تاریخچه برند نیسان

تاریخچه برند نیسان

نیسان یکی از بزرگترین و شناخته شده ترین برندهای خودروسازی دنیاست و در حال حاضر بزرگترین سازنده خودروهای برقی دنیا محسوب می شود.

نیسان یکی از بزرگترین و شناخته شده ترین برندهای خودروسازی دنیاست و در حال حاضر بزرگترین سازنده خودروهای برقی دنیا محسوب می شود. نیسان سابقه ای طولانی در خودروسازی دنیا دارد و در بازار کشور ما نیز با داشتن محصولات موفق و خوشنامی مانند پاترول، رونیز، ماکسینا، تیانا، ایکس تریل و ... توانسته است جاپای مناسبی در میان خودروهای لوکس باز کند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا نگاهی به سابقه طولانی این برند پرافتخار داشته باشیم.

نیسان جوک اسپرت

نیسان چه زمانی ساخته شد؟

این خودروسازی در جولای 1911 یعنی بیش از 108 سال قبل به وجود آمد. البته در ابتدا نام آن نیسان نبود و با نام صنایع خودروسازی کایشینشا (Kaishinsha Motor Car Works) توسط ماسوجیرو هاشیوتو (Masujiro Hashioto) به عنوان اولین سازنده خودرو در کشور ژاپن به وجود آمد. اولین خودروی تولید این کارخانه DAT نام داشت که نام آن از حروف ابتدای نام سه سازنده این خودرو گرفته شده بود.

تاریخچه برند نیسان

در ابتدا فعالیت اصلی این کمپانی تولید خودروهای باری بوده که علت آن این بود که در آن زمان بازار چندانی برای خودروهای سواری در ژاپن وجود نداشته است. در عوض، آنها خودروهای باری را برای استفاده نظامی و وانت های کوچک کاربردی را می ساختند. فعالیت های تجاری این کمپانی در طول جنگ جهانی اول به حالت تعلیق درآمد و بعد از بازگشت شروع به تولید خودروهای سبک و باری تحت نام لیا (Lia) کردند. در سال 1913 خودروسازی DAT یک  خودروی کوچکتر را با نام داتسون تایپ 11 را معرفی کرد. علت نام گذاری داتسون این بود که این واژه به معنی پسر DAT می باشد.

تاریخچه برند نیسان

از چه زمانی تولید خودروها با نام نیسان شروع شد؟

از سال 1928 کمپانی هولدینگ نیهون سانگیو (Nihon Sangyo) تشکیل شد و نام نیسان که از مخفف این لغات ایجاد شده در بورس مورد استفاده قرار می گرفت. در سال 1924 بخش خودروسازی این هولدینگ که کمپانی خودروسازی نیسان نام گرفته بود، قوت بیشتری گرفت و در همان سال عملیات ساخت واحد خودروسازی یوکوهاما به پایان رسید و 44 دستگاه داتسون به کشورهای آسیایی صادر شد. در همین سال اولین خودرو با استفاده از سیستم مونتاژ مجتمع از خط تولید خارج شد. نیسان در ابتدای کار به ساخت خودروهای باری، هواپیماها و پیشرانه ها برای ارتش سلطنتی ژاپن اشتغال داشت.

تاریخچه برند نیسان

در سال 1934 داتسون شروع به ساخت خودروی آستین 7s تحت لیسانس آستین کرد. این نه تنها شروع موفقت های بین المللی داتسون بود، بلکه بزرگترین موفقیت آستین در بازارهای خارجی نیز به شمار می رفت. بین سالهای 1953 تا 1959 نیسان بیش از 20 هزار دستگاه خودروی آستین تولید کرد.

نیسان و گسترش بازارهای خارجی

بعد از موفقیت های دنباله دار با آستین و خودروی اسپرت داتسون 240Z، نیسان تصمیم گرفت که حضور خود را در بازارهای خارجی گسترش دهد. داتسون بلوبرد (Bluebird) در نمایشگاه خودرو لس آنجلس سال 1958 به نمایش درآمد و این تازه 2 سال بعد از افتتاح شعبه نیسان در آمریکا بود. خودروهای نیسان مسیر موفقیت را به سرعت طی کردند، تا جایی که در سال 1970 به یکی از بزرگترین صادرکنندگان خودرو در جهان تبدیل شد. در سال 1973 بحران نفت در آمریکا خریداران را مجبور به خرید خودروهای کوچک اقتصادی کرد. برای پاسخ به این تقاضا، نیسان مدل سانی (Sunny) را معرفی کرد.

نسل اول نیسان سانی

چه زمانی نیسان با رنو وارد یک اتحاد شد؟

در سال 1999 نیسان در شرایط سخت اقتصادی قرار گرفت. چیزی که نیسان را به اتحاد با رنو سوق داد. قرارداد مابین رنو و نیسان در ماه مارچ همان سال به امضا رسید و اولین اتحاد بین دو خودروسازی ژاپنی و فرانسوی را رقم زد. از سال 2013 رنو 43.4% از سهام دارای حق رای نیسان را در اختیار دارد و این در حالیست که نیسان 15% از سهام بدون حق رای رنو را دارد.

رنو نیسان میتسوبیشی

در دسامبر 2012 رنو و نیسان اقدام به تاسیس یک شرکت مشترک با هدف خرید سهام بزرگترین خودروساز روسیه، AvtoVAZ، و تملک بر بزرگترین برند این کشور، یعنی لادا، کردند. این تملک در ژوئن سال 2014 به انجام رسید. همچنین اتحاد رنو-نیسان با خرید میتسوبیشی به یکی از بزرگترین خودروسازان جهان تبدیل شد.

نیسان لیف leaf

خودروهای برقی نیسان

نیسان در حال حاضر بزرگترین سازنده خودروهای برقی است. این برند برای ساخت خودروهای برقی شهری مشهور است، که پرفروش ترین آنها نیسان لیف (Leaf) می باشد. این خودرو همچنین پرفروش ترین خودروی برقی پلاگین تاریخ جهان با قابلیت رانندگی در بزرگراه می باشد. در حال حاضر نیسان در خط مقدم نوآوری در زمینه خودروهای برقی است و به فروش خودروهای برقی در تعداد بالا ادامه می دهد.

خرید ماشین نیسان

خودروی نیسان نمایشگاه اتومبیل داودی

برای خرید بهترین خودروهای نیسان و جدیدترین خودروهای لوکس و وارداتی به نمایشگاه اتومبیل داودی مراجعه کنید. در نمایشگاه اتومبیل داودی می توانید ضمن مشاهده انواع خودروهای لوکس، بین آنها مقایسه کنید و با توجه به نیاز خود بهترین را انتخاب کنید. برای مشاهده خودروهای نیسان نمایشگاه خودرو داودی لینک زیر را باز کنید: 

برند نیسان نمایشگاه اتومبیل داودی 


محصولات معتبرترین برندهای خودروسازی جهان را در اتومبیل داودی بیابید