نسخه کراس تویوتا یاریس معرفی شد

نسخه کراس تویوتا یاریس معرفی شد

تویوتا از خودروی جدید کراس اور یاریس کراس رونمایی کرد. این خودرو دارای موتور بنزینی چهار سیلندر و هیبریدی است و برای رقابت با خودروهایی چون پژو 2008، نیسان جوک، رنو کچپر، فورد پوما و کیا XCeed به بازار آمده است.

تویوتا یاریس کراس حالت کلی یاریس را حفظ کرده است، اما در طراحی این خودرو از موارد متعددی از المان های مرسوم در خودروهای شاسی بلند استفاده شده است. به عنوان مثال قسمت جلوی اغراق شده و جلو پنجره رو به پایین در این خودرو شباهت زیادی به آنچه که در تویوتا راو4 جدید دیده می شود، دارد. در عین حال مواردی مانند زه های پلاستیکی اطراف چرخ ها، که از موارد معمول در کراس اورهای کوچک شهری هستند، در این خودرو نیز دیده می شوند.

تویوتا یاریس کراس

ورودی های هوا که در زیر چراغ ها به صورت عمودی قرار گرفته اند و قرینه آنها در قسمت عقب این خودرو، به تویوتا یاریس کراس ظاهری بلندتر از رقبایی چون کیا XCeed و رنو کپچر داده اند. این در حالی است که سقف مشکی رنگ این خودرو آن را اسپرت تر از سطح خود نشان می دهد. چنین المان هایی در طراحی امروز خودروها چندان زیبا به شمار نمی روند، اما هنوز هم به اندازه کافی چشمگیر هستند تا نگاه ها را به سمت این خودرو خیره کنند.

تویوتا یاریس کراس

بر خلاف طراحی خارجی، داخل کابین یاریس کراس شباهت زیادی به یاریس استاندارد دارد. یک سیستم اطلاعات و سرگرمی لمسی در بالای داشبورد ایستاده است. در پایین آن، کلیدهای کنترل سیستم سرمایش و گرمایش خودرو قرار گرفته اند. دریچه های هوا به زیبایی در درون یک قسمت منحنی شکل که در بالای داشبورد به صورت عرضی قرار دارد، تعبیه شده اند.

تویوتا یاریس کراس

نشانگرهای سرعت و دور موتور دایره ای شکل یاریس هاچبک جای خود را به یک نمایشگر سرعت بزرگ نیم دایره ای داده اند که در مرکز آن یک نمایشگر دیجیتال قرار دارد. در دو طرف این نمایشگر دو نیم دایره دیگر برای نمایش اطلاعات قرار دارند. نور پردازی کل این قسمت، به سبک همه خودروهای هیبریدی، آبی رنگ است.

در طراحی تریم داخلی این خودرو نشانه ای از قطعات با رنگ های روشن و براق دیده نمی شود. در واقع در چیدمان داخلی یاریس کراس از ترکیبی موقر از رنگ های خاکستری، سیاه و آبی استفاده شده است و خطوط نقره ای فلز-مانند جهت روشن کردم محیط در جای جای آن دیده می شود.

تویوتا یاریس کراس

تویوتا یاریس کراس جدید از یک پیشرانه 1.5 لیتری بنزینی نیرو می گیرد که با یک موتور الکتریکی جمع و جور جفت شده است. این سیستم هیبرید به این خودرو اجازه می دهد که با هر دوی این موتورها، یا هر کدام از آنها به تنهایی، حرکت کند. این مساله به حالت رانندگی و رفتار رانندگی بستگی دارد. زمانی که موتور برقی و پیشرانه بنزینی با هم کار می کنند، در مجموع 116 اسب بخار توان را تولید می کنند. همچنین امکان سفارش یاریس کراس به صورت چهار چرخ محرک وجود دارد که البته مصرف سوخت آن کمی بالاتر است.

تویوتا یاریس کراس

تویوتا هنوز اطلاعاتی رسمی در مورد مصرف سوخت یاریس و میزان آلایندگی کراس ارائه نکرده است. اما گفته می شود که نسخه های دیفرانسیل جلوی این خودرو کمتر از 90 گرم بر کیلومتر دی اکسید کربن آزاد می کنند و نسخه های دو دیفراسیل آن کمتر از 100 گرم آزاد می کنند.


محصولات معتبرترین برندهای خودروسازی جهان را در اتومبیل داودی بیابید