معرفی کیا اسپورتیج نسل سوم نمایشگاه اتومبیل داودی

معرفی کیا اسپورتیج نسل سوم نمایشگاه اتومبیل داودی

یکی از شناخته شده ترین و محبوب ترین خودروهای شاسی بلند در بازار ما کیا اسپورتیج است که در سالهای متمادی و نسل های مختلف به یکی از بهترین گزینه ها برای خانواده ها و جوانان تبدیل شده است.

یکی از شناخته شده ترین و محبوب ترین خودروهای شاسی بلند در بازار ما کیا اسپورتیج است که در سالهای متمادی و نسل های مختلف به یکی از بهترین گزینه ها برای خانواده ها و جوانان تبدیل شده است. اسپورتیج همانگونه که از اسم آن نیز پیداست، رگه هایی از ویژگی های اسپرت در خود دارد که این مساله بیشتر در طراحی جوان پسند و آپشن های خوب آن خود را نمایان می سازد.

کیا اسپورتیج برای اولین بار در سال 1993 معرفی شد که در آن زمان از طراحی بدنه بر روی شاسی ( نه یک کراس اور)، استفاده می کرد. حضور اسپورتیج در کشور ما مصادف شد با نسل دوم این خودرو که با مدل سال 200 به کشور ما آمد و به سرعت محبوب شد. طراحی اسپرت در کنار قابلیت های آفرود نسبی اسپورتیج نسل دوم از عوامل موفقیت های آن بودند. اوج محبوبیت اسپورتیج زمانی بود که نسل سوم آن در سال 2011 به بازار آمد. اسپورتیج نسل سوم بیش از هر زمان دیگر به یک کراس اور جذاب و لوکس شهری تبدیل شده بود که نه تنها از نسل قبلی خود کمی بزرگتر بود، بلکه راحتی و رفاه آن نیز به مراتب نسبت به نسل قبل از خود افزایش یافته بود.

اسپورتیج نسل سوم به سرعت به یکی از پرفروش ترین خودروهای وارداتی در کشور ما تبدیل شد و توانست رکورد فروش خود را بکشند. از مهمترین عوامل موفقیت اسپورتیج می توان به طراحی چشم نواز آن اشاره کرد که پس از گذشت چند سال هنوز هم از مد نیفتاده است و برای بینندگان جذاب است. به علاوه، کیاموتورز در نسل سوم اسپورتیج تمام تلاش خود را کرده بود که یک کراس اور با مشخصات رقابتی وارد میدان کند. به عنوان مثال از نظر امکانات و آپشن ها اسپورتیج یک سر و گردن بالاتر از رقبای هم عصر خود قرار می گیرد.

نکته دیگری که باید در مورد اسپورتیج به آن اشاره شود ایمنی بالای آن است. اسپورتیج نسل سوم موفق به کسب 5 ستاره کامل از موسسه EURO NCAP شده است. همچنین معتبرترین موسسه ایمنی دنیا یعنی IIHS آمریکا به اسپورتیج مقام بالاترین سطح ایمنی را داده است. برخورداری از ساختار تقویت شده، به همراه داشتن 6 کیسه هوا و سیستم های مختلف ایمنی مانند سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESP)، سیستم کنترل اتوماتیک ترمز در سراشیبی (DBC) و سیستم کنترل ایستایی در سربالایی (HAC) از علل کسب این امتیازهای بالا برای اسپورتیج هستند.

کیا اسپورتیج نسل سوم از یک پیشرانه 2.4 لیتری نیرو می گیرد که به خوبی توانایی به حرکت درآوردن این کراس اور را دارد. این پیشرانه حداکثر توانی معادل 177 اسب بخار را تولید می کند. جعبه دنده این خودرو از نوع اتوماتیک 6 سرعته تیپ ترونیک است و گشتاور موتور را به هر چهار چرخ منتقل می کند. برخورداری از دو دیفرانسیل سبب می شود که اسپورتیج نه تنها در آفرودهای نه چندان سنگین سربلند باشد، بلکه باعث می شود که در شرایط سخت، جاده های لغزنده و سر پیچ ها پایداری مناسبی را از خود نشان دهد. بر اساس اعلام کیاموتورز، حداکثر سرعت اسپورتیج 183 کیلومتر بر ساعت بوده و شتاب صفر تا صد آن 9.8 ثانیه می باشد.

همانطور که گفته شد، امکانات رفاهی زیاد از جمله نقاط قوت اسپورتیج هستند. از میان آپشن های متعدد اسپورتیج می توان به موارد زیر اشاره کرد:

سقف پانوراما - رینگ‌های 18 اینچی - آینه‌ها تاشوی برقی و مجهز به گرمکن و چراغ راهنما - دوربین دید عقب - سنسور عقب - سنسور نور (روشن شدن خودکار چراغ‌ها) - شیشه‌های ضد آفتاب - کلید هوشمند و استارت دکمه‌ای - کروز کنترل - سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه - آینه وسط الکتروکرومیک و همراه با نمایشگر دوربین عقب و خطوط راهنمای پارک - گرمکن صندلی سرنشینان جلو - نمایشگرهای سوپرویژن - سیستم مدیریت پیمایش (Trip Computer) - روکش چرمی صندلی‌ها - تهویه صندلی راننده

خرید کیا اسپورتیج نمایشگاه داودی

با توجه به اطلاعات فوق اگر علاقمند به خرید کیا اسپورتیج نمایشگاه داودی هستید، می توانید از مشاوره های کارشناسان فروش نمایشگاه بهره مند شوید تا شما را با کارکرد و قابلیت های این خودرو پرطرفدار بیشتر آشنا نمایند. همچنین در صورت تمایل می توانید از سایر محصولات جذاب نمایشگاه اتومبیل داودی دیدن کنید تا انتخاب شایسته ای با توجه به نیاز خود داشته باشید.

 


محصولات معتبرترین برندهای خودروسازی جهان را در اتومبیل داودی بیابید