بررسی BMW X4 نمایشگاه اتومبیل داودی

بررسی BMW X4 نمایشگاه اتومبیل داودی

ب ام و X4 یکی از لوکس ترین شاسی بلندهای موجود در کشور است که با داشتن ظاهری فوق العاده جذاب و امکانات لوکس، خودرویی بسیار محبوب در کشورمان به شمار می رود.

BMW X4 برای اولین بار در سال 2015 به بازار آمد و به محض عرضه با واکنش بسیار گرم خریداران روبرو شد. این خودرو همچنین با تحسین منتقدان و متخصصان خودرویی نیز روبرو شد. X4 در واقع نسخه کوچکتر BMW X6 است و همانند برادر بزرگتر خود، یک شاسی بلند کوپه به شمار می رود. BMW X4 بر روی پلتفرم X3 ساخته شده است و در واقع نسخه کوپه این شاسی بلند لوکس به شمار می رود. تا کنون دو نسل از X4 عرضه شده است که نسل دوم آن در سال 2018 معرفی شد.

BMW X4

BMW ایکس 4 یکی از زیباترین خودروهای شاسی بلند بازار به شمار می رود. این خودرو از ظاهری لوکس و اسپرت بهره می برد که در اولین نگاه هر بیننده ای را به خود جذب می کند. ایکس 4 دارای حالت کوپه شکل است که یعنی سقف آن در قسمت عقب با شیب تند به سمت صندوق عقب می رود. همین مساله باعث شده است که این خودرو برای بسیاری از افراد بسیار جذاب باشد. همین مساله یکی از برگ های برنده مهم BMW X4 است. البته این حالت سقف باعث شده است که فضای سر سرنشینان عقب و فضای صندوق عقب این خودروی لوکس نسبت به رقبای خود محدودتر باشد.

BMW X4

ب ام و X4 در کشور ما با نسخه xDrive 28i عرضه شده است. این نسخه از یک موتور چهار سیلندر دو لیتری مجهز به تکنولوژی توربوشارژ نیرو می گیرد. این پیشرانه توانایی تولید 241 اسب بخار را دارد و بیشینه گشتاور آن به 350 نیوتن متر در بازه دور موتور 1250- 5000 دور بر دقیقه می رسد. گیربکس BMW X4 از نوع 8 سرعته استپ ترونیک است و توان موتور را به هر چهار چرخخ منتقل می سازد. مصرف سوخت ب ام و X4 در سیکل ترکیبی 7.3 لیتر در هر صد کیلومتر بوده و شتاب صفر تا صد آن 6.2 ثانیه می باشد.

موتور BMW X4

همانطور که گفته شد، بیشینه گشتاور این خودرو در دور موتور بسیار پایین 1250 به دست می آید که این امر نشان دهنده این است که با کوچکترین فشاری بر روی پدال گاز، این خودرو با شتاب خیره کننده ای از جا کنده می شود. همچنین نمودار خطی گشتاور موتور X4 نشان دهنده قدرت شتابگیری این خودرو در هر زمانی است. سواری این خودرو نرم و راحت بوده و همانطور که از یک BMW انتظار می رود، در صورت نیاز می توان هندلینگی عالی و پایداری بسیار خوبی را از این خودرو دریافت کرد.

BMW X4

همانند هر خودروی لوکس دیگری، X4 همانطور که از نام BMW انتظار می رود، لیست بلندبالایی از تجهیزات و آپشن ها را ارائه می کند. سه پکیج Basic، xLine و M برای این خودرو قابل سفارش است. این آپشن ها در سه پکیج مختلف X4 به شرح زیر می باشند:

پکیج Basic:

1. رینگ‌های 18 اینچی

2. چراغ‌های زنون، چراغ LED در جلو و عقب و چراغ مخصوص روز

3. چراغ‌های مه‌شکن LED

4. روکش چرمی غربیلک فرمان

5. سیستم xDrive

6. سیستم کنترلی Performance Control

7. سه حالت رانندگی

8. صفحه نمایش 6.5 اینچی به همراه کنترلر iDrive

9. سنسور پارک در عقب

10. باز و بسته شدن برقی صندوق عقب

11. فریم آلومینیومی پنجره‌ها

 

پکیج xLine:

1. روکش چرمی صندلی‌ها (چرم Nevada به صورت سفارشی)

2. تریم Dark Copper برای اجزای داخلی (تریم چوبی به صورت سفارشی)

3. اجزای آلومینیومی روی کلید خودرو

4. رینگ 18 اینچی (19 اینچی به صورت سفارشی)

5. اجزا و تزئینات آلومینیومی روی بدنه خودرو از جمله ورودی‌های هوا، خروجی اگزوز

6. ستون‌های B و C به صورت مشکی

 

پکیج M:

1. صندلی‌های اسپرت و روکش چرمی Pearlpoint (چرم Nevada به صورت سفارشی)

2. تریم آلومینیومی داخلی (کرومی به صورت سفارشی)

3. خطوط مخصوص BMW روی سقف

4. فرمان مخصوص M و چرم مخصوص M برای غربیلک فرمان

5. دسته دنده مخصوص M (تنها با گیربکس 6 سرعته دستی)

6. تزئینات آبی رنگ کلید خودرو

7. رینگ 18 اینچی (19 و 20 اینچی به صورت سفارشی)

8. سپرهای مخصوص کیت M در جلو و عقب و دیفیوزر

9. نقش M در قسمت‌های مختلف خودرو

10. رنگ مخصوص کربنی و همچنین رنگ آلپاین غیر متالیک به صورت سفارشی

BMW X4

 از میان سایر آپشن های BMW X4 می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 شیفتر پشت فرمان – حالت رانندگی ECO PRO Mode (تا 20 درصد مصرف سوخت را کاهش می‌دهد) و حالت Comfort و حالت Sport و حالت Sport+ به صورت سفارشی – سیستم Start/Stop (در ترافیک و حالت ایستاده به صورت خودکار موتور خاموش می‌شود) – فرمان الکتریکی – کروز کنترل – سیستم هشدار خارج شدن از خطوط جاده – سیستم Driving Assistant Plus – سیستم انتقال نیرو به چهارچرخ xDrive – تایرهای Runflat (در صورت خالی شدن باد لاستیک‌ها، هنوز می‌توان به رانندگی ادامه داد) - سیستم HUD (نشان دادن اطلاعات روی شیشه جلو به صورت رنگی) – دوربین هشدار برخورد در جلو – چراغ‌های چرخشی سر پیچ – سانروف – سیستم تهویه مطبوع دوگانه – آینه میانی الکتروکرومیک – گرمکن غربیلک فرمان – حافظه ذخیره تنظیمات صندلی برای سرنشینان جلو – سنسور پارک در جلو و عقب – سیستم هشدار نقطه کور – ذخیره اطلاعات تابلوهای جاده و هشدار به راننده – دوربین 360 درجه – باز شدن درب صندوق عقب با سنسور زیر صندوق (با تکان دادن پا زیر سپر درب صندوق عقب باز می‌شود) – رینگ کرومی – دو صفحه نمایش 7 اینچی برای سرنشینان عقب- سیستم ConnectedDrive Services (امکاناتی نظیر تلفن، دسترسی به اینترنت، ایمیل، فیسبوک، با اتصال به این سامانه می‌توانید از لیست بلندی از موسیقی‌های مناسب با سفر خود استفاده کنید و ...) – صفحه نمایش 6.5 اینچی به صورت استاندارد و 8.8 اینچی (20 گیگابایت حافظه) به صورت سفارشی – سیستم صوتی Harmon Kardon به صورت سفارشی با آمپلیفایر 600 واتی و 16 اسپیکر- کیسه هوای سرنشینان جلو – جانبی و پرده‌ای- سیستم BER (تقویت الکتریکی نیروی ترمز)DSC - ABS - EBD - ESP - ASR - BAS - TCS

BMW X4

. نمایشگاه اتومبیل داودی مشهد به عنوان عاملیت رسمی پرشیا خودرو و یکی از بزرگترین و پرسابقه ترین مراکز خرید خودروهای لوکس در مشهد، با داشتن طیف کاملی از محصولات BMW آماده خدمات رسانی به همشهریان گرامی است. در لینک زیر می توانید نمونه های BMW X4 موجود در نمایشگاه اتومبیل داودی را مشاهده کنید:

 

ب ام و X4 نمایشگاه داودی مشهد


محصولات معتبرترین برندهای خودروسازی جهان را در اتومبیل داودی بیابید