آیا سانتافه 3500 هنوز هم ارزش خرید دارد؟

آیا سانتافه 3500 هنوز هم ارزش خرید دارد؟

هیوندای سانتافه 3500 سی سی یکی از بهترین و شناخته شده ترین خودروهای وارد شده به کشور ماست. خودرویی که با گذشت چندین سال از عرضه، هنوز هم طرفداران زیادی داشته و بازار خوبی دارد. در این مطلب قصد داریم بررسی کنیم که آیا این خودرو هنوز هم ارزش خرید دارد یا خیر.

یکی از محبوبترین خودروهای خارجی که تاکنون به کشور ما وارد شده است، هیوندای سانتافه نسل دوم یا سانتافه CM است. این خودرو با مدل 2007 به بعد وارد کشور ما شد و نسخه فیس لیفت آن که با مدل 2011 وارد کشور شد، به یکی از موفق ترین شاسی بلندهای وارد شده به کشور ما تبدیل شد. موفقیتی که باعث شد سانتافه سایر رقبای غربی و شرقی را کنار بزند و به یکی از پرفروش ترین خودروهای وارداتی تبدیل شده و به عنوان نماد خودروهای لوکس خارجی شناخته شود.

هیوندای سانتافه 3500

دلایل زیادی در این موفقیت های سانتافه سهیم بوده اند، اما بدون شک می توان پیشرانه قدرتمند V6 سانتافه که 3500 سی سی حجم دارد را مهمترین دلیل این موفقیت دانست. به گونه ای که این اتاق از سانتافه با نام سانتافه 3500 نیز شناخته می شود. سانتافه 3500 در سال 2013 با نسل بعدی سانتافه جایگزین شد. اما داشتن پیشرانه 3500 سی سی عاملی بود که باعث شد سانتافه 3500 همچنان محبوب بماند و حتی از نظر بسیاری، سانتافه 3500 بهتر از نسل بعدی سانتافه است. در نتیجه هنوز هم بعد از گذشت چندین سال از عرضه سانتافه 3500، این خودرو هنوز خودرویی جذاب و پرطرفدار است و در بازار به سرعت معامله می شود.

هیوندای سانتافه 3500

همانطور که گفته شد، نسخه فیس لیفت سانتافه CM از یک پیشرانه شش سیلندر خورجینی با حجم 3500 سی سی نیرو می گیرد. این پیشرانه 280 اسب بخار قدرت دارد و توانایی تولید حداکثر گشتاور 335 نیوتن متر را دارد. اعدادی که هنوز هم نسبت به سایر کراس اورهای وارد شده به کشور برتری دارند و سانتافه 3500 را نسبت به همه رقبا متمایز می سازد. انتقال قدرت در سانتافه از طریق یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک به هر چهارچرخ خودرو انجام می شود. سانتافه مجهز به سیستم چهار چرخ محرک و قفل دیفرانسیل است که شرایط خوبی را برای آفرودهای نه چندان سنگین فراهم می سازد. شتاب صفر تا صد سانتافه 3500 حدود 8 ثانیه بوده و مصرف سوخت سیکل ترکیبی آن 10.6 لیتر بر هر صد کیلومتر می باشد.

موتور هیوندای سانتافه 3500

به غیر از پیشرانه قدرتمند، عوامل دیگری نیز در موفقیت های سانتافه نقش داشتند. یکی از این عوامل، ظاهر جذاب و عضلانی سانتافه می باشد که تا کنون نیز جذابیت خود را حفظ کرده است. طراحی سانتافه نسبت به خودروهای زمان خود یک انقلاب به شمار می رفت و در برهه ای یکی از بهترین کراس اور های جهان از نظر طراحی بوده است. هیوندای همه آنچه که لازم بوده است را بدون کم و کاست، در سانتافه قرار داده است. همچنین از نظر آپشن ها و امکانات رفاهی و ایمنی نیز سانتافه 3500 یکی از بهترین خودروهای کلاس خود بوده است. هیوندای سانتافه از 6 ایربگ در 12 نقطه و سیستم پایداری ESP استفاده می کند. از میان سایر تجهیزات سانتافه می توان به موارد زیر اشاره کرد:
آینه های تاشو برقی - سنسور پارک عقب - سیستم تهویه اتوماتیک دوگانه - تهویه سرنشینان عقب - گرم کن صندلی های جلو- سیستم ورود بدون کلید- کروز کنترل - کاور موتور - سنسور عقب - سیستم مدیریت پیمایش (کامپیوتر سفری)- کنترل سیستم صوتی روی فرمان -  پخش DVD

هیوندای سانتافه 3500

اکنون نوبت می رسد به پاسخ سوالی که در ابتدای مقاله مطرح کرده بودیم: آیا سانتافه 3500 هنوز هم ارزش خرید دارد؟ با توجه به مطالب گفته شده، سانتافه 3500 مزایای بسیاری دارد که حتی در بسیاری از خودروهای جدید نیز موجود نیست. از جمله پیشرانه 3500 سی سی قدرتمند، طراحی خوب، فضای زیاد، امکانات قابل قبول و بازار لوازم یدکی خوب. در نتیجه هنوز هم می توان سانتافه 3500 را برای خرید توصیه کرد. البته مشتریان باید مراقب کارکردهای بالا و دستکاری های انجام شده توسط مالکان قبلی باشند. در نتیجه توصیه می شود که حتما خرید خودرو از مراکز معتبری مانند نمایشگاه اتومبیل داودی انجام شود.  

هیوندای سانتافه 3500

خرید هیوندای سانتافه نمایشگاه اتومبیل داودی

با توجه به اطلاعات فوق اگر علاقمند به خرید هیوندای سانتافه نمایشگاه اتومبیل داودی هستید، می توانید از مشاوره های کارشناسان فروش نمایشگاه بهره مند شوید تا شما را با کارکرد و قابلیت های این خودرو پرطرفدار بیشتر آشنا نمایند. همچنین در صورت تمایل می توانید از سایر محصولات جذاب نمایشگاه اتومبیل داودی دیدن کنید تا انتخاب شایسته ای با توجه به نیاز خود داشته باشید. برای مشاهده آگهی های هیوندای سانتافه نمایشگاه داودی لینک زیر را باز کنید:

 

هیوندای سانتافه نمایشگاه اتومبیل داودی


محصولات معتبرترین برندهای خودروسازی جهان را در اتومبیل داودی بیابید