حقایقی جذاب در مورد کیا!

حقایقی جذاب در مورد کیا!

کیا موتورز یکی از مطرح ترین و شناخته شده ترین برندهای خودروسازی دنیاست که در کشور ما نیز با استقبال گسترده ای رو به رو شده است. در این مطلب نگاهی داریم به تاریخچه این برند و حقایقی در مورد این برند کره ای لوکس را بیان می کنیم.

برای مدت طولانی کیا موتورز در بین برندهای درجه یک خودروسازی جهان به شمار نمی رفت. این خودروساز کره ای در سال های ابتدایی حضورش یک مونتاژ کننده بی ادعا بود که به سختی در بین برخی از فعالین این صنعت و تعداد بسیار کمی از عموم شناخته می شد. با این وجود، این کمپانی مثالی زنده از این قانون است که سخت کوشی، کمی خلاقیت و مقداری شانس می توانند یک کمپانی ناشناخته را به یکی از بالاترین بازیگران دنیای خودرو تبدیل کنند. در حال حاضر کیا خودروهایی متمایز، مدرن و نسبتا مقرون به صرفه را تولید می کند. در اینجا به بیان حقایقی در مورد این خودروساز بزرگ خواهیم پرداخت.

خودروهای لوکس کیا

1. کیا در سال 1944 افتتاح شد. نام اولیه این شرکت "صنایع ابزار دقیق کیونگ سونگ" بوده است. در سال 1951 این کمپانی نام خود را به صنایع کیا KIA تغییر داد. این کمپانی بر روی ساخت وسایل نقیله شخصی، به طور عمده دوچرخه و موتور سیکلت، تمرکز کرده بود. مدتها بعد و در سال 1970 کیا خط تولید خودش را برای ساخت خودروها و خودروهای سنگین را راه اندازی کرد.

2. نام کیا از دو بخش "کی" و "آ" تشکیل شده است که این دو بخش در زبان کره ای به معنی "آمدن" و "شرق" هستند. در نتیجه کیا به معنی "آمده از شرق" است.

3. در میانه دهه 60 میلادی این کمپانی کره ای همکاری های نزدیکی را با کمپانی معروف ژاپنی مزدا داشته است که برای هر دوی آنها سودمند بود. به لطف این تجربه، کیا موفق به ساخت پیشرانه مخصوص خودش در اوایل دهه 70 شد. دو سال بعد کیا اولین خودروی مستقل خودش را به تولید رساند. نام این خودرو کیا "بریسا" بود و تقریبا کپی کاملی از مزدا 1300 به شمار می رفت. کیا به صورت جدی رو به صادرات این خودرو آورد و اولین محموله های صادراتی را به مقصد قطر ارسال کرد.

خودرو کیا بریسا کلاسیک

4. اولین موفقیت تجاری کیا در سال 1986 میلادی و با ساخت خودروی "پراید" اتفاق افتاد. این خودرو یک کپی از خودروی ژاپنی مزدا 121 بود. این خودرو خودرویی ارزان قیمت و مطمئن بود. بیش از 2 میلیون دستگاه از این خودرو تا کنون ساخته شده و هنوز هم بر برخی از کشورها (از جمله کشور خودمان) تولید این خودرو همچنان ادامه دارد.

خودرو کیا پراید کره ای

5. در سال 1998 کیا قربانی بحران اقتصادی شد که به دلیل کاهش سریع در فروش محصولات به وجود آمد. در نتیجه این کمپانی استقلال خود را از دست داد و توسط خودروساز دیگر کره جنوبی، یعنی هیوندای، در اختیار گرفته شد. در سال 1999 این دو خودروساز متحد شده و گروه خودروسازی هیوندای-کیا را تشکیل دادند.

6. امروز شبکه توزیع کیا بیش از 190 کشور را پوشش می دهد. تعداد مجموع نمایندگی های کیا از عدد 5000 تجاوز می کند.

خودروهای لوکس کیا

7. کیا در تمامی قاره های زمین به غیر از اقیانوسیه کارخانه دارد.

8. کیا موتورز همچنین بزرگترین کارخانه تولید خودرو در جهان را دارد. این کارخانه در شهر اولسان کره جنوبی واقع شده است.

9. بسیاری از مدلهای کیا نام خود را از واژه های جغرافیایی گرفته اند. برای مثال "سراتو" در زبان یونانی به معنای "قله" است، "سورنتو" شهری در ایتالیا است و موهاوی بیابانی در جنوب غربی ایالات متحده آمریکا است.  

شاسی بلند کیا سورنتو جدید و قدیمی

10. خودروهای کیا موفق به دریافت بیش از 500 جایزه مختلف در کشورهای مختلف شده اند.

11. در سال 2006 طراح آلمانی، پیتر شرایر، که سابقه کار در بخش طراحی  خودروهای آئودی و فولکس واگن را داشت به عنوان مدیر ارشد طراحی کیا موتورز انتخاب گردید. شرایر مسول بسیاری از المان های منحصر به فرد در طراحی خودروهای کیا بوده است که از جمله آنها می توان به جلو پنجره مدل "پوزه ببر" اشاره کرد. 

خودروی اسپرت و لوکس کیا استینگر

 

خرید خودروهای کیا نمایشگاه اتومبیل داودی


نمایشگاه اتومبیل داودی به عنوان بزرگترین مرکز خرید و فروش انواع خودروهای لوکس در مشهد و شرق کشور، طیف گسترده ای از خودروهای صفر و کارکرده کیا را به فروش می رساند. نمایشگاه خودرو داودی مشهد با دهها سال سابقه در زمینه خرید و فروش خودروهای لوکس، گزینه ای مطمئن برای خرید خودرو به شمار می رود. برای مشاهده خودروهای کیا موجود در نمایشگاه لینک زیر را باز کنید:


خودروهای کیا نمایشگاه اتومبیل داودی

 


محصولات معتبرترین برندهای خودروسازی جهان را در اتومبیل داودی بیابید