مقایسه هیوندای سوناتا و تویوتا کمری نمایشگاه اتومبیل داودی

مقایسه هیوندای سوناتا و تویوتا کمری نمایشگاه اتومبیل داودی

کلاس سدان های لوکس و بزرگ خانوادگی همواره کلاسی بسیار محبوب در میان ما ایرانیان بوده است و در این کلاس همواره شاهد رقابت های جذابی بین گزینه های مختلف از سرتاسر جهان بوده ایم. از مهمترین خودروهای عرضه شده در این کلاس می توان از تویوتا کمری، هیوندای سوناتا، کیا اپتیما، هوندا آکورد، نیسان تیانا، فولکس واگن پاسات و ... نام برد. در اینجا قصد داریم دو مدل از محبوب ترین خودروهایی که تا کنون در کشورمان عرضه شده اند را در کنار هم قرار دهیم و آنها را با مقایسه کنیم.

تویوتا کمری سدانی بسیار موفق از محصولات تویوتا است که نام و اعتباری فوق العاده را برای خود دست و پا کرده است و به چنان معروفیتی رسیده است که حتی آرزوی آن برای سایر رقبا دست نیافتنی به نظر می رسد. تویوتا در طول نسل های متمادی با دقت و وسواس زیاد به بهبود کمری پرداخته و اکنون سدانی خلق کرده است که از هر نظر ایده آل بوده و واقعا نمی توان از آن ایرادای گرفت. در طرف مقابل هیوندای سوناتا را داریم که هرچند جوانتر از کمری است، اما برای خودش تجربیات درخشانی دارد. خودروساز کره ای با پشتکار و تلاش بالا راه صد ساله را یک شبه پیموده است و با وجود اینکه سنش از بسیاری از رقبایش کمتر است، اما خودرویی را خلق کرده که نه تنها به راحتی به رقبا باج نمی دهد، بلکه به راحتی می تواند آنها در زمینه های مختلف شکست دهد. هیوندای سوناتا در طول نسل های مختلف خود به سرعت از تصور عمومی از خودروهای کره ای فاصله گرفته است و به خودرویی تبدیل شده است که کیفیت بالا، طراحی دلچسب و امکانات زیاد را در هم آمیخته است.

مقایسه هیوندای سوناتا و تویوتا کمری

تویوتا کمری المان هایی دارد که با آنها شناخته می شود و با بهره گیری از آنها، اعتبار و نامی نیک را برای خود دست و پا کرده است. مهمترین این المان ها، کیفیت فوق العاده و دوام بالاست که تقریبا در تمامی محصولات تویوتا شده، اما در کمری به اوج خود رسیده است. در واقع تویوتا کمری را می توان نمادی از کیفیت و دوام در دنیای خودرو بدانیم. به همین دلیل است که نسخه چندین سال کار کرده کمری همچنان طرفداران بسیار زیادی دارند. تجربیات مختلف از سراسر جهان نیز سلامتی و کم خرج بودن تویوتا کمری را در کارکردهای بالای چند صد هزار کیلومتر به اثبات رسانده اند. در طرف مقابل، هیوندای سوناتا خودروییست که با تفکری متفاوت به میدان آمده است. هرچند که سوناتا، خصوصا در نسل های اخیر، از نظر کیفیت تحسین منتقدان مختلف را برانگیخته است، اما آنچه که سوناتا به آن مشهور است، استفاده از جدیدترین تکنولوژی ها و امکانات، در طراحی های مدرن و جذاب است. چیزی که باعث رشد فروش سوناتا در بازارهای مختلف شده و بسیاری از رقبای بسیار خوشنام را از سر راه سوناتا کنار زده است.

مقایسه هیوندای سوناتا و تویوتا کمری

هیوندای سوناتا از پیشرانه ای چهار سیلندر به حجم 2400 سی سی نیرو می گیرد. پیشرانه ای 178 اسب بخاری را برای این سدان 1490 کیلوگرمی فراهم می کند. در طرف مقابل تویوتا کمری برگ برنده ای در آستین دارد و آن پیشرانه هیبریدی آن است که از ترکیب یک پیشرانه بنزینی 2500 سی سی با یک موتور برقی تشکیل شده است. ترکیبی که برای کمری توان 203 اسب بخاری به ارمغان آورده است. سیستم انتقال قدرت در سوناتا از نوع 6 سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک و در کمری از نوع e-CVT است. بدیهی است که با این مشخصات، برتری از نظر شتاب و مصرف سوخت با کمری است.

در پایان می توان گفت که اگر خواستار یک سدان لوکس خانوادگی با آپشن ها و امکانات زیاد هستید، سوناتا گزینه بسیار مناسبی برای شماست. از طرف دیگر، کمری خودرویی بسیار قابل اعتماد و کم خرج است که در نسخه هیبریدی شتاب و مصفر سوخت بهتری را نیز ارائه می کند. اما قیمت آن به مراتب از سوناتای بنزینی بالاتر است. هر دوی این خودروها در نمایشگاه اتومبیل داودی موجود بوده و کارشناسان ما آماده ارائه هر گونه خدمات مشاوره، خرید و فروش این خودروها و سایر خودروهای لوکس و وارداتی هستند. برای مشاهده نمونه های موجود هیوندای سوناتا و تویوتا کمری نمایشگاه داودی مشهد لینک های زیر را باز کنید:

تویوتا کمری نمایشگاه اتومبیل داودی

هیوندای سوناتا نمایشگاه اتومبیل داودی

 


محصولات معتبرترین برندهای خودروسازی جهان را در اتومبیل داودی بیابید