کیا و دوج در صدر با کیفیت ترین برندهای 2020

کیا و دوج در صدر با کیفیت ترین برندهای 2020

آخرین گزارش کیفیت اولیه موسسه معتبر J.D Power در شرایطی اعلام شد که دو برند کیا و دوج با کیفیت ترین برندهای خودروسازی سال 2020 نام گرفتند. گزارشات موسسه J.D Power دارای اعتبار بسیار بالایی هستند و نتایج آن برای خریداران از اهمیت بالایی برخوردار است.

قرار گرفتن کیا در مقام اول جدول کیفیت این گزارش چندان تعجبی ندارد. این خودروساز کره ای از سال 2015 یا در صدر این جدول بوده است، یا دستکم در میان بالاترین جایگاه های این گزارش قرار گرفته است. اما جایگاه دوج، که خود را از مقام هشتم این لیست به جای اول رسانده است، پیشرفت بزرگی برای این برند آمریکایی محسوب می شود. دوج در سال 2019 مقام هشتم و در سال 2018 مقام بیستم این رتبه بندی را کسب کرده بود. نکته مهم اینجاست که JD Power اعلام کرده است در این گزارش، خودروسازان آمریکایی بهترین عملکرد تاریخ خود را در برابر برندهای وارداتی داشته اند. این برای اولین بار در تاریخ است که خودروسازان آمریکایی مقام اول و آخر را در گزارش کیفیت اولیه JP Power کسب کرده اند.  

رتبه بندی جدید JP Power

همچنین لازم به ذکر است که کارخانه تولید کمپانی مادر برند دوج، یعنی فیات کرایلسر، در تولوکا مکزیک مدال طلا را به دلیل کمترین میزان شکایت ها کسب کرد. هر دو خودروی دوج جرنی (Journey) و جیپ کمپس (Compass) در این کارخانه ساخته می شوند.

سال 2020 همچنین اولین سال حضور برند الکتریکی تسلا در گزارشات JD Power است. با این وجود، این برند لوکس نتوانسته است که مکان مطلوبی را برای خود دست و پا کند. در واقع این برند با اختلافی زیاد در انتهای این لیست قرار گرفته است.

رتبه بندی جدید JP Power

هرچند که بسیاری از مالکان تسلا عاشق خودروی خود هستند، اما خودروهای این برند نشان دهنده ایرادات کیفی زیاد محصولات آن هستند. این مساله احتمالا از عمر کم این کارخانه نشات می گیرد. ایرادات رنگ، تناسب پانل بدنه، صدای جیرجیر و تق تق، صدای باد، مشکلات باز شدن درب خودرو و صندوق عقب بیشترین شکایات مالکان این برند هستند.

رتبه بندی جدید JP Power

موسسه JD Power کیفیت اولیه خودروها را بر اساس تعداد مشکلات در هر 100 وسیله نقلیه گزارش می کند. هرچقدر که عدد به دست آمده کمتر باشد، کیفیت اولیه خودرو بالاتر است. به عنوان مثال در گزارش اخیر دوج و کیا با داشتن 136 مورد، در صدر قرار گرفته اند. این در حالی است که میانگین صنعت خودروسازی 166 مورد بوده است. همچنین برندهای رم و شورولت با داشتن 144 مورد ایراد در جایگاه های سوم و چهارم قرار گرفته اند.

رتبه بندی جدید JP Power

البته در این گزارش برخی از برندها، خصوصا برندهای لوکس، عملکرد درخشانی نداشته اند. هرچند که برندهایی مانند جنسیس، لکسوس و کادیلاک از میانگین این صنعت بالاتر بوده اند، برندهایی مانند BMW، مرسدس بنز و آئودی رتبه های پایینی داشته اند. همچنین برندهای ژاپنی نیز دچار مشکلات کیفی بوده اند، و در نتیجه هوندا و تویوتا به پایین میانگین سقوط کرده اند. در دوی این برندها به طور متوسط 177 مشکل را داشته اند. در نهایت، در پایین این لیست، تسلا با داشتن به طور متوسط 250 ایراد عملکردی بسیار ضعیف را داشته است.

 

 


محصولات معتبرترین برندهای خودروسازی جهان را در اتومبیل داودی بیابید