تاریخچه برند تسلا

تاریخچه برند تسلا

تسلا موتور یک خودروساز معروف آمریکایی است که به طور تخصصی به ساخت خودروهای برقی می پردازد. هرچند که عمر این کمپانی هنوز به 20 سال نرسیده است، اما توانسته است تاثیری شگرف بر طور صنعت خودروسازی جهان بگذارد.

تسلا در سال 2003 و اندکی بعد از این که جنرال موتورز نسخه های آزمایشی خودروی برقی خود EV-1 را نابود کرد، تاسیس شد. برند تسلا نام خود را از نیکلا تسلا، دانشمند و مخترع صاحب نام گرفته است که دستاوردهای عظیمی در زمینه برق داشت. در سال 2004 ایلان ماسک به این کمپانی رو به پیشرفت آمد و بخش زیادی از سرمایه اولیه مورد نیاز برای این کمپانی را فراهم کرد. کمپانی تسلا با ایده تولید خودروهای برقی موثر و فروش انبوه آنها تاسیس شد. برای این کار، ایلان ماسک سه استراتژی منظم تدوین کرد. اولین فاز تولید یک خودروی اسپرت بود. خودرویی که بعد از تولید تنها خودروی اسپرت موثر شد که توانست بازگشت سرمایه داشته باشد. به دنبال این خودرو قرار بود که یک سدان 60000 دلاری و به تدریج یک سدان 30000 دلاری را به صورت انبوه تولید کنند.

تاریخچه تسلا

مطابق سایر کمپانی های تحت مدیریت ایلان ماسک، تمامی این پروژه ها با اندکی تاخیر در برنامه اصلی پیش رفتند. اولین فاز، تسلا رودستر بود که در سال 2008 معرفی شد و اندکی گرانتر از چیزی بود که قبلا تخمین زده میشد. این خودرو به مدت 4 سال به فروش می رسید و از آن زمان دیگر تولید نشد. نسخه ای از این خودرو در پروژه فضایی SpaceX به فضا فرستاده شد.

تاریخچه برند تسلا رودستر

تسلا مدل S خودروی بعدی بود که تولید شد. این خودرو در سال 2012 رسما رونمایی شد. برای این خودرو نسخه های مختلفی ایجاد شد که از نظر سایز باتری و سایر امکانات با هم متفاوت بودند. اما به طور کلی این اولین خودروی برقی کاربردی بود که علیرغم داشتن قیمت بالا، به طور گسترده تولید شد. قیمت فعلی برای تسلا مدل S از 74500 دلار شروع می شود. برای این خودرو تسلا فناوری های مختلفی مانند رانندگی خودکار، شارژ سریع و ...به کار گرفته شدند. تسلا مدل S به وسیله تغییرات سخت افزاری در کارخانه و تغییرات نرم افزاری برای کلیه ناوگان به صورت ادامه داری بهبود پیدا کرده است. تسلا مدل X در طراحی مشابه مدل S است، اما برای پاسخگویی به نیازهای بازار خودروهای شاسی بلند ساخته شده است. بر خلاف سایر خودروسازان، تسلا به صورت ادامه دار به بهبود خودروهای خود می پردازد، نه اینکه مانند سایر خودروسازان که هر چند سال یکبار خودروهای خود را ارتقا دهند.  

تسلا مدل S

یکی ازچیزهایی که امروزه تسلا را از سایر خودروسازان متفاوت می سازد، جایگاه های شارژ سریعی است که در سرتاسر جهان قرار گرفته اند. زمانی که این جایگاه ها برای اولین بار افتتاح شدند، تمامی مالکان تسلا قادر بودند که در تمام طول عمر خودروی خود به طور رایگان از آنها استفاده کنند. اما اکنون تنها افرادی می توانند از این جایگاه ها استفاده کنند که کد کوپن مخصوصی را داشته باشند.

تسلا مدل 3

جدیدترین مدل تسلا، مدل 3، خودرویی است که قرار بود با قیمت 30000 دلار تولید شود، اما در زمان تولید به دلیل تورم قیمت آن به 35000 دلار رسید. تولید این خودرو، همانند سایر برنامه ریزی های تسلا، کمی با تاخیر همراه بود، اما استقبال از آن به طور باورنکردنی بالا بود. هم اکنون نسخه سطح بالای این خودرو با امکانات بیشتر و قیمت بالاتر در حال تولید است، اما به زودی نسخه پایه تسلا مدل 3 با قیمت پایین تر عرضه خواهد شد.


تگ ها

محصولات معتبرترین برندهای خودروسازی جهان را در اتومبیل داودی بیابید