تاریخچه برند بنتلی

تاریخچه برند بنتلی

برند فوق لوکس بریتانیایی بنتلی زیرمجموعه ای از غول خودروسازی آلمانی، فولکس واگن است. این برند اصیل و پرسابقه تحت رهبری فولکس واگن در حال بازگشت به دوران اوج خود بوده و روز به روز در حال پیشرفت است.

بنتلی در سال 1919 توسط شخصی به نام W.O بنتلی و برادرش H.M بنتلی تاسیس شد. این کمپانی در ابتدا یک نمایندگی فروش محصولات برند DFP فرانسه بود. اما والتر بنتلی همواره علاقه ای عمیق به طراحی و ساخت سری محصولات خودش داشت تا نامش را جاودانه کند. بدین ترتیب تاریخ بنتلی آغاز شد و امروزه یکی از بهترین سازندگان خودروهای لاکچری در جهان است.

تاریخچه بنتلی

در طول یک بازدید از خطوط تولید DFP، والتر بنتلی به این ایده رسید که برای ساخت پیستون های موتور، از فلز سبک وزن به جای چدن استفاده کند. بدین ترتیب اولین موتور بنتلی با پیستون آلومینیومی تولید شد و در طول جنگ جهانی اول مورد استفاده قرار گرفت. شرکت بنتلی رسما در سال 1919 به ثبت رسید، اما تا سال 1921 طول کشید تا اولین خودروهای آن وارد بازار شوند.

تاریخچه بنتلی

از سال 1919 تا 1939

در طول دوران مابین دو جنگ جهانی، بنتلی برخی از شاخص ترین خودروهای زمان خود را تولید کرد. موتورهای بنتلی در این دوران موفق به شکستن رکوردهای پرتعدادی شدند و این کمپانی توانست در چهار سال پیاپی مقام اول مسابقات لمان را به دست آورد. هرچند که علیرغم اقبال عمومی و عملکرد عالی در مسابقات رانندگی، بنتلی در دهه 30 میلادی با مشکلات اقتصادی مواجه شد. در نتیجه رولزرویس مالکیت بنتلی را در اختیار گرفت.

تاریخچه بنتلی

از سال 1939 تا 1959

در سال 1946 بنتلی به یک مقر جدید در کریو (Crewe) منتقل شد. در این مکان جدید، بنتلی به جدیدترین تکنولوژی های زمان و مهندسین و تکنسین های نخبه دسترسی پیدا کرد. در نتیجه بنتلی موفق شد خودروهایی بسازد که به جز لوکس بودن، قابلیت های فنی بسیار بالایی نیز داشتند. از جمله این خودروها، کانتیننتال R-Type و فلایینگ اسپر بودند. در سال 1959 بنتلی خودروی S2 را معرفی کرد که با یک موتور کاملا جدید V8 به حجم 6.2 لیتر را معرفی کرد.

تاریخچه بنتلی

از 1959 تا 1979

بنتلی موتورز در دهه 60 میلادی نیز به پیشرفت و توسعه ادامه داد. در همین دوران بنتلی سری T معرفی شد. عملکرد نرم و طراحی خارق العاده سری T انقلابی در میراث اسپرت این برند ایجاد کرد. دهه 70 تاریک ترین دوران تاریخ بنتلی بود. چرا که در این دهه، والتر بنتلی، موسس این برند، درگذشت. با این وجود، رابطه بنتلی و رولزرویس همانند سابق باقی ماند. در این دوران تصمیم گرفته شد که قابلیت های فنی بنتلی حتی از قبل هم بالاتر برود. در نتیجه سایز موتور V8 معروف بنتلی به 6.75 لیتر افزایش پیدا کرد و این رقم تا چندی پیش که این موتور ازرده خارج شد، همچنان ثابت مانده بود.

تاریخچه بنتلی

از 1979 تا کنون

در دهه 80 میلادی بالاخره بنتلی هویت خود را پیدا کرد و با معرفی بنتلی مولسان، دوباره نام خود را به سر زبان ها انداخت. اما چند سال بعد، دوباره مشکلات اقتصادی به سراغ بنتلی آمدند و در نتیجه این برند به فولکس واگن واگذار شد. این بدین معنی بود که بعد از 67 سال، مجدد بنتلی و رولزرویس دو برند جداگانه شدند. مالکیت فولکس واگن بر روی بنتلی موجب تزریق سرمایه و تکنولوژی های جدید به این برند شد.

تاریخچه بنتلی

بنتلی موتورز در حال حاضر

 امروزه بنتلی یک برند فوق لوکس است که در سرتاسر دنیا به ساخت خودروهای اسپرت و لاکچری شناخته می شود. این برند زیرمجموعه گروه فولکس واگن است و در اکثر کشورهای دنیا حضور دارد.

بنتلی کانتیننتال GTC


محصولات معتبرترین برندهای خودروسازی جهان را در اتومبیل داودی بیابید