حقایقی جذاب در مورد مینی

حقایقی جذاب در مورد مینی

در این بررسی تعدادی از حقایق تاریخی در مورد این برند معروف بریتانیایی را بیان خواهیم کرد.

برندهای کمی در دنیای خودروها وجود دارد که نام آنها برای همه افراد قابل تشخیص باشد. به همین صورت، خودروهای کمی نیز وجود دارند که دارای ظاهر منحصر به فردی باشند و استایل بدنه مشخص آنها نه تنها توسط علاقه مندان به خودرو، بلکه توسط هر کسی که اندک علاقه ای در مورد خودروها داشته باشد، مورد تحسین قرار گرفته است. برند معروف انگلیسی مینی به دسته دوم اختصاص دارد. این برند شناخته شده به عنوان یک نماد از فرهنگ عامه دهه 1960 میلادی به شمار می رود. در این بررسی تعدادی از حقایق تاریخی در مورد این برند معروف بریتانیایی را بیان خواهیم کرد.

خودرو مینی

1. در میانه دهه 50 میلادی و با اوج گرفتن قیمت بنزین، خودروسازان به فکر ساخت خودروهایی ارزان، جمع و جور و اقتصادی به عنوان جایگزین هایی برای خودروهای سنتی افتادند. شرکت بریتیش موتور (BMC) در سال 1959 اقدام به معرفی مدلی با نام آستین مینی کرد. خودرویی که به قدری مورد استقبال قرار گرفت که طراح آن از سوی ملکه بریتانیا لقب شوالیه را دریافت کرد.

2. مینی به دلیل ظاهر زیبا، قابلیت اطمینان و اقتصادی بودن مورد استقبال عموم قرار گرفت. در سال 1961 کمپانی بریتانیای اقدام به معرفی یک مدل اسپرت از این خودرو با نام مینی کوپر کرد. این خودرو نام خود را از سازنده اش، جان کوپر، گرفته بود.

موریس مینی کلاسیک

3. در آن زمان نسخه های مختلفی از مینی ساخته شد که معروفترین آنها مینی کلابمن (1969) و مارک III رایلی الف (1968) نام داشتند. همچنین انواع مختلفی از بدنه مانند وانت، ون، خودروی ساحلی و حتی SUV نیز از مینی ساخته شد. در نتیجه در اوایل دهه 1970 میلادی مینی به پرفروش ترین برند اروپا تبدیل شد.

خودرو مینی کلاسیک

4. به زودی مینی تبدیل به یک خودروی کلاسیک شد. اعضای خانواده سلطنتی بریتانیا و اعضای گروه موسیقی راک بیتلز، از این خودرو داشتند. حتی شخص انزو فراری نیز سه دستگاه مینی داشته است.

5. نسل اول مینی تقریبا برای 41 سال بدون تغییر باقی ماند و آخرین آن در 4 اکتبر 2000 از کارخانه خارج شد. در مجموع حدودا 5.500.000 دستگاه از آن خودروها تولید شد.

نسل اول مینی

6. برخلاف برندهای دیگر، مینی به دفعات مجبور به تغییر نام خود شده است. این به این دلیل است که در برهه های مختلف، شرکت بریتیش موتور توسط کمپانی های دیگری اداره شد. در این زمینه می توان از آستین مینی، موریس مینی و روور مینی نام برد.

7. بر اساس کتاب رکوردهای گینس، حداکثر تعداد افرادی که موفق به قرار گرفتن در یک مینی شده اند، 28 نفر بوده است. این رکورد منحصر به فرد توسط تیمی دوره دیده از دختران ژیمیناستیک کار به دست آمد.

8. مینی همواره به دلیل هزینه های نگهداری پایین و ظاهر عالی مورد تحسین قرار گرفته است.

مینی کوپر جدید

9. در سال 1994 گروه BMW تلمک گروه روور و زیر مجموعه اش مینی را در اختیار گرفت. از سال 2000 مینی شاخه ای از این کمپانی پیشرو آلمانی بوده است. در حال حاضر مینی بخشی مستقل است که در بریتانیا واقع شده است. با وجود اینکه مینی کوپر کلاسیک بازنشسته شده است، نسل جدید خودروهای مینی با وفاداری به استایل سنتی آن، در میان اقشار مختلف مردم پرطرفدار هستند.

خودرو مینی جدید

10. در حال حاضر مینی شعبه ای مستقل از BMW است و محصولات مخصوص به خود را دارد. محصولات مدرن مینی شامل مدلهایی مانند مینی کانتری من (Countryman)، مینی کلابمن (Clubman) و مینی پیس من (Paceman) می شود.

مینی کوپ

خرید خودروهای مینی نمایشگاه اتومبیل داودی

نمایشگاه اتومبیل داودی به عنوان نماینده پرشیاخودرو، وارد کننده خودروهای مینی و BMW، به طور رسمی اقدام به فروش خودروهای مینی در شهر مشهد می کند. نمایشگاه اتومبیل داودی با ارائه انواع خدمات خرید، فروش و مشاوره به مشتریان گرامی، تنوعی بینظیر را ارائه می دهد. برای خرید محصولات مینی نمایشگاه اتومبیل داودی، با ما تماس بگیرید.


محصولات معتبرترین برندهای خودروسازی جهان را در اتومبیل داودی بیابید