خودروهایی که نام خود را از مکان های معروف گرفته اند

خودروهایی که نام خود را از مکان های معروف گرفته اند

از ابتدای اختراع اتومبیل تا کنون نامگذاری محصولات مساله ای پرچالش برای خودروسازان بوده است. خودروسازان نام های حیوانات، ترکیبات عدد و حروف و چیزهایی که نشان دهنده قدرت و حرکت هستند را بر روی خودروهای خود گذاشته اند. به همین ترتیب، بسیاری از خودروها نیز نام خود را از مکان های مشهور گرفته اند که در این مطلب به بررسی برخی از آن ها می پردازیم.

کیا ریو

این خودرو که از سال 1999 در حال تولید است، یک خودروی کوچک است که تولید خودروسازی کره ای کیا تولید شده و اکنون در نسل چهارم از حیات خود است. این خودرو نام خود را از شهر ریو دو ژانیرو در برزیل گرفته است.

کیا ریو

هیوندای سانتافه

این شاسی بلند که در سال 2001 معرفی شد، محبوب ترین شاسی بلند هیوندای به شمار می رود. این خودرو نام خود را از شهر سانتافه گرفته است که مرکز ایالت جورجیا در جنوب شرق ایالات متحده است.

هیوندای سانتافه

تویوتا تاکوما

وانت همه کاره سایز متوسط تویوتا به جاده های آمریکا رفت تا توانایی های یک وانت ژاپنی را در مهد وانت سازی جهان را به اثبات برساند. این خودرو که اکنون در نسل سوم حیات خود است، نام خود را از یک شهر ساحلی در ایالت واشنگتن آمریکا گرفته است.

تویوتا تاکوما

هیوندای توسان

هیوندای توسان که امروزه در نسل سوم خود است، پرفروش ترین محصول این کمپانی کره ای به شمار می رود. توسان شهری در ایالت آریزونا آمریکا است که مرکز دانشگاه آریزونا نیز می باشد.

هیوندای سانتافه

نیسان مورانو

کراس اور 5 سرنشینه و لوکس نیسان نام خود را از شهری در ایتالیا می گیرد که بر روی آب بنا شده است. این شهر همچنین برای ساخت انواع شیشه معروف است. مورانو به دلیل ذات هنری و در عین حال سرسخت خود این نام را گرفته است.

نیسان مورانو

کیا سورنتو

کیا سورنتو یک کراس اور سایز متوسط است که توسط کیا از سال 2002 تولید می شود. نام این خودرو از یک شهر پرشور ساحلی در ایتالیا گرفته شده است و قرار بود این نام سرزندگی و شور را برای این خودرو تداعی کند. اما به دلیل یک اشتباه املایی، به نام شهری در ایالت لوئیزیانا آمریکا تبدیل شده است.

کیا سورنتو

هیوندای وراکروز

هیوندای وراکروز شاسی بلندی است که از سال 2006 تا سال 2012 تولید می شد و در آن سال جای خود را به سانتافه LWB و بعدها به هیوندای پالیسید داد. نام این خودرو از نام یکی از ایالات کشور مکزیک گرفته شده است که دارای ساحل های بسیار زیبایی است.

هیوندای وراکروز

تویوتا آوالون

سدان پرچمدار تویوتا که اکنون نسل پنجم از حیات خود را می گذراند، از سال 1994 در حال تولید بوده است. نام این خودرو هم نامی واقعی و هم نامی افسانه ای است. آوالون نام جزیره ای در جنوب کالیفورنیا است و هم نام یک جزیره افسانه ای در داستان شاه آرتور است. همانند سایر سدان های تویوتا، از جمله کراون، کمری، کورونا و کورولا، نام آوالون نیز به معنی تاج در یکی از زبان های دنیاست.

تویوتا آوالون

شورولت تاهو

شورولت تاهو یکی از پرفروش ترین شاسی بلندهای شورولت است. این شاسی بلند توانمند، علاوه بر ظاهر لاکچری، در همه زمینه های آفرود هم قدرت خود را به اثبات رسانده است. نام شورولت تاهو از یک پیست اسکی و یک دریاچه زیبای آبی رنگ در کالیفورنیا گرفته شده است.   

شورولت تاهو


محصولات معتبرترین برندهای خودروسازی جهان را در اتومبیل داودی بیابید