تاریخچه برند آلفارومئو

تاریخچه برند آلفارومئو

آلفارومئو نامی است که با استایل و لوکس بودن عجین شده است و یکی از بهترین خودروسازان جهان به شمار می رود.

تاریخچه آلفارومئو زمانی آغاز شد که الکساندر داراکا (Alexandre Darraca) تصمیم گرفت که نیروهایش را با سرمایه گذاران ایتالیایی همراه کند تا شرکت خودروسازی خود به نام SAID (Societa Anonima Italiana Darraca) را در سال 1906 تاسیس کند. این شرکت سرمایه گذاری مشترک ریشه های این خودروساز معروف بود و از آن زمان تا کنون خود را وقف تولید خودرو کرده است.

در ابتدا این کمپانی برنامه ریزی کرده بود که خودروهای خود را در ناپل تولید کند. با این وجود، بنا به دلایلی نامعلوم، کارخانه آنها به میلان منتقل شد. اما به دلیل اینکه این کارخانه سودده نبود، این کمپانی به کمک تعدادی از سرمایه گذاران ایتالیایی بازگشایی شد و Anonima Lombarda Fabbrica Automobili نام گرفت که خلاصه آن ALFA (آلفا) بود.

تاریخچه برند آلفارومئو

اولین خودرویی که توسط این کمپانی تولید شد، یک خودروی 24 اسب بخاری در سال 1910 بود. این خودرو توسط جوزپه مروسی طراحی شد که برای طراحی خودروهایی که برای بازار ایتالیا مناسب باشند، استخدام شده بود. چندی بعد، به دلیل جنگ جهانی اول، این کمپانی مجبور به توقف تولید شد. در سال 1915 یک کارآفرین و مهندس ایتالیایی به نام نیکولا رومانو مدیر جدید این کمپانی شد.  

در طول همین دوران بود که این کمپانی رو به تولید خودروهای جنگی برای دولت ایتالیا آورد. تولید خودروها تا سال 1919 به حالت عادی خود باز نگشت. یک سال بعد، این کمپانی به آلفارومئو تغییر نام داد و اولین خودرو تحت این عنوان جدید، با نام تورپدو Torpedo معرفی شد. این امر به ایجاد یکی از محبوب ترین خودروسازان لاکچری در تاریخ دنیا منجر شد.

تاریخچه برند آلفارومئو

رویدادهای مهم در تاریخ آلفارومئو

از 1940 تا 1960

 این کمپانی دوران طلایی بین دو جنگ جهانی را با تولید خودروهای کلاس بالای مسابقه ای و خودروها جاده ای آغاز کرد. در سال 1933 این کمپانی توسط دولت ایتالیا در اختیار گرفته شد و در نتیجه آلفارومئو به یک نماد ملی تبدیل شد. در طول این دوران آلفارومئو تولید خودروهای بسیار خاص و فوق العاده زیبایی را تولید کرد. از میان آن ها می توان به 2900B Type 35 و 8C 2300 Spider Corsa اشاره کرد. در سال 1944 بمباران هوایی باعث توقف تولید این کارخانه شد. اما بلافاصله بعد از اتمام جنگ، این کارخانه مجدد تولید دستگاه های پخت غذای برقی، موتورهای هواپیما و موتورهای کشتی را در کنار ساخت خودرو آغاز کرد.

تاریخچه آلفارومئو

از 1960 تا 1980

آلفا رومئو در این دوران تولید انبوه خودروها را برای پاسخ به نیاز خریداران آغاز کرد. اولین خودروی این برند که به صورت انبوه تولید شد، جولیا بود که در نسخه های متعدد، موفق به فروش بیش از یک میلیون نسخه شد. همچنین مدل های موفق و متعدد دیگری چون 1600 اسپایدر، آلفا 2600 اسپرینت GT و آلفا 1750 نیز در این دوران عرضه شدند. در دهه 70 میلادی فروش خودروهای آلفا رومئو به میزان فوق العاده ای رسید و این شرکت از موتور معروف 8 سیلندر خودرو در مدل کاملا جدید مونتریال استفاده کرد.  

تاریخچه برند آلفارومئو

از 1980 تا 2000

در راستای بهبود فروش، آلفارومئو تصمیم گرفت که نسخه V6 مدل معروف آلفتا را معرفی کرد. در سال 1985 مدل های معروفی چون آلفا آرنا، آلفا 33 و آلفا 75 نیز معرفی شدند که بلافاصله به موفقیت رسیدند. در انتهای دهه 80 میلادی، آلفارومئو با گروه فیات ادغام شد و خودروی معروف آلفا 164 را معرفی کرد.

تاریخچه برند آلفارومئو

در دهه 90 میلادی آلفا به طور خیره کننده ای در مسابقات موفق بود. اما با آغاز قرن جدید، فروش این برند با افت مواجه شد. اکنون آلفارومئو عضوی از گروه فیات-کرایسلر است و محصولات موفقی چون جولیا، جولیتا، میتو، 4C و استلویو را عرضه می کند.

تاریخچه برند آلفارومئو


تگ ها

محصولات معتبرترین برندهای خودروسازی جهان را در اتومبیل داودی بیابید