خودروهای برقی با بالاترین گستره حرکتی که می توان به جای خودروهای بنزینی یا دیزلی خرید

خودروهای برقی با بالاترین گستره حرکتی که می توان به جای خودروهای بنزینی یا دیزلی خرید

در زمان عرضه اولیه نیسان لیف در 10 سال قبل، خودروسازان تلاش می کردند که خریداران را قانع کنند که گستره حرکتی 175 کیلومتری برای هر بار شارژ کامل، برای بیشتر رانندگان بیشتر از حد نیاز است.

از سویی می توان گفت که این حرف درست بوده است، چرا که یک تحقیق در سال 2008 نشان داد که میزان متوسط مسافت پیموده شده در هر سفر توسط رانندگان تنها در حدود 14 کیلومتر بوده و میزان متوسط مسافت پیموده شده روزانه تنها 40 کیلومتر بوده است. این در حالی است که بیش از 80 درصد خودروها در اروپا کمتر از 100 کیلومتر را در هر روز می پیموده اند. اما اکنون این بحث ها دیگر جایی در بازار خودرو ندارد. چراکه تعداد خودروهایی که می توانند به راحتی بیش از  320 کیلومتر را در هر بار شارژ بپیمایند به طور قابل ملاحظه ای بیشتر شده است. همچنین این خودروها از قبل بیشتر در دسترس هستند و خریداران بیشتری قادر به خرید آنها هستند. در اینجا 10 خودروی برقی که بیشترین گستره حرکتی را در سال 2020 ارائه می کنند معرفی شده اند.

1- تسلا مدل S

گستره حرکتی: 610 کیلومتر

تسلا مدل S همچنان استانداردی برای بیشتری مسافت ممکنی است که خودروهای برقی می توانند طی کنند. تعداد بسیار کمی از خودروها می توانند به این عدد حتی نزدیک شوند.

تسلا مدل S

2- فورد موستانگ Mach-E

گستره حرکتی: 595 کیلومتر

فورد برای جذب مشتریان برای خرید اولین شاسی بلند برقی خود به گذاشتن نام خودروی عضلانی محبوب خود، موستانگ، بر روی آن اکتفا نکرده است. بلکه زمانی که صحبت از گسترده حرکتی می شود، این خودرو با عدد 595 کیلومتر حرف های زیادی برای گفتن دارد.

فورد موستانگ Mach-E

3- تسلا مدل 3

گستره حرکتی: 560 کیلومتر

با وجود اینکه تسلا مدل 4 از مدل S کوچکتر است، اما این کوچکتر بودن بر روی گستره حرکتی این خودرو تاثیر چندانی نداشته است.

تسلا مدل 3

4- ریماک C_two

گستره حرکتی: 550 کیلومتر

همانطور که این خودرو یکی از قدرتمندترین خودروهایی است که تا کنون ساخته شده است، ابرخودروی 1887 اسب بخاری ریماک C_two یکی از بالاترین گستره های حرکتی را داراست.

ریماک C-Two

5- فولکس واگن ID.3

گستره حرکتی: 550 کیلومتر

فولکس واگن سفارشات زیادی را برای هاچبک جدید خود، ID.3، دریافت کرده است. این خودرو علاوه بر اینکه با استانداردهای خودروهای برقی نسبتا ارزان قیمت است، گستره حرکتی آن برای خودرویی در این ابعاد کاملا خارق العاده است.

فولکس واگن ID.3

6- تسلا مدل X

گستره حرکتی: 506 کیلومتر

حتی شاسی بلند مدل X تسلا، که در حال حاضر بزرگترین و سنگین ترین خودروی این برند به شمار می رود، ظرفیت باتری کافی را برای طی مسافت های طولانی بین دو شارژ در اختیار دارد.

تسلا مدل X

7- تسلا مدل Y

گستره حرکتی: 505 کیلومتر

از این خودرو هنوز جزئیات زیادی منتشر نشده است. اما انتظار می رود که بازه حرکتی آن مابین رقبایی مانند جگوار I-Pace و فورد موستانگ Mach-E بوده و از رقبایی مانند BMW iX3 و آئودی Q4 e-tron بالاتر باشد.

تسلا مدل Y


محصولات معتبرترین برندهای خودروسازی جهان را در اتومبیل داودی بیابید