه خواهد کرد. برای بازار آمریکا تنها نسخه‌ی GLE 53 عرضه خواهد شد. این مدل دارای جلوپنجره‌ی متفاوت به نام «پن امریکانا» است و در عقب نیز خروجی‌های اگزوز چهارگانه نمای اسپرت‌تری را ایجاد کرده‌اند. از دیگر مشخصات این نسخه، رکاب اسپرت، اسپویلر عقب و ارتفاع کمتر از مدل عادی است.

 

 

این مدل حدود ۱.۳ سانتی‌متر ارتفاع پایین‌تری دارد. البته مدل AMG GLE 53 به سیستم تعلیق بادی مجهز است که می‌تواند در شرایط گوناگون ارتفاع خودرو را تغییر دهد. حالت‌های رانندگی در این خودرو شامل کامفورت، اسپرت، اسپرت پلاس و شخصی‌سازی هستند. مدل کوپه‌ی GLE دو حالت رانندگی اضافی برای شرایط خاص آفرود دارد.

 

 

نسخه‌ی کوپه‌ی مرسدس بنز GLE دارای ۵ سانتی‌متر فاصله‌ی محوری کم‌تری در مقایسه با نسخه‌ی عادی این خودرو است. برای متوقف کردن GLE هم از دیسک‌های ترمز با قطر ۱۵.۷۵ اینچی در کنار کالیپرهای دو پیستونه در جلو بهره‌گیری شده است. زیر کاپوت مدل AMG شاهد اتفاق جدیدی نیستیم. این مدل به پیشرانه‌ی ۳ لیتری ۶ سیلندر توربو مجهز است که ۴۲۹ اسب‌بخار قدرت دارد. این مدل نیز یک خودروی نیم‌هیبریدی است و از سیستم EQ Boost استفاده می‌کند. این سیستم می‌تواند به‌صورت آنی با استفاده از یک موتور برقی ۲۱ اسب‌بخار قدرت بیشتر را برای مدت زمان کوتاهی فراهم کند.

 

 

این نسخه نیز به سیستم چهارچرخ محرک مجهز شده و جعبه دند‌ه‌ی اسپرت آن به نام AMG TCT دارای ۹ دنده است. در مقایسه با مدل فعلی GLE 43 که به پیشرانه‌ی ۳۸۵ اسب بخاری مجهز است، مدل جدید GLE 53 دارای توانایی‌های حرکتی بهتری است. GLE کوپه در عرض ۵.۲ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن در ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت به‌صورت الکترونیکی محدود شده است. درون کابین GLE کوپه‌ی ۲۰۲۱ نیز انواع فناوری‌های جدید نظیر سیستم MBUX و نمایشگر مخصوص AMG دیده می‌شوند. قیمت این مدل هنوز اعلام نشده است ولی پیش‌بینی می‌شود که GLE کوپه‌ جدید اوایل سال ۲۰۲۰ وارد بازار شود.

 


منبع: Zoomit

محصولات معتبرترین برندهای خودروسازی جهان را در اتومبیل داودی بیابید