شورولت کوروت C8؛ معرفی نسل جدید

شورولت کوروت C8؛ معرفی نسل جدید

پس از مدت‌ها انتظار و انتشار اخبار متنوع، تصاویر جاسوسی و رندرهای فراوان، سرانجام شورلت طی رویدادی رسمی از جدیدترین نسل سوپراسپورت خود رونمایی کرد. بزرگ‌ ترین تغییر این خودرو استفاده از ترکیب موتور میانی است که آن‌ را به اولین کوروت موتور میانی تولیدی تاریخ تبدیل کرده است.

در طول تاریخ کوروت، نمونه‌های موتور وسط زیادی ساخته شده‌اند ولی هیچ کدام چراغ سبز برای تولید دریافت نکرده‌اند. اما پس از ۶۰ سال این مهم محقق شد. طبق گفته مسئولان جنرال موتورز این خودرو را با قیمتی کمتر از ۶۰ هزار دلار تهیه نمود.

 

 

در دل این خودرو از یک پیشرانه ۶/۲ لیتری خورجینی هشت سیلندر که LT2 خوانده می شود، استفاده شده که اگرچه بر مبنای پیشرانه LT1 موجود در شورولت کوروت C7 استینگری بهره می‌برد، اما اساسا پیشرانه کاملا جدیدی است. پیشرانه کوروت ۲۰۲۰ توان تولید ۴۹۰ اسب‌بخار قدرت (۴۹۵ اسب‌بخار در پکیج Z51) را دارد که تغییر چشم گیری نسبت به قدرت ۴۶۰ اسب بخاری پیشرانه LT1 است. با این حال قدرت پیشرانه به‌ طور انحصاری از طریق جعبه‌ دنده هشت سرعته دو کلاچه خودکار به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. البته راننده می‌تواند دنده‌ها را به‌ صورت دستی از طریق پدال پشت فرمان تعویض کند.

 

 

در پکیج Z51، شورولت کوروت استینگری جدید می‌تواند در زمانی کمتر از سه ثانیه صفر تا 96 کیلومتربرساعت را پر کند. هنوز زمان مربوط به ۴۰۰ متر و بیشینه سرعت این خودروی اسپرت مشخص نشده؛ اما شورولت کوروت C7 ZR۱ می‌تواند در زمان ۲/۸ ثانیه از سرعت صفر به ۹۶ کیلومتربرساعت برسد. بدین معنا که کوروت جدید در یک سرعت‌ گیری کوتاه می‌تواند پا به‌ پای قدرتمندترین نسخه قبلی خود حرکت کند.

 

 

طرح جدید پیشرانه وسط کوروت، کابین نورگیر درکنار دو صفحه‌ نمایش دیجیتال برای داشبورد و سیستم سرگرمی و اطلاعاتی به‌ دست می‌دهد. طراحی داشبورد بسیار خوب و راننده‌ محور به نظر می‌رسد. در کنسول مرکزی انبوهی از دکمه‌ ها وجود دارد که به‌ صورت ردیفی و پشت سر هم قرار گرفته‌اند. در میان این دکمه‌ها می‌توان تعدادی را برای تنظیم تهویه در داشبورد و صندلی پیدا کرد.

 

 

قطعا شورولت کوروت C8 مدل ۲۰۲۰ از سر تا پا خودروی کاملا جدیدی نسبت به مدل‌های پیشین است. پکیج تقویتی Z51 ترمزهای بزرگ‌ تر و سیستم خنک‌ کاری به همراه سیستم اگزوز بهتر اضافه می‌کند که باعث افزایش قدرت موتور می‌شوند. کویل‌ اورهایی در چهار گوشه خودرو وجود دارد که همراه‌ با سیستم فرمان الکترونیکی باعث هدایت بهتر در پیچ‌ها می‌شود. سیستم کنترل مغناطیسی نیز هم‌اکنون در دسترس است و می‌توان از طریق چهار حالت موجود به اضافه دو حالت جدید، خودرو را کنترل کرد. در میان آن‌ ها قابلیت جدیدی به نام حالت Z موجود است که سفارشی‌ سازی کامل تمام تنظیمات را ارائه می‌دهد. تجهیزات الکتریکی همگی بخشی از پلتفرم خودروی دیجیتال C8 و معماری الکترونیکی است که امکان بروررسانی آنلاین و بی‌سیم سیستم‌های کامپیوتری شورولت کوروت C8 استینگری را فراهم می‌کند.

 

 

اگرچه پیشرانه اکنون در وسط قرار دارد، اما طراحی بیرونی شورولت کوروت C8 به‌طور کلی درمقایسه با مدل C7 انقلابی نیست. ورودی‌های هوای جانبی، مشابه خودروهای مفهومی کوروت ایندی (Corvette Indy) و CERV III می باشند. همانند مدل‌ های قبلی کوروت، سقف می‌تواند برای تجربه هوای آزاد برداشته شود. بخش جلویی خودرو نیز می‌تواند کمی بالا بیاید تا رد شدن از روی موانع به خوبی انجام گیرد و برای سفرهای جاده‌ای، فضای کافی در صندوق جلو برای قرار دادن دو کیف کوچک وجود دارد.

 

 

در عقب خودرو نیز می‌توان یک چمدان معمولی یا شاید دو کیف مخصوص گلف قرار داد. شورولت قصد دارد نسخه‌ای از کوروت جدید را با فرمان سمت راست هم ارائه دهد. تغییراتی که گفته شد به‌ تنهایی نشان‌دهنده اهمیت شورولت کوروت جدید هستند؛ اما یکی از موارد جذاب درباره این خودروی اسپرت جدید، قیمت آن است.

 

 

جنرال موتورز برآورد می‌کند که کوروت C8 استینگری با قیمتی کمتر از ۶۰ هزار دلار روانه بازار خواهد شد. قیمت آن تنها کمی بیشتر از مدل کنونی C7 است و احتمالاً‌ بتواند نقش مهمی در اقبال خریداران برای شورولت کوروت ۲۰۲۰ بازی کند. حتی اگر قیمت نهایی کوروت ۲۰۲۰ به ۷۰ هزار دلار هم برسد، باز هم به نظر مناسب و معقول می‌رسد.

 

 

علاوه بر نسخه اصلی شورولت کوروت C8 سقف‌ دار و مجهز به سقف جداشونده، جنرال موتورز قصد دارد نسخه کانورتیبل (روباز) این خودروی اسپرت را هم راهی بازار کند. به همین علت در مراسم رونمایی، پیش‌نمایشی از شورولت کوروت C8 کانورتیبل هم برای علاقه‌ مندان نشان داده شد که تصاویر آن را مشاهده می‌کنید. به احتمال زیاد این نسخه نیز طی چند ماه آینده به‌ صورت رسمی رونمایی خواهد شد.

 

 

 


محصولات معتبرترین برندهای خودروسازی جهان را در اتومبیل داودی بیابید