خودروی جدید DS9 به عنوان یک سدان لاکچری برای رقابت با مرسدس بنز کلاس E معرفی شد

خودروی جدید DS9 به عنوان یک سدان لاکچری برای رقابت با مرسدس بنز کلاس E معرفی شد

بازیگری جدید در بخش سدان های لوکس وارد بازار جهانی شده است که از فرانسه می آید. خودروی DS9 امروز رسما معرفی شد. این خودرو بر اساس پلتفرم بهینه شده دیفرانسیل جلوی EMP2 گروه پژو-سیتروئن ساخته شده است.

DS این خودرو را یک سدان بزرگ نامیده است، با وجودی که فاصله محوری آن 290 سانتی متر است که اندکی از BMW سری 5 کوچکتر می باشد. به هر حال، این اولین سدان این برند در این سایز است. این خودرو همچنین با طیف وسیعی از امکانات مختلف تجهیز شده است.

ds 9

این خودرو همچنین یک پلاگین هیبرید است. در زیر کاپوت شیبدار این خودرو یک موتور بنزینی از سری PureTech قرار دارد که به یک موتور برقی متصل شده است. این دو موتور در مجموع نیروی 225 اسب بخار را تولید می کنند. یک باتری 11.9 کیلووات ساعتی به DS9 بازه حرکتی الکتریکی 40 تا 50 کیلومتری را می دهد و موتور برقی به خودرو امکان حرکت در بزرگراه را تا سرعت 130 کیلومتر بر ساعت، بدون دخالت موتور بنزینی، می دهد. این پیشرانه یکی از سه گزینه قابل انتخاب برای DS9 خواهد بود. یک نسخه 250 اسب بخاری نیز بعدا معرفی خواهد شد و یک نسخه پرفورمنس بالا نیز با توان 360 اسب بخار و سیستم تمام چرخ محرک نیز برای آن در دسترس خواهد بود. فارغ از نوع پیشرانه، سیستم انتقال قدرت در DS9 از نوع 8 سرعته اتوماتیک خواهد بود.

DS 9

در مورد تکنولوژی های موجود در DS9 می توان گفت که این خودرو از سیستم تعلیق ضربه گیر فعال استفاده می کند که مسیر جاده را برای ناهمواری های سطح راه اسکن می کند. DS ادعا می کند که با داشتن این سیستم و مقادیر زیادی از سنسورهای مختلف، این خودرو قادر به پیشبینی مسیر جاده و تطبیق کمک فنرها بر اساس آن خواهد بود تا یک رانندگی نرم و راحت را فراهم کند. زمانی که خورشید غروب می کند، چراغ های جلوی فعال DS9، که از جنس LED هستند، پنج نوع تنظیمات مختلف را برای شرایط مختلف از جمله: شهر، حومه شهر، رانندگی در بزرگراه، پارک کردن و هوای بد ارائه می دهند. سیستم دید در شب نیز در این خودرو موجود است و قادر است که اشیا را در شب ببیند و بر روی صفحه کیلومتر دیجیتالی DS9 نمایش بدهد.  

DS9

در مورد فضای داخلی DS9 می توان گفت که این خودرو دارای یک صفحه نمایش لمسی بزرگ در وسط داشبورد است که به عنوان مرکزی برای کنترل بسیاری از قابلیت های خودرو عمل می کند. اطلاعات حیاتی توسط یک نمایشگر دیجیتال ثانویه برای راننده ارائه می شوند. برای امور صوتی یک سیستم صوتی با 14 بلندگو در نظر گرفته شده است. همانند سایر برندهای لاکچری، DS یک سرویس شخصی سازی به نام DS Inspirations را در نظر گرفته است که ترکیبی از چرم، صندلی های آلکانتارا، روشنایی داخلی و متریالی است که قابلیت سفارشی سازی بالایی دارند.

DS9 interior

قطعا به عنوان یک سدان لوکس در سال 2020، DS9 با گستره متنوعی از سیستم های کمکی راننده ارائه می شود. این خودرو عملکرد نیمه خودران سطح 2 را ارائه می دهد که برای استفاده محدود در بزرگراهها است. این بدین معنی است که این خودرو دارای کروز کنترل تطبیقی، ترمز خودکار، دستیار ماندن در خط و ... شامل این پکیج می شوند.

DS9

DS اعلام کرده است که این سدان جدید در نیمه دوم سال 2020 به فروش خواهد رسید. اما هنوز اطلاعاتی از قیمتگذاری این خودرو اعلام نشده است. همچنین گفته شده است که این خودرو در سرتاسر جهان فروخته می شود. اما احتمالا این موضوع شامل آمریکای شمالی، شامل آمریکا، کانادا و مکزیک، نخواهد شد.

DS9


محصولات معتبرترین برندهای خودروسازی جهان را در اتومبیل داودی بیابید