دلایل ایجاد بوی بد در خودرو

دلایل ایجاد بوی بد در خودرو

مشکل بوی بد، خصوصا در خودروهایی که کارکرد نسبتا بالایی دارند، یکی از مواردی است که مالکان با آن دست و پنجه نرم می کنند. این مشکل ممکن است به دلیل موارد ساده ای در داخل کابین خودرو بوده، یا اینکه از داخل موتور و اجزای فنی خودرو منشا گرفته باشد.

گاهی اوقات از بین بردن بو به سادگی با تمیزکاری اساسی داخلی خودرو، از جمله تمیز کردن قطعات، کشیدن جاروبرقی، شستن صندلی ها و فرش های خودرو و ...، انجام پذیر است. در این صورت می توان با جمع آوری ذرات، پودرها، شوره های سر، موها و ... تا حد زیادی منابع بوی داخلی خودرو را از بین برد. همچنین در صورتی که چیزی بر روی فرش های خودرو ریخته شده باشد، لازم است که آن را برداشته و فرش را بشویید.

بوی بد در خودرو

اما بسیاری از اوقات این مساله  به همین سادگی نیست. بسیاری از بوهای خودرو نشان دهنده آن هستند که خودرو نیاز به تعمیر دارد. در این مطلب به بررسی این نوع از بوها می پردازیم و خواهیم گفت که در صورت استشمام بوهای مختلف، احتمالا مشکل از کدام قسمت از خودرو است.

بوی سوختگی

بوی سوختگی مانند سوختن پارچه می تواند به معنی وجود مشکل در ترمزها باشد. در حالی که بوی سوختگی لاستیک نشان دهنده مشکل در شلنگ ها و تسمه های موتور است. بوی سوختگی فلز نیز نشان دهنده سوختن کلاچ است.

بوی سوختگی روغن خوراکی

اگر بوی سوختن روغن خوراکی یا سرخ کردنی در ماشین بپیچد، چک کنید که آیا در میل لنگ یا کاور سوپاپ نشتی روغن یا روغن سوزی وجود دارد یا خیر. این مساله همچنین می تواند به علت سطح روغن نیز باشد.

بوی بد خودرو

بوی بنزین

استشمام بوی بنزین از خودرو می تواند به علت وجود مشکلی در سیستم سوخت رسانی، شلنگ تخلیه یا کلاهک سوخت باشد. در هر صورت، این مساله باید به سرعت رسیدگی شود.

بوی عصاره افرا

نشت مایع رادیاتور بویی شربت مانند را تولید می کند که بدین معنی است که رادیاتور ماشین یا شلنگ های آن نشتی دارند. همچنین این امر ممکن است که به علت خرابی واشر باشد که این امر موجب می شود که مایع رادیاتور وارد محفظه احتراق شده و بسوزد. این مساله همچنین موجب تولید دود سفید با بوی شیرین می شود.

بوی بد در خودرو

بوی تخم مرغ گندیده

بوی گوگرد یا تخم مرغ گندیده زمانی به مشام می رسد که مبدل کاتالیست خودرو به خوبی کار نکند یا اینکه به علت احتراق ضعیف، سوخت خام بیش از حد وارد سیستم اگزوز شود. به این مساله نیز باید در اسرع وقت رسیدگی شود.

بوی ترشیدگی

بوی نا، کپک یا ترشیدگی زمانی به مشام می رسد که دریچه های هوا نیاز به تمیز شدن داشته باشند. برای رفع این بو کافیست که با چیزی مانند برس و مواد شوینده، درون دریچه های هوا را تمیز کنید. همچنین در این مورد تعویض فیلتر هوای کابین نیز موثر خواهد بود.

بوی بد خودرو

در صورتی که قادر به یافتن منبع بوی کابین خودروی خود نیستید، اول با تمامی خرده های آشغال و چیزهای اضافی را از خودروی خود خارج کنید. سپس موکت ها و صندلی های خودروی خود را بشویید. سپس از  اسپری های ضد باکتری و خوشبو کننده برای داخل کابین خودروی خود استفاده کنید.


تگ ها

محصولات معتبرترین برندهای خودروسازی جهان را در اتومبیل داودی بیابید